Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Specifika práce začínajícího učitele při začleňování žáka s odlišným mateřským jazykem na české primární škole
Název práce v češtině: Specifika práce začínajícího učitele při začleňování žáka s odlišným mateřským jazykem na české primární škole
Název v anglickém jazyce: Specifics of the work of a novice teacher when integrating a pupil with a different mother tongue at a Czech primary school
Klíčová slova: integrace, inkluze, žák – cizinec, žák s odlišným mateřským jazykem, učitel, primární škola, začínající učitel, heterogenní třída, specifika výuky
Klíčová slova anglicky: integration, inclusion, pupil - foreigner, pupil with a different mother tongue, teacher, elementary school, novice teacher, heterogeneous class, specifics of teaching
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Vedoucí / školitel: Mgr. Klára Martinovská, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 16.06.2017
Datum zadání: 16.10.2017
Datum a čas obhajoby: 21.05.2018 09:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R210, 210, 2. patro, vlevo
Datum odevzdání elektronické podoby:19.04.2018
Datum proběhlé obhajoby: 21.05.2018
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Studentka bude pravidelně konzultovat části práce, na kterých bude samostatně pracovat za pomocí odborné literatury.
Nejpozději dva týdny před termínem odevzdání práce zašle vedoucí práce elektronicky celou práci.
Seznam odborné literatury

Seznam odborné literatury
HÁJKOVÁ, Eva. Příprava učitelů na práci s žákem s cizím mateřským jazykem v běžné ZŠ. Pedagogická orientace. 2005.

ŠINDELÁŘOVÁ, Jaromíra a Svatava ŠKODOVÁ. Metodika práce s žáky-cizinci v základní škole. MŠMT. Praha, 2012.

IGOA, Cristina. The inner world of the immigrant child. Repr. Mahwah, N.J: Lawrence Erlbaum Associates. 1995. ISBN 978-080-5880-137.

HAVEL, Jiří a FILOVÁ, Hana. Inkluzivní vzdělávání v primární škole = Inclusive education in primary school. 1. vyd. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-202-4.

JARKOVSKÁ, Lucie, Kateřina LIŠKOVÁ, Jana OBROVSKÁ a Adéla SOURALOVÁ. Etnická rozmanitost ve škole: stejnost v různosti. První. Praha: Portál, 2002. ISBN 9788026207924.

KENDÍKOVÁ, Jitka. Česká škola a žáci ze zahraničí: průvodce vzdělávání českých žáků v zahraničí a cizinců na českých školách. Praha: Raabe, 2012. ISBN 978-80-87553-62-6.

GJUROVÁ, N.: Čeština jako cizí jazyk pro začínající školáky: metodika pro učitele. Portál 2011.

ŠTINDLOVÁ, Barbora, HUKOVÁ, Petra a ŠTINDL, Ondřej. Česky v Česku: manuál pro učitele, I. Vyd. 1. Praha: Akropolis. 2008. ISBN 978-80-86903-61-3.

ŠÁRA, Milan a kol. Prahová úroveň – čeština jako cizí jazyk. Strasbourg: CouncilofEurope, 2001.

ŠIKLOVÁ, Jiřina. Připravme se na cizince. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178- 285-8.

BENDL, Stanislav. Multikulturalismus - realita dnešních škol. Pedagogická orientace. 2003, ISSN 1211-4669.

Kolektiv autorů META, o.p.s.: Žáci s odlišným mateřským jazykem v českých školách. META, o.p.s. 2011.

www.inkluzivniskola.cz (Informační portál zaměřený na vzdělávání žáků cizinců v české škole, materiály do výuky)
Předběžná náplň práce
Teoretická část se bude zabývat obecnou charakteristikou problematiky žáků s odlišným mateřským jazykem. Má také popisovat jejich integraci a specifika práce začínajícího učitele, který má takového žáka začlenit do své třídy. Tato část práce bude vycházet z poznatků z odborné literatury a dalších zdrojů.

V praktické části bude studentka mapovat přímou práci různých začínajících učitelů při konkrétních hodinách ve třídách českých škol, kde probíhá integrace žáků s odlišným mateřským jazykem. Výzkumnými prostředky budou rozhovory, kazuistiky, pozorování, případně další materiály, které učitelé při této práci používají či by používat mohli.

Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The theoretical part will address the general characteristics of pupils with a different mother tongue. It should also describe their integration and the specifics of the novice teacher's work to incorporate such a pupil into his class. This part of the thesis will be based on the findings of professional literature and other sources.

In the practical part I will map the direct work of various teachers at specific classes in the classes of Czech schools, where integration of pupils with a different mother tongue takes place. The means of research will be interviews, case studies, observations, and other materials that teachers use or can use in this work.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK