Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Sdílení pedagogického procesu – v zájemné hospitace učitelů základních škol jako nástroj autoevaluace školy
Název práce v češtině: Sdílení pedagogického procesu – v zájemné hospitace učitelů základních škol jako nástroj autoevaluace školy
Název v anglickém jazyce: Sharing the pedagogical process – mutual teachers´ school inspections of elementary school teachers as a tool for school self-evaluation
Klíčová slova: hospitace, vzájemná hospitace, druhy hospitace, funkce hospitace, fáze hospitace, autoevaluace, sdílení pedagogického procesu, základní škola
Klíčová slova anglicky: school inspections, mutual teachers´ school inspections, types of school inspections, function of school inspections, phases of school inspections, self-evaluation, sharing the pedagogical process, elementary school
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Vedoucí / školitel: PhDr. Václav Trojan, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 31.08.2017
Datum zadání: 24.09.2017
Datum a čas obhajoby: 29.05.2018 13:00
Místo konání obhajoby: Myslíkova 7, Praha 1, M209, pedagogická laboratoř
Datum odevzdání elektronické podoby:19.04.2018
Datum proběhlé obhajoby: 29.05.2018
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (SMG) (OSZD004SM)
Oponenti: Mgr. Jiří Trunda, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Tato bakalářská práce se zaměřuje na vzájemné hospitační činnosti učitelů základních škol. Cílem práce je určit rozsah realizací vzájemných hospitací, popsat přístupy vedení a učitelů k nim. Vzájemné hospitace učitelů jsou v práci identifikovány jako součást sdílení pedagogického procesu, která představuje možný nástroj autoevaluace školy.
Teoretická část objasňuje základní termíny a shrnuje dosavadní poznatky z odborné literatury a dalších zdrojů k tématu práce. Konkrétně charakterizuje pojem hospitace, vymezuje její druhy, dále představuje její fáze a funkce, a v závěru se blíže zaměřuje na vzájemné hospitace učitelů. Součástí teoretické části jsou také definice a vymezení pojmů sdílení pedagogického procesu a autoevaluace školy.
V části praktické jsou dotazníkovým šetřením zjišťovány názory a zkušenosti učitelů ohledně vzájemných hospitací a jejich realizací na 1. stupni základních škol. Jaký přístup k nim má vedení školy, jak přispívá vedení k jejich realizaci a jakým způsobem jsou využívány jejich výsledky k autoevaluaci škol. Dotazníkového šetření doplňují poznatky z polostrukturovaných rozhovorů s několika řediteli základních škol.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This B. A. thesis focuses on mutual teachers´ school inspections at elementary school. The main object of thesis is the of mutual teachers´s school inspections what can be an appropriate tool for school self-evaluation.
In the first part there definition of process and function, definition of pedagogical process and self-evaluation, inventory of advantages and disadvantages of mutual teachers´ school inspection are explained.
In the second part teachers´ opinions and experience of mutual teachers´ school inspections and their realization at elementary school by scale survey are detected.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK