Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Mediální reprezentace politiků ve zpravodajství televize Nova (se zaměřením na sjezdy ČSSD a kongresy ODS v letech 1995 - 2017)
Název práce v češtině: Mediální reprezentace politiků ve zpravodajství televize Nova (se zaměřením na sjezdy ČSSD a kongresy ODS v letech 1995 - 2017)
Název v anglickém jazyce: Media Representation of Politicians in television Nova news (with a focus on ČSSD congresses and ODS congresses in 1995-2017)
Klíčová slova: Televize, televize Nova, komerční zpravodajství, stereotyp, reprezentace, politika, stranický sjezd, stranický kongres
Klíčová slova anglicky: Television, television Nova, commercial news, stereotype, representation, politics, party congress
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: prof. MgA. Martin Štoll, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 11.08.2017
Datum zadání: 11.08.2017
Datum a čas obhajoby: 25.06.2018 08:30
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H012, 12, Hollar - místn. č. 012
Datum odevzdání elektronické podoby:10.05.2018
Datum proběhlé obhajoby: 25.06.2018
Oponenti: PhDr. Vlastimil Nečas, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
BURTON, Graeme a JIRÁK, Jan. Úvod do studia médií. Brno: Barrister & Principal, 2001. 391 s. ISBN 80-85947-67-6.

CABADA, Ladislav. Systém politických stran a vnitrostranické rozhodovací procesy. In: CABADA, Ladislav a VODIČKA, Karel. Politický systém České republiky: historie a současnost. Praha: Portál, 2011. 249-302 s. ISBN 978-80-7367-893-7.

ČULÍK, Jan. Kontroverzní desetileté dítě. In: ROŽÁNEK, Filip. Fenomén Nova: deset pohledů na deset let nejsledovanější komerční televize. Praha: Česká media, 2004. 32-38 s. ISBN 80-7220-189-1.

GANS, Herbert L. Deciding what’s news: a study of CBS evening news, NBC nightly news, Newsweek, and Time. Evanston: Northwestern University Press, 2004. 393 s. ISBN 0-8101-2237-5.

GIDDENS, Anthony. Sociologie. Praha: Argo, 1999. 595 s. ISBN 80-7203-124-4.

HAVLOVÁ, Markéta. Česká televize a komerční subjekty – srovnání právní úpravy v oblasti televizního vysílání. In: Veřejná služba ve veřejnoprávních médiích. Praha: Česká média v nakl. Votobia, 2003. 187-192 s. ISBN 80-7220-142-5.

HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2016. 437 s. ISBN 978-80-262-0982-9.

JABŁOŃSKI, Andrzej. Politický marketing: úvod do teorie a praxe. Brno: Barrister & Principal, 2006. 203 s. ISBN 80 –7364-011-2.

JIRÁK, Jan a KÖPPLOVÁ, Barbara. Masová média. Praha: Portál, 2015. 390 s. ISBN 978-80-262-0743-6.

JIRÁK, Jan. Medializace jako strašák politiky. In: KEBELE, Jiří a MLČOCH, Lubomír. Institucionalizace (ne)odpovědnosti: globální svět, evropská integrace a české zájmy. Praha: Karolinum, 2001. 203-209 s. ISBN 80-246-0378-0.

JIRÁK, Jan. Nova: Co s načatým životem?. In: ROŽÁNEK, Filip. Fenomén Nova: deset pohledů na deset let nejsledovanější komerční televize. Praha: Česká media, 2004. S 39-47. ISBN 80-7220-189-1.

KLIMEŠ, David. Jak zábavné je informovat: infotainment, čili infozábava v teorii, praxi a českém kontextu. Praha: Univerzita Karlova, 2015. 118 s. ISBN 978-80-246-2973-5.

KRUML, Milan. Trpí české deníky bulvarizací?. In: OSVALDOVÁ, Barbora a KOPÁČ, Radim. Co je bulvár, co je bulvarizace. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2016. 37-42 s. ISBN 978-80-246-3229-2.

KŘEČEK, Jan. Politická komunikace: od res publica po public relation. Praha: Grada, 2013. 169 s. ISBN 978-80-247-3536-8.

LEICHTOVÁ, Magdalena. Agenda-setting v masových médiích v globalizovaném světě. In: ROSŮLEK, Přemysl a kol. Média a politika: vybrané problémy: modernita, propaganda, politický marketing, agenda-setting, terorismus, žurnalistika. Plzeň: Západočeská univerzita, 2009. 113-132 s. ISBN 978-80-7043-841-1.

MATHÉ, Ivo. Zkouška demokracie. In: ROŽÁNEK, Filip. Fenomén Nova: deset pohledů na deset let nejsledovanější komerční televize. Praha: Česká media, 2004. 32-38 s. ISBN 80-7220-189-1.

MCCOMBS, Maxwell. Agenda setting: nastolování agendy: masová média a veřejné mínění. Praha: Portál, 2009. 251 s. ISBN 978-80-7367-591-2.

MCNAIR, Brian. Sociologie žurnalistiky. Praha: Portál, 2004. 182 s. ISBN 80-7178-840-6. MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál, 2009. 639 s. ISBN 978-80-7367-574-5.

NEČAS, Vlastimil. Mediální agenda a korelační analýza. In: ŠKODOVÁ, Markéta a NEČAS, Vlastimil eds. Veřejná a mediální agenda: komparativní analýza tematizace veřejné sféry. Praha: Professional Publishing, 2009. 14-25 s. ISBN 978-80-7431-009-6.

NOVÁK, Miroslav. Systémy politických stran: úvod do jejich srovnávacího studia. Praha: Sociologické nakladatelství, 1997. 275 s. ISBN 80-85850-22-2.

NOVÁK, Tomáš. O předsudcích. Brno: Doplněk, 2002. 106 s. ISBN 80-7239-121-6.

ORLEBAR, Jeremy. Kniha o televizi. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2012. 213 s. ISBN 978-80-7331-246-6.

OSVALDOVÁ, Barbora a HALADA, Jan. Praktická encyklopedie žurnalistiky a marketingové komunikace. Praha: Libri, 2007. 263 s. ISBN 978-80-7277-266-7.

OSVALDOVÁ, Barbora a HALADA, Jan. Slovník žurnalistiky: výklad pojmů a teorie oboru. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2017. 301 s. ISBN 978-80-246-3752-5.

PÁCL, Pavel. Média a politika v nové situaci. In: SRPOVÁ, Hana. Od informace k reklamě. Ostrava: Ostravská univerzita, 2007. 47-50 s. ISBN 978-80-7368-265-1.

POSTMAN, Neil. Ubavit se k smrti. Praha: Mladá fronta, 2010. 204 s. ISBN 978-80-204-2206-4.

RAMONET, Ignacio. Tyranie médií. Praha: Mladá fronta, 2003. 226 s. ISBN 80-204-1037-6.

ŘÍCHOVÁ, Blanka a JIRÁK, Jan. Politická komunikace a média. Praha: Karolinum, 2000. 163 s. ISBN 80-246-0182-6.

SEDLÁKOVÁ, Renáta. Výzkum médií: nejužívanější metody a techniky. Praha: Grada, 2014. 539 s. ISBN 978-80-247-3568-9.

STRAUSS, Anselm L. a CORBIN, Juliet. Základy kvalitativního výzkumu: postupy a techniky metody zakotvené teorie. Brno: Sdružení Podané ruce, 1999. 196 s. ISBN 80-85834-60-X.

ŠARADÍN, Pavel. Politické kampaně, volby a politický marketing. Olomouc: Periplum, 2007. 142 s. ISBN 978-80-86624-36-5.

ŠTOLL, Martin. Televizní odchod Otakara Vávry mezi veřejnou službou a bulvárem. In: OSVALDOVÁ, Barbora a KOPÁČ, Radim. Co je bulvár, co je bulvarizace. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2016. 65-70 s. ISBN 978-80-246-3229-2.

THOMPSON, John B. Média a modernita: sociální teorie médií. Praha: Karolinum, 2004. 219 s. ISBN 80-246-0652-6.

TRAMPORA, Tomáš. Zpravodajství. Praha: Portál, 2006. 191 s. ISBN 80-7367-096-8.

TRAMPOTA, Tomáš a VOJTĚCHOVSKÁ, Martina. Metody výzkumu médií. Praha: Portál, 2010. 293 s. ISBN 978-80-7367-683-4.

ZUNA, Pavel. Rozdíl mezi zpravodajstvím veřejné služby a komerčním zpravodajstvím. In: Veřejná služba ve veřejnoprávních médiích. Praha: Česká média v nakl. Votobia, 2003. 28-31 s. ISBN 80-7220-142-5.

ŽANTOVSKÝ, Petr. Nova: deset mýtů, které otřásly republikou. In: ROŽÁNEK, Filip. Fenomén Nova: deset pohledů na deset let nejsledovanější komerční televize. Praha: Česká media, 2004. 13-32 s. ISBN 80-7220-189-1.

ŽELEZNÝ, Vladimír. Panelová diskuse s Vladimírem Železným. In: Veřejná služba ve veřejnoprávních médiích. Praha: Česká média v nakl. Votobia, 2003. 65-99 s. ISBN 80-7220-142-5.
Předběžná náplň práce
Diplomová práce se bude zaměřovat na to, jak nejsledovanější komerční televize v České republice přistupuje k politickému zpravodajství. Předložený text bude představovat, jak se od roku 1995 do roku 2017 měnil přístup hlavního zpravodajství televize Nova k informování o stranických sjezdech a kongresech tradičních českých politických stran – ČSSD a ODS. Prostřednictvím kombinace kvantitativní a kvalitativní obsahové analýzy konkrétně představí, kolik bylo takto tematicky laděným příspěvkům věnováno v jednotlivých zpravodajských relacích prostoru, zda byly v jejich rámci upřednostňovány, či jaký volili mediální pracovníci postup při snaze o zatraktivnění těchto zpráv. Práce navíc poskytne jednak zhodnocení toho, zda se televize Nova v průběhu sledovaného období začala více orientovat ve svých obsazích na politiku a jednak jakousi vizi vedoucích pracovníků ohledně jejího směřování do budoucna.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This thesis focuses on the approach of the most popular commercial TV in the Czech Republic to political news reporting. The presented text will indicate changes in the approach of TV Nova to prime time news reporting on political events and congresses of traditional Czech political parties - ČSSD and ODS between 1995 and 2017. Specifically, by the means of combination of the qualitative and quantitative content analysis, it will show how much TV coverage different thematically focused bulletins received and if they were prioritised or what methods media professionals used in their effort to make such bulletins more attractive. This thesis will also provide an evaluation of whether TV Nova started to focus more on political content in the observed period as well as an evaluation of the long term vision of managers about the future of the TV.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK