Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Fenomén hudby. Hudba v kontextu základních motivů Heideggerova raného myšlení
Název práce v češtině: Fenomén hudby. Hudba v kontextu základních motivů Heideggerova raného myšlení
Název v anglickém jazyce: Phenomenon of Music. Music in context of fundamental motives of Heidegger´s early thinking
Klíčová slova: Heidegger, hudba, estetika, subjekt a objekt, svět, bytí, fenomén, nálada, dotyk.
Klíčová slova anglicky: Heidegger, music, aesthetics, subject and object, world, being, phenomen, attunement, touch.
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Program Německá a francouzská filosofie (24-DFP)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Ladislav Benyovszky, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 29.07.2017
Datum zadání: 29.07.2017
Datum odevzdání elektronické podoby:31.07.2020
Datum proběhlé obhajoby: 07.09.2020
Předmět: Obhajoba diplomové práce (YMFPR055)
Oponenti: Mgr. Jaroslav Novotný, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Podle Martina Heideggera je všechno umění v podstatě básněním. Chce se tím říct, že hudba nemůže být uměním, anebo je třeba promyslet pojem básnění tak, aby odpovídal daný výměr umění i fenoménu hudby? Práce je pokusem o rozvedení Heideggerových obecných výkladů umění na pole hudby, přičemž nemůže - vzhledem k jejich skrovnému výskytu - vycházet z explicitních vyjádření o hudbě přímo, opírá se však o poměrně bohatou zvukovou metaforiku, kterou Heidegger ve svých textech používá.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK