Využití dramatické výchovy v hodinách literární výchovy ve 2. třídě ZŠ
Název práce v češtině: | Využití dramatické výchovy v hodinách literární výchovy ve 2. třídě ZŠ |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Use of Drama in Education in lessons of Literary Education in 2nd class of the Primary School. |
Klíčová slova: | Dramatická výchova, metody a techniky, hry a cvičení, výuka, literární výchova, RVP, pohádka s ponaučením, příprava hodin, ověření v praxi, reflexe |
Klíčová slova anglicky: | Drama in Education, methods and strategies, games and excercises, teaching, Literary in education, Framework Education Programme for Elementary Education , fairy tale with lesson, preparation of the lessons, realization, reflection. |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. et Mgr. Irena Hanyš Holemá, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 06.12.2017 |
Datum zadání: | 06.12.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 23.05.2018 09:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R210, 210, 2. patro, vlevo |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 16.04.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 23.05.2018 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | Mgr. Radmila Svobodová |
Zásady pro vypracování |
Postup při realizaci:
1) Studium odborné literatury 2) Formulace výzkumných otázek resp. hypotéz. 3) Příprava hodin s využitím DV zaměřených na pohádkách s ponaučením ve 2. B. 4) Realizace těchto hodin a jejich reflexe. 5) Příprava hodin čtení s otázkami na stejné pohádky s ponaučením ve 2.A. 6) Realizace těchto hodin a jejich reflexe. 7) Vyhodnocení výzkumných otázek, resp. Hypotéz |
Seznam odborné literatury |
Seznam odborné literatury:
Gavora, P.................................................Úvod do pedagogického výzkumu, Paido, Brno 2000 Machková,E.......................................Úvod do studia dramatické výchovy, IPOS, Praha 1998 Machková,E..................................................Jak se učí dramatická výchova AMU Praha 2007 Machková, E.....................................Metodika dramatické výchovy, ARTAMA Praha 2002 Marušák,R.,Králová,O., Rodriguezová,V..........................Dramatická výchovy v kurikulu současné školy Portál, Praha 2008 Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání ..................................VÚP Praha 2007 Saxtonová,J Morganová,N................................................Vyučování dramatu STD Praha 2001 Ulrychová,I............................................................................Drama a příběh, AMU Praha 2007 Ulrychová,I........................................................................Hrajeme si s pohádkami, Portál 2000 Valenta,J...................................... Metody a techniky dramatické výchovy Strom, Praha 1998 |
Předběžná náplň práce |
V diplomové práci se věnuji srovnáváním dvou druhých tříd na základní škole k pochopení hlavní myšlenky v pohádkách s ponaučením a to skrz dramatickou výchovu, jejími metodami, technikami a hrami a metodou čtení s otázkami. Hlavní otázkou je, zda dramatická výchova přispívá v hodinách literárních ke zlepšení a pochopení látky
|
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
In the diploma thesis I am focusing on the comparison of two second classes at elementary school to understand the main idea in fairy tales with the lesson, through dramatic education, its methods, techniques and games and the method of reading with questions. The main question is whether dramatic education contributes in literary classes to the improvement and understanding of the substance. |