Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Proměna prezidentských televizních debat ve Spojených státech: historie, formát, etika
Název práce v češtině: Proměna prezidentských televizních debat ve Spojených státech: historie, formát, etika
Název v anglickém jazyce: Development and Change of Presidential Television Debates in the USA: history, format and ethics
Klíčová slova: Prezidentské televizní debaty, USA, politická komunikace, Komise pro prezidentské debaty, moderátor debat, prezidentští kandidáti, nová média, volby
Klíčová slova anglicky: Presidential televised debates, USA, political communication, Commission on Presidential Debates, host, presidential candidates, new media, election
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra žurnalistiky (23-KZ)
Vedoucí / školitel: PhDr. Václav Moravec, Ph.D., Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 16.02.2018
Datum zadání: 16.02.2018
Datum a čas obhajoby: 24.09.2019 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H110, Hollar - místn. č. 110
Datum odevzdání elektronické podoby:31.07.2019
Datum proběhlé obhajoby: 24.09.2019
Oponenti: PhDr. Mgr. Martin Lokšík
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
BURTON, Graeme a Jan JIRÁK. Úvod do studia médií. 1.vyd. Brno: Barrister & Principal, 2001. 392 s. ISBN 80-85947-67-6.

FARAH, George. No Debate: How the Republican and Democratic Parties Secretly Control the Presidential Debates[online]. 1. New York: Seven Stories Press, 2004 [cit. 2019-07-13]. 224 s. ISBN 978-1-583-22630-8.

HALLIN, Daniel C. a Paolo MANCICNI. Systémy médií v postmoderním světě: Tři modely médií a politiky. Praha: Portál, 2008. 416 s. ISBN 978-80-7367-377-2.

JIRÁK, Jan a Barbora KÖPPLOVÁ. Masová média. 2. Praha: Portál, 2015. 392 s. ISBN 978-80-262-0743-6.

JIRÁK, Jan a Blanka ŘÍHOVÁ. Politická komunikace a média. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2000. 163 s. ISBN 80-246-0182-6.

KRAUS, Sidney. Televised Presidential Debates and Public Policy [online]. 2. Londýn: Routledge, 1999 [cit. 2019-07-13]. 344 s. ISBN 978-0-805-81602-0

KŘEČEK, Jan. Politická komunikace: Od res publica po public relations. 1. vyd. Praha: Grada, 2013. 176 s. ISBN 978-80-247-3536-8.

LEHRER, Jim. Tension City: Inside the Presidential Debates [online]. 1. New York: Random House Trade Paperbacks, 2012. 240 s. [cit. 2019-07-18]. ISBN 978-0-812-98143-8.

MACKOVÁ, Alena. Nová média v politické komunikaci: Politici, občané a online sociální sítě. 1. vyd. Brno: Munipress, 2017. 242 s. ISBN 978-80-210-8745-3.

MCNAIR, Brian. An Introduction to Political Communication. 6. vyd. Abingdon: Routledge, 2017. 266 s. ISBN 978-04-157-3942-9.

MCNAIR, Brian. Sociologie žurnalistiky. Praha: Portál, 2004. 184 s. ISBN 80-7178-840-6.

MCQUAIL, Denis. McQuail's Mass Communication Theory [online]. 6. Thousand Oaks: Sage, 2010. 632 s. ISBN 978-1-849-20292-3.

MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. 2. vyd. Praha: Portál, 2009. 640 s. ISBN 978-80-7367-574-5.

MCQUAIL, Denis. Žurnalistika a společnost. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2016. 256 s. ISBN 978-80-246-3093-9.

MINOW, Newton N. a Craig L. LAMAY. Inside the Presidential Debates:: Their Improbable Past and Promising Future [online]. 1. Chicago: University of Chicago Press, 2008. 240 s. [cit. 2019-07-09]. ISBN 978-0-226-43432-2

MORAVEC, Václav. Média v tekutých časech: Konvergence audivizuálních médií v ČR. 1. vyd. Praha: Academia, 2016. 188 s. ISBN 978-80-200-2572-2.

PERLOFF, Ricahrd M. The Dynamics of Political Communication: Media and Politics in a Digital Age [online]. 2 vyd. Abingdon: Routledge, 2017 [cit. 2018-08-28]. ISBN 978-1-138-65165-4.

POSTMAN, Niel. Ubavit se k smrti. 1. Praha: Mladá Fronta, 1999. 160 s. ISBN 80-204-0747-2

SCHROEDER, Alan. Presidential Debates: Risky Business on the Campaign Trail [online]. 3. New York: Columbia University Press, 2016. 424 s. [cit. 2019-07-09]. ISBN 978-0-231-17056-7.

TOFFLER, Alvin. Třetí vlna. 1. Praha: Dokořán, 2001. 126 s. ISBN 80-86569-00-4.

TOFFLER, Alvin. Šok z budoucnosti. 1. Praha: Práce, 1992. 284 s. ISBN 80-208-0160-X.

TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ. Metody výzkumu médií. 1. vyd. Praha: Portál, 2010. 296 s. ISBN. 978-80-7367-683-4.

WOLFSFELD, Gadi. Making Sense of Media and Politics: Five Principles of Political Communication [online]. Abingdon: Routledge, 2011. 160 s. [cit. 2018-09-18]. ISBN 978-0-415-88523-2.
Předběžná náplň práce
Diplomová práce s názvem Proměna prezidentských televizních debat ve Spojených státech: historie, formát, etika se zabývá vývojem prezidentských debat v USA od roku 1960 do současnosti. Teoretická část se soustředí na problematiku politické komunikace vzhledem k tomu, že právě televizní debaty jsou jednou z jejích forem. Text nabídne definici politické komunikace, popíše její historický vývoj i její současné rysy. Zároveň se věnuje i otázce vlivu nových médií na politickou komunikaci. Druhá část práce se věnuje samotným prezidentským debatám ve Spojených státech. Popíše vznik prezidentských debat v roce 1960 a vysvětlí, jak ovlivnil tehdejší politickou komunikaci. Praktická část se zároveň věnuje institucionalizaci prezidentských debat. Zaměří se na vznik Komise pro prezidentské debaty, její roli v organizování debat a analyzuje její nedostatky. Práce se snaží zachytit na základě analýzy videozáznamů debat klíčové mezníky ve formátu prezidentských debat od roku 1960 do současnosti. Zároveň se věnuje pozici moderátora a její proměně v televizních prezidentských debatách. Práce rovněž vymezí úlohu nových médií v prezidentských debatách a v neposlední řadě zachycuje vliv prezidentských debat na voliče a celý volební proces.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This Master’s thesis Development and Change of Presidential Television Debates in the USA: history, format and ethics deals with the development of presidential debates from 1960 up to the present days. The theoretical part is focused on political communication, given that presidential debates are one of its forms. The text offers definition of political communication, describes its historical development and specifies its present characteristics. It follows up the role of new media in political communication. The second part of the diploma thesis is focused on presidential debates. It describes the origins of presidential debates in 1960 and explains how it affected political communication. It characterizes the process of presidential debates’ institutionalization. It deals with formation of the Commission on Presidential Debates, explains its role in organization of presidential debates and analyses its shortcomings. On the basis of video recordings’ analyses it specifies the principal milestones of presidential debates’ development from 1960 up to the present days. It is focused on the host’s position in debates. The theses also characterizes the role of new media in presidential debates and analyses the debates’ influence on voters and presidential elections.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK