Využití sociálních sítí v sociálních podnicích
Název práce v češtině: | Využití sociálních sítí v sociálních podnicích |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Using of social network in social enerprises |
Klíčová slova: | Sociální podnik, sociální podnikání, sociální sítě, sociální média, Facebook, Instagram |
Klíčová slova anglicky: | Social enterprise, social enterpreneurship, social sites, social media, Facebook, Instagram |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra mediálních studií (23-KMS) |
Vedoucí / školitel: | Ing. Bc. Petra Koudelková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 18.07.2017 |
Datum zadání: | 18.07.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 20.06.2018 08:00 |
Místo konání obhajoby: | Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H012, 12, Hollar - místn. č. 012 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 04.05.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 20.06.2018 |
Oponenti: | Mgr. Ing. Kateřina Turková, Ph.D. |
Kontrola URKUND: |
Seznam odborné literatury |
DOHNALOVÁ, Marie. PRŮŠA, Ladislav. a kol. Sociální ekonomika. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer, 2011. 176 s. ISBN 978-80-7357-573-1. – Kniha definuje a analyzuje sociální podniky v zahraničí a v České republice, zaměřuje se také na sociální ekonomiku spojenou s těmito podniky a další ekonomické a doplňkové činnosti.
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. Vyd. 1. Zlín: VERBUM, 2011. 190 s. ISBN 978-80-87500-01-9. – Kniha analyzuje, jak v dnešní době funguje marketing a marketingová komunikace v neziskových organizacích. Definuje druhy marketing a specifika marketingu v jednotlivých oborech působnosti neziskových organizací. PAVLÍČEK, Antonín. Nová media a sociální sítě. Vyd. 1. Praha: Oeconomica, 2010. 181 s. ISBN 978-802-4517-421. – Kniha se zabývá charakteristikou a rozborem nových médií, webu druhé generace a sociálních sítí. V knize je rozebíraná teoretická i praktická část využití těchto médií. STERNE, Jim. Měříme a optimalizujeme marketing na sociálních sítích. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011. 280 s. ISBN 978-80-251-3340-8. – Kniha je příručkou, jak efektivně využít sociálních médií. Autor nás učí, jak si správně nastavit cíle, získat odezvu a mít ty žádané zisky a výsledky. TREADAWAY, Chris. SMITH, Mari. Marketing na Facebooku. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2013. 296 s. ISBN 978-80-251-3337-8. – Kniha je příručkou, jak efektivně využít sociální sítě Facebook. Autor nás učí, jak připravit marketingovou strategii, jak ji správně monitorovat a vyhodnotit. Kniha obsahuje reálné příklady a rozhovory zabývající se tímto tématem. |
Předběžná náplň práce |
Cílem mé práce je analýza aktivit na sociálních sítí vybraných sociálně prospěšných podniků. Tyto podniky nejčastěji používají facebook a případně twitter a instagram. Byly vybrány dva české sociální podniky: Baby Office a InBáze. Náplní práce bude analyzovat jednotlivé příspěvky na jejich sítích a definovat, jaký obsah nejlépe funguje, co se týče sdílení, liků, celkových reakcí i počtu fanoušků. Výsledky budou vyhodnoceny a následně upraveny do metodiky vhodné pro podobné podniky. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The objective of my work is to analyze activities on social networks of selected socially beneficial enterprises. These enterprises most often use facebook and possibly twitter and instagram. Selected social enterprises are Baby Office and InBáze. The work will analyze posts on their social networks and define what content works the best related to shares, likes, total reactions and number of fans. The results will be evaluated and then adapted to the methodology appropriate for similar interprises. |