Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Marketingové postupy na pornostránkách
Název práce v češtině: Marketingové postupy na pornostránkách
Název v anglickém jazyce: Marketing Practices on Pornsites
Klíčová slova: Marketingová komunikace, internetová pornografie, komunikační mix, marketingové postupy, reklama, vývoj online pornografie, historie, technologie
Klíčová slova anglicky: Marketing communication, internet pornography, communication mix, marketing practices, advertising, development of online pornography, history, technology
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Vedoucí / školitel: Mgr. Tereza Fousek Krobová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 18.07.2017
Datum zadání: 18.07.2017
Datum a čas obhajoby: 25.09.2018 00:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H107, Hollar - místn. č. 107
Datum odevzdání elektronické podoby:31.07.2018
Datum proběhlé obhajoby: 25.09.2018
Oponenti: Mgr. Ing. Marek Vranka
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
AAKER, David A., 2012. Building strong brands. UK: Simon and Schuster (Kindle Edition) Free Press. ASIN: B005O315Z2

AMBROSE, Gavin, HARRIS Paul, 2006. The fundamentals of typography. 2nd ed. USA: Lausanne, AVA Academia. ISBN 978-294-0411-764.

ATTWOOD, Feona, 2010. Porn.com: making sense of online pornography. USA. New York: Peter Lang. Digital formations, v. 48. ISBN 14-331-0206-4.

BARTOŇ, Michal, 2008. Virtuální pornografie, limity svobody umělecké tvorby a svobody projevu a trestní zákon. Praha: Právní rozhledy. Roč. 16, č. 17, s. 618. ISSN 1210-6410.

BÁRTA, Vladimír, Milan POSTLER a Ladislav PÁTÍK, 2009. Retail marketing. Praha: Management press, ISBN 978-80-7261-207-9.

BARSS, Patchen, 2010. The erotic engine : how pornography has powered mass communication, from Gutenberg to Google. St Lucia, Qld. : University of Queensland Press. 310 s. ISBN 978-0-7022-3866-6.

BEAL, Brent D, 2014. Corporate social responsibility: definition, core issues, and recent developments. 2nd ed. Los Angeles: SAGE. ISBN 978-145-2291-567.

BEATTIE, Scott, 2009. Community, space and online censorship: regulating pornotopia. Burlington, VT: Ashgate. ISBN 0754673081.

BOYLE, Karen, 2010. Everyday Pornography. UK. London: Routledge. ISBN 9780415543781

CHAFFEY Dave a Fiona ELLIS-CHADWICK, 2012. Digital marketing: strategy, implementation and practice. 5th ed. Harlow [etc.]: Pearson. ISBN 978-027-3746- 102.

COOPERSMITH, Jonathan, 1998. Pornography, Technology, and Progress. ICON. vol. 4, s. 94-125. ISSN 1183-6962.

DAVIDSON, D. Kirk, 2003. Selling sin: the marketing of socially unacceptable products. 2nd ed. Westport: Praeger. ISBN 1-56720-645-x.

DRUSHEL, Bruce E. a Kathleen GERMAN (ed.), 2011. The Ethics of Emerging Media: Information, Social Norms, and New Media Technology. A&C Black. ISBN 9781441183354

DUNOVSKÝ, Jiří, 2005. Problematika dětských práv a komerčního sexuálního zneužívání dětí u nás a ve světě. 1. vyd. Praha: Grada, s. 136. ISBN 80-247-1201-6.

FORET, M., P. PROCHÁZKA a T. URBÁNEK, 2005. Marketing - základy a principy. Brno: Computer Press, a. s. ISBN 80-251-0790-6.

FLÉGLOVÁ, Radka, 2017. Vývoj komunikační strategie značky Pornhub. Praha. Bakalářská práce. Univerzita Karlova v Praze. Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky. Katedra marketingové komunikace a public relations.

GOLDSMITH, Jack a Tim WU, 2006. Who controls the Internet?: Illusions of a borderless world. Oxford University Press. ISBN 9780195152661

GRAY, Daniel, 2000. The Complete Guide to Associate & Affiliate Programs on the Net: Turning Clicks Into Cash. 1st ed. New York : McGraw-Hill Trade. 227 s. ISBN 978-0-0713-5310-6.

HUGHES, Donna M., 2004. Prostitution online. In: FARLEY, Melissa, ed. Prostitution, Trafficking, and Traumatic Stress. Binghampton: Haworth Press, s. 115 - 132. ISBN 978-0-7890-2379-7.

KIRBY, Alan, 2009. Digimodernism: How New Technologies Dismantle the Pastmodern and Reconfigure Our Culture. Continuum Books: New York and London. ISBN 978-1441175281

KOUDELKA, Jan a Oldřich VÁVRA, 2007. Marketing: principy a nástroje. Praha: Vysoká škola ekonomie a managementu. ISBN 978-80-86730-19-6

KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER, 2013. Marketing management. 14. vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-1359-5

KOTLER, Philip, et al. 2007. Moderní marketing. 4. evropské vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 1048 s. ISBN 978-80-247-1545-2.

KOTLER, Philip, 2000. Marketing podle Kotlera: Jak vytvářet a ovládnout nové trhy. 1. vydání. Praha: Management Press, ISBN 80-7261-010-4.

KOROUSOVÁ, Tereza, 2015. PPC reklama. Praha. Diplomová práce. Univerzita Karlova v Praze. Fakulta filozofická. Katedra sociologie.

KRÁLÍČEK, Miloslav a Petr KRÁL, 2011. Marketingová komunikace: Jak komunikovat na našem trhu. Grada Publishing. ISBN 9788024757698

MARCUS, Steven, 2008. The Other Victorians. New Brunsvick: Transaction Publishers. ISBN 978-1412808194.

MCCARTHY, Kieren, 2007. Sex.com : one domain, two men, twelve years and the brutal battle for the jewel in the internet's crown. London : Quercus. 280 s. ISBN 9781905204663.

MCNAIR, Brian, 1996. Mediated sex: pornography and postmodern culture. 2nd ed. New York: Distributed exclusively in the USA by St. Martin's Press, c2003. ISBN 03-406-1428-5.

OGAS, Ogi.; GADDAM Sai. 2012. A Billion Wicked Thoughts: What the Internet Tells Us About Sexual Relationships. London: Plume. ISBN 0452297877

PERDUE, Lewis, 2001. EroticaBiz : how sex shaped the internet [ebook]. New York : Writers Club Press, 216 s. ISBN 978-0-5952-5612-9.

POWER, Nina, 2009. One Dimensional Woman. UK. London: Zero Books. ISBN 139781846942419

PROKOP, Marek, 2014. Historie, vývoj, terminologie, Blackhat, Whitehat. In: Online marketing. 1. vyd. Brno: Computer Press, pp. 9-15. ISBN 978-80-251-4155-7.

PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ, 2010. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, ISBN 978-80-247-3622-8.

ŠTĚDROŇ, Bohumír, Petr BUDIŠ a Bohumír Jr. ŠTĚDROŇ, 2009. Marketing a nová ekonomika. Praha: C. H. Beck. ISBN 978-80-7400-146-8

VANĚČEK, Matěj, 2014. Pornografie jako agens technologické změny: proměny vnímání tělesnosti a soukromí. Praha. Rigorózní práce. Univerzita Karlova v Praze. Fakulta filozofická.

VANĚČEK, Matěj, 2012. Pornografie jako agens technologické změny: proměny vnímání tělesnosti a soukromí. Praha. Diplomová práce. Univerzita Karlova v Praze. Fakulta filozofická.

WILLIAMS, Linda, 1999. Hard Core: Power, Pleasure, and the "Frenzy of the Visible". California, USA: University of California Press, ISBN 0520219430.

ZAMAZALOVÁ, Marcela, 2010. Marketing, 2. přepracované a doplněné vydání. Praha: Nakladatelství C H Beck, ISBN 9788074001154
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce se zabývá vztahem internetové pornografie a marketingové komunikace. Téma je aktuální, neboť zkoumá dynamický trh internetového pornoprůmyslu s fenoménem posledních desetiletí - marketingem. V teoretické části práce jsou nastíněny základní fakta, geneze a historie pornografie v online prostředí. Současně je popsán vliv pornografie na technologický vývoj internetu. Práce představuje základy marketingové komunikace, které jsou relevantní pro prakticky uplatňované postupy vedoucí k zisku v kontextu pornografického průmyslu. Jsou představeny klíčové online marketingové nástroje, které jsou využívány pro reklamní účely na pornostránkách. Zároveň jsou vymezeny specifické pojmy vážící se k rozličným formám provozu erotického obsahu a v návaznosti na to uvedeny různé typy obchodních modelů. Praktická část práce se zabývá analýzou inzertního prostoru na porno webech a společně s tím popisuje konkrétní příklady komunikace v rámci činnosti jednotlivců, ale i společností, jejichž marketingové aktivity se pojí s pornoprůmyslem. Jsou zkoumány především faktické komunikační postupy a jejich účinnost pro dosahování zisku na pornostránkách. Pro metodologii je použita obsahová kvalitativní analýza, pozorování a interview. Výsledky práce potvrzují primární výzkumnou otázku, zda se bannerová reklama na pornostránkách vyplatí více, než inzerce na nepornografických portálech. Marketing na erotických webech limitovaně funguje, zůstává ovšem i nadále otázkou, kdy se stane prostor na takto tematicky zaměřených webech standardním inzertním médiem, které bude pro tradiční zadavatele reklamy eticky přijímáno. Tato bakalářská práce představuje komerční možnosti využití pornografie na internetu, a přispívá tak k akademickým zdrojům, které by mohly vést k dalšímu zkoumání pornografického trhu.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This bachelor thesis analyses the relation between internet pornography and marketing communication. The topic has lately been very relevant, as it examines the dynamic internet porn industry combined with the phenomenon of the last decade - marketing. The theoretical part of the thesis outlines the basic facts, genesis and history of pornography in the online environment. The influence of pornography on the technological developments of the internet is also described. The thesis introduces the basis of marketing communication that is relevant to the applying practices which lead to profit in the context of the pornographic industry. Key online marketing tools, which are used for advertising purposes on porn sites are introduced. At the same time, specific concepts related to the operation of erotic content are defined, furthermore, various types of business models are listed. The practical part deals with the analysis of advertising space on porn sites and together with this, it describes particular examples of communication within the activities of individuals as well as companies whose marketing activities are related to the porn industry. In particular, the factual communication practices and their effectiveness for profitability on the porn sites are primarily investigated. The content qualitative analysis, observation and interviewing are used for the methodology. The results of the thesis confirm the primary research question whether banner advertising on porn sites is worth more than advertising on non-pornographic portals. Marketing on erotic websites is limited, but it remains a question, as to when will it become a standardised practice on these thematic websites, and a standard advertising medium, that will be ethically acceptable for traditional advertisers. This bachelor thesis presents the commercial possibilities of using pornography on the internet not only as an advertising space, thus contributing to academic resources that could lead to further investigation of the pornographic market.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK