Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vliv Zeměpisné olympiády na vzdělávání žáků (na příkladu úspěšných řešitelů celostátního kola)
Název práce v češtině: Vliv Zeměpisné olympiády na vzdělávání žáků (na příkladu úspěšných řešitelů celostátního kola)
Název v anglickém jazyce: Influence of the Geographical Olympiad on pupil education (on the example of successful solvers of the national round of the competition)
Klíčová slova: Zeměpisná olympiáda; nadaný žák; motivace; dotazníkové šetření
Klíčová slova anglicky: Geographical Olympiad; gifted students; motivation; questionnaire survey
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: závěrečná práce CŽV
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje (31-340)
Vedoucí / školitel: doc. RNDr. Dana Řezníčková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 30.01.2018
Datum zadání: 30.01.2018
Datum proběhlé obhajoby: 14.07.2020
Oponenti: RNDr. Tereza Cimová, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Závěrečná práce bude zkoumat, jakým způsobem ovlivňuje úspěšnost studentů v celostátním kole Zeměpisné olympiády jejich výběr a průběh vysokoškolského studia a popř. i jejich další profesní dráhu.
Pomocí řízených rozhovorů s vybranými účastníky a vítězi celostátního kola bude proveden výzkum jejich dalšího odborného směřování. Sledujeme tyto výzkumné otázky:
1. Ovlivňuje účast, popř. úspěšná účast žáků v Zeměpisné olympiádě jejich rozhodování při výběru vysoké školy nebo budoucího povolání?
2. Motivuje žáky jejich účast či úspěch v ZO ke studiu geografických oborů?
3. Na které vysoké školy se hlásí úspěšní řešitelé celostátního kola Zeměpisné olympiády a co ovlivnilo jejich rozhodnutí?
4. Má úspěch v zeměpisné olympiádě vliv na studijní výsledky ve vysokoškolském studiu geografie?
5. Jaké je profesní uplatnění vysokoškolských studentů, kteří byli úspěšní v zeměpisné olympiádě?

Literatura:
HENDL, J. (2008): Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace, Portál, Praha, 407 s.
HŘÍBKOVÁ, L. (2007): Základní témata problematiky nadaných. Nakladatelství Jana Amose Komenského, Praha, 76 s.
JURÁŠKOVÁ, J. (2006): Základy pedagogiky nadaných. Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR, Praha, 131 s.
KOTÁSEK, J. a kol. (2001): Bílá kniha – národní program rozvoje vzdělávání v České republice [online]. Ústav pro informace ve vzdělávání – nakladatelství Tauris, Praha, 98 s.
RŮŽIČKOVÁ, Z. (2011): Nadaní žáci v geografii. Diplomová práce. Katedra sociální geografie a region. Rozvoje, Přírodovědecká fakulta, Univerzita Karlova, 76 s.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK