Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Srovnání vztahu českých a finských žáků k přírodopisu a jeho výuce
Název práce v češtině: Srovnání vztahu českých a finských žáků k přírodopisu a jeho výuce
Název v anglickém jazyce: Comparison of the relationship of Czech and Finnish pupils to biology and its teaching
Klíčová slova: přírodopis, dotazníkové šetření, zájem žáků o přírodopis, metody výuky v přírodopisu
Klíčová slova anglicky: biology, questionnaire, pupils' biology interest, teaching methods in biology
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra učitelství a didaktiky biologie (31-180)
Vedoucí / školitel: RNDr. Ina Rajsiglová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 18.10.2017
Datum zadání: 19.09.2018
Datum odevzdání elektronické podoby:08.08.2020
Datum proběhlé obhajoby: 17.09.2020
Oponenti: PhDr. Petr Novotný, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Cílem DP bude prošetřit, jak vnímají výuku přírodopisu čeští žáci, a následně srovnat vnímání českých žáků s vnímáním finských žáků. Ke srovnání budou vybrání vedle Českých žáků Finští, neboť finská výuka přírodopisu se zdá jako jedna z nejefektivnějších v Evropě. Finští žáci se pravidelně umisťují na předních příčkách v mezinárodních srovnávacích testech přírodovědných znalostí a dovedností využít je v praxi.
V dotazníkovém šetření čeští žáci uvedou, jaký mají zájem o přírodopis ve škole i mimo ni, jaké metody preferují, jak vnímají předmět přírodopis a jak pracují se svým učitelem přírodopisu apod. Následně budou tato zjištění srovnána s výsledky ze stejného dotazníkového šetření prováděného ve Finsku.
Cílem práce je získat od žáků obecnou zpětnou vazbu o výuce přírodopisu na českých školách a její srovnání se stejnou zpětnou vazbou od finských žáků, kteří se v pravidelných mezinárodních přírodovědných srovnáváních umisťují na předních příčkách výsledkové tabulky.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK