Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Využití dramatické výchovy v hodinách literární výchovy ve 2. třídě ZŠ
Název práce v češtině: Využití dramatické výchovy v hodinách literární výchovy ve 2. třídě ZŠ
Název v anglickém jazyce: Use of Drama in Education in lessons of Literary Education in 2nd class of the Primary School.
Klíčová slova: Dramatická výchova, metody a techniky, hry a cvičení, výuka, literární výchova, RVP, pohádka s ponaučením, příprava hodin, ověření v praxi, reflexe
Klíčová slova anglicky: Drama in Education, methods and strategies, games and excercises, teaching, Literary in education, Framework Education Programme for Elementary Education , fairy tale with lesson, preparation of the lessons, realization, reflection.
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Vedoucí / školitel: Mgr. et Mgr. Irena Hanyš Holemá, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 06.12.2017
Datum zadání: 06.12.2017
Datum a čas obhajoby: 23.05.2018 09:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R210, 210, 2. patro, vlevo
Datum odevzdání elektronické podoby:16.04.2018
Datum proběhlé obhajoby: 23.05.2018
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: Mgr. Radmila Svobodová
 
 
 
Zásady pro vypracování
Postup při realizaci:
1) Studium odborné literatury
2) Formulace výzkumných otázek resp. hypotéz.
3) Příprava hodin s využitím DV zaměřených na pohádkách s ponaučením ve 2. B.
4) Realizace těchto hodin a jejich reflexe.
5) Příprava hodin čtení s otázkami na stejné pohádky s ponaučením ve 2.A.
6) Realizace těchto hodin a jejich reflexe.
7) Vyhodnocení výzkumných otázek, resp. Hypotéz
Seznam odborné literatury
Seznam odborné literatury:
Gavora, P.................................................Úvod do pedagogického výzkumu, Paido, Brno 2000
Machková,E.......................................Úvod do studia dramatické výchovy, IPOS, Praha 1998
Machková,E..................................................Jak se učí dramatická výchova AMU Praha 2007
Machková, E.....................................Metodika dramatické výchovy, ARTAMA Praha 2002
Marušák,R.,Králová,O., Rodriguezová,V..........................Dramatická výchovy v kurikulu současné školy Portál, Praha 2008
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání ..................................VÚP Praha 2007
Saxtonová,J Morganová,N................................................Vyučování dramatu STD Praha 2001
Ulrychová,I............................................................................Drama a příběh, AMU Praha 2007
Ulrychová,I........................................................................Hrajeme si s pohádkami, Portál 2000
Valenta,J...................................... Metody a techniky dramatické výchovy Strom, Praha 1998
Předběžná náplň práce
V diplomové práci se věnuji srovnáváním dvou druhých tříd na základní škole k pochopení hlavní myšlenky v pohádkách s ponaučením a to skrz dramatickou výchovu, jejími metodami, technikami a hrami a metodou čtení s otázkami. Hlavní otázkou je, zda dramatická výchova přispívá v hodinách literárních ke zlepšení a pochopení látky
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
In the diploma thesis I am focusing on the comparison of two second classes at elementary school to understand the main idea in fairy tales with the lesson, through dramatic education, its methods, techniques and games and the method of reading with questions. The main question is whether dramatic education contributes in literary classes to the improvement and understanding of the substance.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK