Kdo tedy může být spasen? Tři vstřícné přístupy k soteriologickému universalismu (Barth, Tillich, Rahner)
Název práce v češtině: | Kdo tedy může být spasen? Tři vstřícné přístupy k soteriologickému universalismu (Barth, Tillich, Rahner) |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Then Who Can Be Saved? Three Affirmative Approaches to a Soteriological Universalism (Barth, Tillich, Rahner) |
Klíčová slova: | systematická theologie (dogmatika), soteriologie, soteriologický universalismus, theologie 20.století, Barth, Tillich, Rahner |
Klíčová slova anglicky: | systematic theology (dogmatics), soteriology, soteriological universalism, 20th century theology, Barth, Tillich, Rahner |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra systematické teologie (27-SYST) |
Vedoucí / školitel: | prof. Jan Štefan, Dr. |
Řešitel: | Mgr. Benjamin Roll - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 22.11.2017 |
Datum zadání: | 22.11.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 17.09.2018 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 27.07.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 17.09.2018 |
Oponenti: | prof. Pavel Hošek, Ph.D. |
Seznam odborné literatury |
KARL BARTH:
- KD IV/3, § 72.3: Der Auftrag der Gemeinde, 917-929. PAUL TILLICH: - Das neue Sein als Zentralbegriff einer christlichen Theologie (1955), in: Gesammelte Schriften VIII, 220-239. - Theologische Grundlagen der Mission (1954 = Theology of Mission), in: Gesammelte Schriften VIII, 276-283. - Liebe, Macht, Gerechtigkeit (1954 = Love, Power, and Justice), in: Gesammelte Schriften VIII,224. - Kirche und humanistische Gesellschaft (1930); - Die Doppelgestalt der Kirche (1931), obojí in: Gesammelte Schriften IX. - Auf der Grenze (1962), in: Gesammelte Schriften XII, 41-42. - Systematische Theologie III, něm.180-182 = Systematic Theology III. KARL RAHNER: - Die anonymen Christen (1965), in: Schriften zur Theologie VI, 545-554. - Atheismus und implizites Christentum (1967), in: Schriften zur Theologie VIII, 187-212. - Anonymes Christentum und Missionsauftrag der Kirche (1970), in: Schriften zur Theologie IX, 498-515. |
Předběžná náplň práce |
BARTH:
Predestinace, Boží lidství Termíny: virtuální, potenciální křesťan; christianus designaus /in spe. Opositum: akutuální křesťan. TILLICH: Přijetí, Termíny: latentní církev, společenství Ducha ve stádiu latence = humanistické skupiny. Oposita: manifestováná církev, společenství Ducha ve stádiu manifestace = organizovaná / oficiální církev, ausdrückliche Kirche. RAHNER: Termíny: anonymní / implicitní křesťan (křesťanství). Oposita: explicitní křesťan, ausdrückliches / offizielles Christentum, amtliches Christentum. |