Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Obsah generovaný uživateli a jeho využívání v pořadech mainstreamových českých audiovizuálních médií
Název práce v češtině: Obsah generovaný uživateli a jeho využívání v pořadech mainstreamových českých audiovizuálních médií
Název v anglickém jazyce: User-generated content and its use in mainstream Czech audiovisual media shows
Klíčová slova: Obsah generovaný uživateli, participativní žurnalistika, občanská žurnalistika, profesionální žurnalistika, kompoziční rámcování
Klíčová slova anglicky: User-generated content, participative journalism, citizen journalism, professional journalism, compositonal framing
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra žurnalistiky (23-KZ)
Vedoucí / školitel: PhDr. Mgr. Bc. Jan Jirků, Ph.D.
Řešitel: Mgr. Gabriela Fraj - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 31.07.2017
Datum zadání: 31.07.2017
Datum a čas obhajoby: 26.06.2018 09:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H011, Hollar - místn. č. 011
Datum odevzdání elektronické podoby:08.05.2018
Datum proběhlé obhajoby: 26.06.2018
Oponenti: Mgr. Jorik Jakubisko
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
ALLAN, Stuart a Einar. THORSEN. Citizen journalism: global perspectives. New York: Peter Lang, c2009-2014. Global crises and the media, v. 1. ISBN 978-1-4331-0295-0.
ALLAN, Stuart. Citizen witnessing: revisioning journalism in times of crisis. Cambridge: Polity, 2013. Key concepts in journalism. ISBN 978-0-7456-5196-5.
BEDNAŘÍK, Petr, Jan JIRÁK a Barbara KÖPPLOVÁ. Dějiny českých médií: od počátku do současnosti. Praha: Grada, 2011. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-3028-8.
BRUNS, Axel. Blogs, Wikipedia, Second life, and Beyond: from production to produsage. New York: Peter Lang, c2008. Digital formations. ISBN 978-0-8204-8866-0.
DAHLGREN, Peter. Media Logic in Cyberspace: Repositioning Journalism and its Publics. Journalism at the Crossroads. 1996, vol. 3(3), 59-72.
DE VREESE, Claes. News Framing: Theory and Typology. Information Design Journal. 2005, vol. 13(1), 51-62. ISSN 0142-5471.
DEUZE, Mark. (2008a) “The changing context of news work: Liquid journalism and monitorial citizenship”. International Journal of communication .
DEUZE, Mark. Media work. Cambridge: Polity, 2007. Digital media and society series. ISBN 978-0-7456-3925-3.
ENTMAN, Robert M. Framing U.S. Coverage of International News: Contrasts in Narratives of the KAL and Iran Air Incidents. Journal of Communication. 1991, vol. 41(4), 6-27. ISSN 0021-9916.
ENTMAN, Robert M. Framing: Toward Clarification of a Fractured Paradigm. Journal of Communication. 1993, vol. 43 (4)(Autumn), 51-58. ISSN 0021-9916.
FORTUNATI, Leopoldina. Mediatization of the Net and Internetization of the Mass Media. Gazette: The international journal for communication studies. vol. 67(1), 27-44.
GOFFMAN, Erving. Frame analysis: an essay on the organization of experience. Northeastern University Press ed. Boston: Northeastern University Press, 1986. ISBN 09-303-5091-X.
IYENGAR, Shanto. Framing Responsibility for Political Issues: The Case of Poverty. The ANNALS of the American Academy of Political and Social Science. 1996, vol. 546 (1), 19-40. ISSN 0002-7162
JAKUBOWICZ, Karol. Nová ekologie médií: konvergence a mediamorfóza. I. vydání. Zlín: VeRBuM, 2013. ISBN 978-80-87500-38-5.
JENKINS, Henry. Confronting the challenges of participatory culture: media education for the 21st century. Cambridge, MA: The MIT Press, c2009. The John D. and Catherine T. MacArthur Foundation Reports on Digital Media and Learning. ISBN 9780-262-51362-3.
JEŠUTOVÁ, Eva. Od mikrofonu k posluchačům: z osmi desetiletí českého rozhlasu. Praha: Český rozhlas, 2003. ISBN 80-867-6200-9.
JIRÁK, Jan. Masová média. 2., přepracované vydání. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0743-6.
JIRKŮ, Jan. Čtyři pilíře výzkumu médií v éře konvergence médií. In HUBÁLEK, Tomáš (ed.). Sborník z V. mezinárodní vědecké konference studentů doktorských studijních programů v oblasti společenských věd Olomouc, 27. dubna 2016. Praha: Nakladatelství Epocha, 2016, s. 209-220. ISBN 978-80-7557-044-4.
KITZINGEROVÁ, Jenny. Framing and Frame Analysis. In DEVEREUX, Eoin (ed.). Media studies: key issues and debates. Los Angeles, Ca.: SAGE Publications, 2007, s. 134-161. ISBN 978-1-4129-2983-7.
KONČELÍK, Jakub, Pavel VEČEŘA a Petr ORSÁG. Dějiny českých médií 20. století . Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-698-8.
KRUML, Milan. Televize? Televize!. Praha: Česká televize, 2013. Kniha nemá ISBN, neboť jde o vydání neprodejné pozn. aut.
LÉVY, Pierre P. Kyberkultura: zpráva pro Radu Evropy v rámci projektu "Nové technologie: kulturní spolupráce a komunikace". Praha: Karolinum, 2000. ISBN 80-246-0109-5.
MCCOMBS, Maxwell E. Agenda setting: nastolování agendy: masová média a veřejné mínění. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-807-3675-912.
MCNAIR, Brian. An Introduction to political communication [online]. 3rd ed. London: Routledge, c2003 [cit. 2018-04-16]. Communication and Society. ISBN 0-415-30708-2
MCNAIR, Brian. Cultural chaos: journalism, news, and power in a globalised world. New York: Routledge, 2006. ISBN 0-415-33912-X.
MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Vydání čtvrté, rozšířené a přepracované. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-574-5.
MORAVEC, Václav. Média v tekutých časech: konvergence audiovizuálních médií v ČR. Praha: Academia, 2016. Společnost (Academia). ISBN 978-80-200-2572-2.
ÖRNEBRING, Henrik a Anna Maria JÖNSSON. User-generated content and the news. Journalism Practice. 2011, vol. 5 (2), 127-144. ISSN 1751-2786
PARRY, Katy. A visual framing analysis of British press photography during the 2006 Israel– Lebanon conflict. Media, War & Conflict. 2010, 3(1), 67-85. ISSN 1750- 6352.
PAVLIK, John V. Media in the digital age. 1. New York: Columbia University Press, c2008. ISBN 978-0-231-14209-0.
SCHEUFELE, Dietram A. a David TEWKSBURY. Framing, Agenda-Setting and Priming: The Evolution of Three Media Effects Models. Journal of Communication. 2007, vol. 57, 9-20. ISSN 0021-9916.
ŠAŠEK, Petr a Alice N. TEJKALOVÁ. Rámcování tématu státního zadlužování v agendě MF DNES a Práva před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR 2010. Acta Politologica. 2013, vol. 5(2), 187-204. ISSN 1803–8220.
ŠTOLL, Martin. 1.5.1953 - zahájení televizního vysílání: zrození televizního národa. Praha: Havran, 2011. Dny, které tvořily české dějiny. ISBN 978-80-87341-063.
TOFFLER, Alvin. Šok z budoucnosti. Praha: Práce, 1992. ISBN 80-208-0160-X.
Internetové zdroje
BŘEČŤAN, Robert. Čí bude TV Nova? Zájemců je víc než „zbývající“ CEFC a Penta, prodej však jistý není. In: Hlídací pes [online]. Praha: HlídacíPes.org, 2018 [cit. 2018-04-20]. Dostupné z: https://hlidacipes.org/ci-bude-tv-nova-zajemcu-vic-nez-zbyvajici-cefc-penta-prodej-vsak-jisty-neni/
Byznys dekády. Na prodej je TV Nova. In: Echo24 [online]. Praha: ECHO MEDIA, 2017 [cit. 2018-04-20]. Dostupné z: https://echo24.cz/a/iXePH/byznys-dekady-na-prodej-je-tv-nova
CE Media zahájila zkušební vysílání Mňau TV. In: MediaGuru.cz [online]. Praha: PHD, 2015 [cit. 2018-03-31]. Dostupné z: https://www.mediaguru.cz/clanky/2015/12/ce-media-zahajila-zkusebni-vysilani-mnau-tv/
CNN Terms of Use. In: CNN [online]. Atlanta: Cable News Network, 2018 [cit. 2018-01-29]. Dostupné z: http://edition.cnn.com/terms
CVVM: Důvěra k médiím se v říjnu znovu snížila. In: Mediaguru [online]. Praha: PHD, 2017 [cit. 2018-01-29]. Dostupné z: https://www.mediaguru.cz/clanky/2017/11/cvvm-duvera-k-mediim-se-v-rijnu-znovu-snizila/
Český Impuls. Český Impuls [online]. Praha: Mafra, 2018 [cit. 2018-03-31]. Dostupné z: http://www.ceskyimpuls.cz
ČTK. Křetínský rozšiřuje své mediální impérium. Od Lagardère kupuje Frekvenci 1, Evropu 2 a další stanice v zahraničí. In: Ihned.cz [online]. Praha: Economia, 2018 [cit. 2018-04-25]. Dostupné z: https://byznys.ihned.cz/c1-66112140-kretinsky-rozsiruje-sve-medialni-imperium-od-lagardere-kupuje-frekvenci-1-evropu-2-a-dalsi-stanice-v-polsku-a-na-slovensku
Dezinformace. Co pro vás znamenají lži? In: Aktuálně.cz [online]. Praha: Economia, 2017 [cit. 2018-03-31]. Dostupné z: https://zpravy.aktualne.cz/domaci/valka-dezinformace-
Etický kodex. In: Syndikát novinářů České republiky [online]. Praha: Syndikát novinářů České republiky, 1999 [cit. 2018-01-22]. Dostupné z: http://syndikat-novinaru-cr-z-s.webnode.cz/etika/kodex/
Historie rozhlasového trhu. In: Media Marketing Services [online]. Praha: MEDIA MARKETING SERVICES a. s, 2015 [cit. 2018-03-31]. Dostupné z: http://www.mms.cz/rozhlasovy-trh/historie/
Historie televize Nova. In: Euro [online]. Praha: Mladá fronta, 2004 [cit. 2018-03-31]. Dostupné z: https://www.euro.cz/byznys/historie-televize-nova-873338
Kanál Teri Blitzen na YouTube [cit. 2018-03-31. Dostupné z: https://www.youtube.com/user/TeriBlitzen
KRUPIČKA, Miroslav a Dita KŘÍŽOVÁ. Historie rozhlasu v kostce. In: Rozhlas [online]. Praha: Český rozhlas, 2013 [cit. 2018-03-30]. Dostupné z: http://www.rozhlas.cz/archiv/historie/_zprava/historie-rozhlasu-v-kostce--1392938
MediaGuru. Nová data rádií: Vede Impuls, Radiožurnál je třetí. In: Mediaguru.cz [online]. Praha: PHD, 2017, 9. 8. 2017 [cit. 2018-03-30]. Dostupné z: https://www.mediaguru.cz/clanky/2017/08/nova-data-radii-vede-impuls-radiozurnal-je-treti/
Měsíční zpráva o sledovanosti únor 2018 [cit. 2018-03-31]. In: Nielsen-admosphere [online]. Praha: Nielsen Admosphere, 2018. Dostupné z: http://www.nielsen-admosphere.cz/wp-content/uploads/2018/03/Měs%C3%ADčn%C3%AD-zpráva-2018_02.pdf
Naše značky. In: Novagroup - Televize [online]. Praha: Nova Group - člen skupiny CME, 2017 [cit. 2018-03-31]. Dostupné z: http://www.novagroup.cz/nase-znacky/televize
Online data. In: Netmonitor.cz [online]. Praha: Spir, 2018 [cit. 2018-01-23]. Dostupné z: http://www.netmonitor.cz/online-data-ola
PETERA, Martin. 20 let v českém éteru – poprvé s Evropou 2. In: Radiotv [online]. Praha: RadiaCZ, 2010 [cit. 2018-03-30]. Dostupné z: http://www.radiotv.cz/p_radio/r_obecne/20-let-v-ceskem-eteru-poprve-s-evropou-2/
Podnikatel Zach se stal většinovým vlastníkem televize Prima. In: Česká televize [online]. Praha: Česká televize, 2017 [cit. 2018-03-30]. Dostupné z: http://www.ceskatelevize.cz/ct24/media/2022443-podnikatel-zach-se-stal-vetsinovym-vlastnikem-televize-prima
ŠPAČKOVÁ, Iva. Babiš může převzít u, rozhodl antimonopolní úřad. In: Idnes.cz [online]. Praha: Mafra, 2014 [cit. 2018-03-31]. Dostupné z: https://ekonomika.idnes.cz/babisuv-agrofert-muze-prevzit-radio-impuls-rozhodl-antimonopolni-urad-1ny-/ekoakcie.aspx?c=A140122_104721_ekoakcie_spi
ŠTĚRBA, Martin. Nová image kampaň Evropy 2 je plná lásky. In: Marketing & Media [online]. Praha: Forum Media, s.r.o, 2016 [cit. 2018-03-30]. Dostupné z: https://mam.cz/marketing/c1-65306400-nova-image-kampan-evropy-2-je-plna-lasky
Vlastníci rádií: Nejsilnější je ČRo, Lagardere zvýšila podíl. In: Media Guru [online]. Praha: PHD, 2015 [cit. 2018-03-30]. Dostupné z: https://www.mediaguru.cz/clanky/2015/05/vlastnici-radii-nejsilnejsi-je-cro-lagardere-zvysila-podil/
Zákony. In: Syndikát novinářů ČR [online]. Praha: Syndikát novinářů České republiky, 2017 [cit. 2018-04-20]. Dostupné z: https://syndikat-novinaru-cr-z-s.webnode.cz/zakony/



Předběžná náplň práce
Diplomová práce se věnuje obsahu generovanému uživateli v českých audiovizuálních mainstreamových médiích. Zasazuje obsah generovaný uživateli do širšího kontextu občanské žurnalistiky, kterou zároveň porovnává s žurnalistikou profesionální, ať už z pohledu etiky či způsobu zpracovávání témat. Práce se věnuje také exkurzu do historie českého, respektive československého rozhlasového a televizního vysílání z hlediska prvních interakcí diváků a posluchačů s daným médiem. Práce dále přináší přehled, jak se v historii rozhlasu a televize mohli posluchači nebo diváci zapojit do tvorby obsahu. V práci jsou vybrány pořady čtyř nejposlouchanějších rádií a tří nejsledovanějších televizních skupin, na kterých se nějakým způsobem podílejí posluchači či diváci. Pomocí analýzy kompozičního rámcování popisuje podobu těchto pořadů, k lepšímu zmapování jejich obsahu pak využívá analýzu tematických a epizodických rámců. Práce přináší také stručné srovnání analyzovaných pořadů z hlediska podobnosti či rozdílnosti obsahu a způsobů, jakými v rámci těchto pořadů diváci či posluchači generují jejich obsah. Cílem diplomové práce je přinést ucelený pohled na obsah generovaný uživateli s praktickými příklady v podobě analýzy pořadů z českých audiovizuálních mainstreamových médií.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This thesis looks at user-generated content within Czech audiovisual mainstream media. It places this user-generated content within the wider context of citizen journalism, while also comparing this with professional journalism both in terms of ethics and the method topics are processed. The study also takes an excursion into the history of Czech, and Czechoslovak, radio and television broadcasting in terms of the very first interactions of the particular media with viewers and listeners. The study also provides an overview of how listeners and viewers have been able to get involved in content production over the history of radio and television. The study selects programmes within the four most listened-to radio stations and the three most watched television groups in which listeners or viewers are involved in some manner. It uses compositional framing analysis to describe the format of these programmes, and it analyses theme and episode scopes to map their content better. The work also provides a brief comparison of the programmes analysed in terms of the similarity or difference of content and the methods by which viewers or listeners generate content within the programmes. The objective of the thesis is to provide a comprehensive perspective on user-generated content including practical examples in the form of analysis of programmes in the Czech audiovisual mainstream media.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK