Sdílení pedagogického procesu – v zájemné hospitace učitelů základních škol jako nástroj autoevaluace školy
Název práce v češtině: | Sdílení pedagogického procesu – v zájemné hospitace učitelů základních škol jako nástroj autoevaluace školy |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Sharing the pedagogical process – mutual teachers´ school inspections of elementary school teachers as a tool for school self-evaluation |
Klíčová slova: | hospitace, vzájemná hospitace, druhy hospitace, funkce hospitace, fáze hospitace, autoevaluace, sdílení pedagogického procesu, základní škola |
Klíčová slova anglicky: | school inspections, mutual teachers´ school inspections, types of school inspections, function of school inspections, phases of school inspections, self-evaluation, sharing the pedagogical process, elementary school |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Václav Trojan, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 31.08.2017 |
Datum zadání: | 24.09.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 29.05.2018 13:00 |
Místo konání obhajoby: | Myslíkova 7, Praha 1, M209, pedagogická laboratoř |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 19.04.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 29.05.2018 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (SMG) (OSZD004SM) |
Oponenti: | Mgr. Jiří Trunda, Ph.D. |
Předběžná náplň práce |
Tato bakalářská práce se zaměřuje na vzájemné hospitační činnosti učitelů základních škol. Cílem práce je určit rozsah realizací vzájemných hospitací, popsat přístupy vedení a učitelů k nim. Vzájemné hospitace učitelů jsou v práci identifikovány jako součást sdílení pedagogického procesu, která představuje možný nástroj autoevaluace školy.
Teoretická část objasňuje základní termíny a shrnuje dosavadní poznatky z odborné literatury a dalších zdrojů k tématu práce. Konkrétně charakterizuje pojem hospitace, vymezuje její druhy, dále představuje její fáze a funkce, a v závěru se blíže zaměřuje na vzájemné hospitace učitelů. Součástí teoretické části jsou také definice a vymezení pojmů sdílení pedagogického procesu a autoevaluace školy. V části praktické jsou dotazníkovým šetřením zjišťovány názory a zkušenosti učitelů ohledně vzájemných hospitací a jejich realizací na 1. stupni základních škol. Jaký přístup k nim má vedení školy, jak přispívá vedení k jejich realizaci a jakým způsobem jsou využívány jejich výsledky k autoevaluaci škol. Dotazníkového šetření doplňují poznatky z polostrukturovaných rozhovorů s několika řediteli základních škol. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
This B. A. thesis focuses on mutual teachers´ school inspections at elementary school. The main object of thesis is the of mutual teachers´s school inspections what can be an appropriate tool for school self-evaluation.
In the first part there definition of process and function, definition of pedagogical process and self-evaluation, inventory of advantages and disadvantages of mutual teachers´ school inspection are explained. In the second part teachers´ opinions and experience of mutual teachers´ school inspections and their realization at elementary school by scale survey are detected. |