Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Stravování a pohybová aktivita pedagogů na vybraných středních školách
Název práce v češtině: Stravování a pohybová aktivita pedagogů na vybraných středních školách
Název v anglickém jazyce: Food and physical activity of teachers in selected secondary school
Klíčová slova: aktivita, pedagog, pohyb, stravování, výživa, zdraví, životní styl
Klíčová slova anglicky: activity, teacher, movement, food, nutrition, health, lifestyle
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Vedoucí / školitel: Ing. Bc. Alena Váchová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 12.02.2018
Datum zadání: 12.02.2018
Datum a čas obhajoby: 03.06.2020 10:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R217, 217, 2. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:03.05.2020
Datum proběhlé obhajoby: 03.06.2020
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
1. Zdůvodnění výběru tématu: Toto téma jsem zvolila z dlouhodobého zájmu.

2. Formulace problému, který bude v práci řešen: Jaký stravovací režim pedagogové zastávají a jakou mají pohybovou aktivitu.

3. Cíl práce: Zjištění stravovacího režimu a pohybové aktivity pedagogů.

4. Charakteristika metod: metoda anonymních dotazníků.

5. Struktura práce: V teoretické části se budu zabývat vysvětlením pojmů, popisem správného stravování a odpovídající správné pohybové aktivitě. V praktické části bude probíhat zjištění o stravování a pohybové aktiviě pedagogů na středních školách v Litoměřicích.
Seznam odborné literatury
1. ČELEDOVÁ, Libuše a Rostislav ČEVELA. Výchova ke zdraví. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3213-8.
2. DYTRTOVÁ, Radmila a Marie KRHUTOVÁ. Učitel: příprava na profesi. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2863-6.
3. FOŘT, Petr. Výživa pro dokonalou kondici a zdraví. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-1057-9.
4. GAVORA, Petr. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
5. GILLERNOVÁ, Ilona aj. Psychologické aspekty změn v české společnosti: člověk na přelomu tisíciletí. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-2798-1.
6. HOLEČEK, Václav. Psychologie v učitelské praxi. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-3704-1.
7. MACHOVÁ, Jitka. Biologie člověka pro učitele. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-718-4867-0.
8. MACHOVÁ, Jitka a Dagmar KUBÁTOVÁ. Výchova ke zdraví. Praha: Grada, 2009. ISBN. 978-80-247-2715-8.
9. VALIŠOVÁ, Alena a Hana KASÍKOVÁ. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3357-9.
10. VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie II.: Dospělost a stáří. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-1318-5.

Předběžná náplň práce
Diplomová práce se bude zabývat nutričním chováním a pohybovou aktivitou pedagogů vybraných středních škol v Litoměřicích v Ústeckém kraji. Cílem výzkumného šetření bude zjistit, zda stravovací návyky pedagogů vybraných středních škol odpovídají výživovým doporučením, jestli mají dostatečnou pohybovou aktivitu, jak často a jakou pohybovou aktivitu vykonávají. Teoretická část se bude zabývat charakteristikou práce pedagoga, životním stylem současného člověka, výživou, výživovými faktory a výživovými doporučeními.Dále se bude věnovat pohybové aktivitě, kde bude zmíněn význam pohybu, popsán čím je tvořen pohybový aparát a co si máme představit pod pojmem tělesná zdatnost. V praktické části budou kvantitativní metodou anonymního dotazníkového šetření zjišťovány stravovací návyky a pohybová aktivita pedagogů středních škol. Výsledky dotazníkového šetření nám přinesou zjištění, zda stravovací návyky odpovídají výživovým doporučením a jestli je pohybová aktivita u pedagogů dostačující. V závěru práce budou na základě tohoto zjištění navržena vhodná opatření.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This dissertation will elaborate on nutritional behavior and physical activity of teachers in selected secondary institutions in the town of Litoměřice as well as the North Bohemia Region. The aim of the research is to ascertain whether teachers´eating habits correspond with nutritional recommendations and whether they have sufficient physical activity, its frequency and specifications. The theoretical part will elaborate on the teachers´job description, current lifestyle, nutrition, nutritional faktors and nutritional recommendations. It will also elaborate on physical activity focusing on the importance of physical activity, describe movement apparatus structure and define physical endurance. The practical part will use quantitative method of research via anonymous questionnaires disributed in selected secondary schools to ascertain eating habits and physical activity of teachers. The results of the questionnaire survey will bring us to find out whether eating habits correspond to nutritional recommendations and whether physical activity is sufficinent for teachers. The final part of this thesis will offer appropriate measures to remedy the situation.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK