Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Další vzdělávání pedagogických pracovníků pro oblast vzdělávání dvouletých dětí v mateřské škole
Název práce v češtině: Další vzdělávání pedagogických pracovníků pro oblast vzdělávání dvouletých dětí v mateřské škole
Název v anglickém jazyce: Further education of pedagogical staff for the education of two-year-olds in kindergarten
Klíčová slova: další vzdělávání, učitel, legislativa, dvouleté děti
Klíčová slova anglicky: Further education, teacher, legislation, Two-year-olds
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Vedoucí / školitel: PhDr. Mgr. Miroslava Dvořáková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 31.08.2017
Datum zadání: 20.10.2017
Datum a čas obhajoby: 05.09.2018 08:00
Místo konání obhajoby: Myslíkova 7, Praha 1, M103, multimediální učebna
Datum odevzdání elektronické podoby:13.07.2018
Datum proběhlé obhajoby: 05.09.2018
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (SMG) (OSZD004SM)
Oponenti: prof. PaedDr. Ivan Pavlov, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zjistit potřebnost dalšího vzdělávání učitelek v oblasti vzdělávání dvouletých dětí v MŠ, analyzovat možnosti akreditovaných seminářů pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v této oblasti a získat doporučení pro ředitelky mateřských škol k využívání akreditovaných seminářů a pro organizátory seminářů doplnění náplně výukového obsahu seminářů pro vzdělávání dvouletých dětí.

Osnova:
1.Úvod
2. Další vzdělávání pedagogických pracovníků
2.1 Základní pojmy
2.2 Legislativní rámec dalšího vzdělávání
2.3 Podmínky pro DVPP
2.4 Fáze rozvoje DVPP
2.5 Metody DVPP
2.6 Základní principy DVPP
3. Vzdělávání dvouletých dětí v mateřské škole
3.1 Legislativní rámec
3.2 Rizika umístění dvouletých dětí v mateřské škole
3.3 Personální podmínky pro vzdělávání dvouletých dětí v mateřské škole
3.4 Kvalifikační předpoklady učitelů mateřských škol
4. Organizátoři DVPP
5. Šablony k využívání akreditovaných kurzů pro DVPP
6. Výzkumné šetření
Seznam odborné literatury
SMOLÍKOVÁ, Kateřina. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2004.
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 6.,aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-647-6.
SCHMIED, Zdeněk. Zákoník práce ..: se stručným souhrnným komentářem k jednotlivým oblastem právní úpravy, s některými nejnovějšími judikáty Ústavního soudu a Nejvyššího soudu. Olomouc: ANAG, 2006-. Práce, mzdy, pojištění. ISBN 978-80-7263-987-8.
TROJANOVÁ, Irena. Vedení lidí ve školách a školských zařízeních. Praha: Wolters Kluwer, 2014. Řízení školy (Wolters Kluwer). ISBN 978-80-7478-656-3.
KOHNOVÁ, Jana. Profesní rozvoj učitelů a cíle školního vzdělávání. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2012. ISBN 978-80-7290-625-3.
SPLAVCOVÁ, Hana a Jana KROPÁČKOVÁ. Vzdělávání dětí od dvou let v MŠ. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1042-9.
Předběžná náplň práce
Výchova a vzdělávání dvouletých dětí v prostorách mateřských škol je nová problematika, která stále není pevně ukotvená v české společnosti. Rodiče o umístění dvouletých dětí v mateřských školách mají zájem, ale pedagogičtí pracovníci nemají dostatečné vzdělání. Ve své bakalářské práci se proto zaměřuji na zkoumání toho, jaká je potřebnost dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti vzdělávání dvouletých dětí v mateřské škole a jaké metody a formy dalšího vzdělávání pedagogové využívají k naplnění potřeb svého profesního růstu.
Teoretická část objasňuje důležité pojmy, metody a principy týkající se rozvoje a vzdělávání pedagogických pracovníků, kteří se výchovou a vzděláváním dvouletých dětí zabývají. Zaměřuje se na další vzdělávání pedagogických pracovníků a vzdělávání dvouletých dětí v mateřské škole a jejich ukotvení v systémových dokumentech a legislativě. Rozpracovává přehled institucí, které se dalším vzděláváním pedagogických pracovníků se zaměřením na vzdělávání dvouletých dětí v mateřské škole zabývají.
Praktická část bakalářské práce je realizována kvantitativním výzkumem s cílem zjistit potřebnost dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti vzdělávání dvouletých dětí s ohledem na naplnění potřeb osobního rozvoje pedagoga. Výzkum je realizován v podobě dotazníkového šetření cílené na učitelky mateřských škol v Praze a Středočeském kraji a analýzou dokumentů.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Education and education of two-year-olds in kindergartens is a new issue that is not firmly anchored in Czech society. Parents are interested in the placement of two-year-olds in kindergartens, but pedagogues are not well educated. In my bachelor thesis I therefore focus on the need for further education of pedagogical staff in the field of education of two-year-olds in kindergarten and what methods and forms of further education teachers use to meet their professional growth needs.
The theoretical part explains the important concepts, methods and principles related to the development and education of pedagogical staff who deal with the education and education of two-year-old children. It focuses on the further education of pedagogical staff and the education of two-year-olds in kindergarten and their anchoring in system documents and legislation. It develops an overview of institutions that are engaged in further education of pedagogical staff with a focus on the education of two-year-olds in kindergarten.
The practical part of the bachelor's thesis is realized by quantitative research in order to find out the need of further education of pedagogical staff in the field of education of two-year-old children in order to meet the needs of personal development of the pedagogue. The research is carried out in the form of a questionnaire survey aimed at teachers of nursery schools in Prague and the Central Bohemian Region and by document analysis.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK