Srovnání vztahu českých a finských žáků k přírodopisu a jeho výuce
Název práce v češtině: | Srovnání vztahu českých a finských žáků k přírodopisu a jeho výuce |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Comparison of the relationship of Czech and Finnish pupils to biology and its teaching |
Klíčová slova: | přírodopis, dotazníkové šetření, zájem žáků o přírodopis, metody výuky v přírodopisu |
Klíčová slova anglicky: | biology, questionnaire, pupils' biology interest, teaching methods in biology |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra učitelství a didaktiky biologie (31-180) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Ina Rajsiglová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 18.10.2017 |
Datum zadání: | 19.09.2018 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 08.08.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 17.09.2020 |
Oponenti: | PhDr. Petr Novotný, Ph.D. |
Předběžná náplň práce |
Cílem DP bude prošetřit, jak vnímají výuku přírodopisu čeští žáci, a následně srovnat vnímání českých žáků s vnímáním finských žáků. Ke srovnání budou vybrání vedle Českých žáků Finští, neboť finská výuka přírodopisu se zdá jako jedna z nejefektivnějších v Evropě. Finští žáci se pravidelně umisťují na předních příčkách v mezinárodních srovnávacích testech přírodovědných znalostí a dovedností využít je v praxi. V dotazníkovém šetření čeští žáci uvedou, jaký mají zájem o přírodopis ve škole i mimo ni, jaké metody preferují, jak vnímají předmět přírodopis a jak pracují se svým učitelem přírodopisu apod. Následně budou tato zjištění srovnána s výsledky ze stejného dotazníkového šetření prováděného ve Finsku. Cílem práce je získat od žáků obecnou zpětnou vazbu o výuce přírodopisu na českých školách a její srovnání se stejnou zpětnou vazbou od finských žáků, kteří se v pravidelných mezinárodních přírodovědných srovnáváních umisťují na předních příčkách výsledkové tabulky. |