Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Olfaktorický marketing – využití přirozených a uměle šířených aromat v maloobchodních prodejnách přírodní kosmetiky
Název práce v češtině: Olfaktorický marketing – využití přirozených a uměle šířených aromat v maloobchodních prodejnách přírodní kosmetiky
Název v anglickém jazyce: Olfactory marketing - the usage of natural and artificially spread aroma in retail stores selling natural cosmetics
Klíčová slova: In-store marketing, smyslový marketing, multisenzorický marketing, olfaktorický marketing, neuromarketing, Manufaktura, L´Occitane, LUSH, Havlíkova apotéka, přírodní kosmetika, sales promotion, nákupní rozhodování, nákupní prožitek, POP, POS, vůně, čichový smysl, aroma marketing, marketingový výzkum, zákazník
Klíčová slova anglicky: In-store marketing, sensory marketing, scent marketing, neuromarketing, Manufaktura, L´Occitane, LUSH, Havlíkova apotéka, nature cosmetics, sales promotion, POP, POS, olfactory marketing, aroma marketing, sense of smell, frangrance, shopper’s experience, shopper´s decision,marketing research, customer
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Vedoucí / školitel: Daniel Jesenský
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 17.07.2017
Datum zadání: 17.07.2017
Datum a čas obhajoby: 13.06.2018 08:00
Datum odevzdání elektronické podoby:06.05.2018
Datum proběhlé obhajoby: 13.06.2018
Oponenti: Ing. Bc. Petra Koudelková, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
AVERY, Gilbert.What the nose knows: The Science of Scent in Everyday Life. UK: Crown, 2008. ISBN 9780307449306.

ADKINS, Lesley a Roy ADKINS. Antický Řím. 2. Vydání, Praha: SlovArt, 2012. ISBN 9788073915797.

BÁRTA Vladimír, Milan POSTLER a Ladislav PÁTÍK. Retail marketing. Praha: MANAGEMENT PRESS, 2009. ISBN 978-80-7261-207-9.

BOČEK, Martin, JESENSKÝ, Daniel, KROFIÁNOVÁ, Daniela. POP - In-store komunikace v praxi. Praha: GRADA Publishig, 2009. ISBN 9788024728407.

CHANEYOVÁ, Lisa. Coco Chanel: Pohled zblízka. Praha: Eroika, 2014. ISBN 978-80-87409-27-5.

F. GANONG, William. PŘEHLED LÉKAŘSKÉ FYZIOLOGIE. 20. Praha: Galén, 2005. ISBN 80-85787-36-9.

FREY, Petr. Marketingová komunikace: nové trendy 3.0. 3. Rozšířené vydání, Praha: Management Press, 2015. ISBN 9788072612376.

RENATA, Herber. Babiččiny bylinky. 2. vydání. Praha: Knižní Klub, 2011. ISBN 978-80-242-2949-2.

JESENSKÝ, Daniel. Marketingová komunikace v místě prodeje: POP, POS, In-store, Shopper Marketing. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-271-0252-5.

KRISHNA, Aradhna. Sensory Marketing: Research on the Sensuality of Products. NYC: Taylor & Francis group, 2010. ISBN 978-1841698892.

LINDSTROM, Martin. Brand Sense: How to Build Powerful Brands Through Touch, Taste, Smell, Sight & Sound. London: Kogan Pages Publishers, 2005. ISBN 9780749443719.

LINDSTROM, Martin. Nákupologie. 2009. Praha: Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2396-6.

TAHAL, Radek. Marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing, 2017. ISBN 978-80-271-0206-8.

KOTLER, Philip a Veronica WONG. Moderní marketing. 4. Evropské vydání. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.

MÍKA, Jiří. Úvod do neuropsychologie. Praha: SPN, 1978.

NAKONEČNÝ, Milan. EMOCE. Praha: Triton, 2012. ISBN 978-80-7387-614-2.

PIERRETTE, Nardo. Bylinky našich babiček. Praha: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2496-3.

OTOMAR, Kittnar. Lékařská fyziologie. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3068-4.

OREL, Miroslav a Věra FÁCOVÁ. Člověk, jeho smysly a svět. 3. rozšířené vydání, Havlíčkův Brod: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-2946-6.

VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: Jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada Publishing, 2011, s. 47-69. ISBN 978-80-247-3528-3.

VYSEKALOVÁ, Jitka. Emoce v marketingu. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4843-6.



Předběžná náplň práce
Bakalářská práce s názvem „Olfaktorický marketing – využití přirozených a uměle šířených aroma v maloobchodních prodejnách přírodní kosmetiky“ se zabývá využitím olfaktorického marketingu v in-store oblasti, a jeho vlivem na zákazníka. Práce bude rozdělena do dvou základních částí – teoretické a praktické.
První kapitola v teoretické části, která se zabývá stručnou charakteristikou a analýzou aktuální situace in-store marketingu, je úvodem do tématiky celé práce.
Druhá kapitola se věnuje fyziologii čichu a s ním úzce spojenou emoční pamětí, díky které může in-store marketing využívat olfactus jako nástroj efektivní podpory prodeje.
Historie, principy a všeobecně o olfaktorickém marketingu pojednává poslední kapitola teoretické části této bakalářské práce. V této kapitole se podrobněji autorka textu věnuje rozdílům mezi uměle šířenými a přirozeně linoucími se vůněmi v místě prodeje. Olfaktorický marketing patří do oblasti jménem neuromarketing, který využívá lidské smysly – chuť, čich, zrak a sluch.

Praktická část bakalářské práce je rozčleněna do čtyř základních kapitol. Každá část se zabývá jednou ze zkoumaných značek a jejich kamennými prodejnami. Kapitoly obsahují stručný popis vybraných značek – historie, zásady a myšlenky firmy, produktové řady. Následují výstupy ze získaných rozhovorů, které podpoří nebo vyvrátí hypotézy z teoretické části.

Závěr bakalářské práce shrnuje celou analýzu, a popisuje nově získané poznatky v oblasti olfaktorického marketingu, které přírodní kosmetiku a její prodej zásadně ovlivňují.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The bachelor thesis "Olfactory marketing – The usage of natural and artificially propagated aroma in retail stores of natural cosmetic products" deals with the usage of olfactory marketing in the field of business and its influence on the customer. Thesis will be divided into two parts - theoretical and practical.

The first chapter in the theoretical part, which deals with the brief characteristics and analysis of the current situation of in-store marketing, is an introduction to the theme of the whole work.

The second chapter deals with the physiology of smell and emotional memory, which enables in-store marketing to use olfactus as a tool for effective sales promotion.

History, principles and olfactory marketing in general are discussed in the last chapter of the theoretical part of this bachelor thesis. In this chapter, the text author deals in with the differences between artificially propagated and naturally fading smells at the point of sale. Olfactory marketing is belong to neuromarketing. Sensory marketing use human senses - taste, smell, sight and hearing.

The practical part of the bachelor thesis is divided into four chapters. Each part deals with one of the examined brands and their shops. Chapters contain a brief description of selected brands - history, principles and ideas of the company, and product categories. Next parts are the outcomes of the interviews that will support or rebut hypotheses from the theoretical part.

The conclusion of the bachelor thesis summarizes the whole analysis, and describes the acquired knowledge about smells in retail marketing in examineded natural cosmetics stores.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK