Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Marketing fastfoodových společností cílící na děti
Název práce v češtině: Marketing fastfoodových společností cílící na děti
Název v anglickém jazyce: Children targeted marketing of fast food companies
Klíčová slova: Dětský marketing, food marketing, fastfoodové společnosti, marketingová komunikace, komparace, analýza, reklama cílená na děti, regulace reklamy, McDonald’s, Burger King
Klíčová slova anglicky: Children marketing, food marketing, fast food companies, marketing communication, comparison, analysis, children targeted advertising, advertising regulation, McDonald’s, Burger King
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Vedoucí / školitel: Mgr. Ing. Jana Rosenfeldová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 14.07.2017
Datum zadání: 14.07.2017
Datum a čas obhajoby: 13.06.2018 08:00
Datum odevzdání elektronické podoby:11.05.2018
Datum proběhlé obhajoby: 13.06.2018
Oponenti: PhDr. Soňa Schneiderová, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
MARSHALL, David. Understanding Children as Consumers. SAGE Publications Ltd. 2010. ISBN 978-1-84787-926-4.
MAYO, Ed; NAIRN Agnes. Consumer kids: How big business is grooming your children for profit. Constable & Robinson, 2009. ISBN 978-1-84529-880-7.
MCNEAL, James. The Kids Market: Myths and Realities. Paramount Market Publishing. 1999. ISBN -0-9671439-1-8.
PRAVDOVÁ, Markéta. McDonald's - tak trochu jiná kultura?: případová studie o značce McDonald's a její reklamě. Praha: Univerzita Karlova, 2006. ISBN 80-246-1178-3
Výzkumná studie: Děti a reklama, Ogilvy & Mather, prosinec 2016
Předběžná náplň práce
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou food marketingu zacíleného na děti a tím, jak tento typ komunikace využívají fastfoodového společnosti operující na českém trhu.
Na začátku jsou nastíněny základní teorie zabývající se vývojem dětí ve spotřebitele. V teoretické části je dále přiblížen obecný kontext dětského food marketingu, jeho právní ošetření v České republice a k němu se vztahující globální regulace. Následně jsou v teoretické sekci popsány a kriticky zhodnoceny jednotlivé techniky dětského food marketingu a PR.
Praktická část je poté rozdělena na dvě části – popisnou a analytickou. V popisné části je nastíněna obecná komunikace společností McDonald’s a Burger King, důraz je však kladen především na komunikaci zacílenou na děti. Vybrané aspekty komunikace zacílené na děti těchto společností jsou poté analyzovány v druhé sekci praktické části. Jako metodologie byla zvolena analýza vybraných aspektů komunikace fastfoodových řetězců McDonald’s a Burger King a jejich následné porovnání. Vzhledem k nedostupnosti některých materiálů byly tyto aspekty zvoleny na základě rešerše odborných článků, webových stránek společností a zásad samoregulace dětského potravinářského průmyslu.
Celkově práce dochází k závěru, že komunikace fastfoodových společností na českém trhu zacílená na děti není etická a nedodržuje pravidla globální regulace. Tento závěr a jeho význam pro kontext dětského food marketingu je probrán v diskuzi, která uzavírá celou tuto bakalářskou práci.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This bachelor thesis focuses on the issue of food marketing that targets children and how it is used by fast food companies that operate on the Czech market.
The basic theories of children development into consumers are listed in the beginning. The theoretical part continues by describing the overall topic of children food marketing, the legislative regulations in the Czech Republic and the global regulations of this matter. Furthermore, the theoretical section consists of the description of individual food marketing and PR techniques that target children.
The practical part is divided into two sections – the description and the analysis. The general communication of McDonald’s and Burger King is outlined in the descriptive part but the emphasis is being put on the marketing that targets children. This type of communication is analyzed in the second part of the practical section. The chosen methodology is an analysis of selected aspects of McDonald’s and Burger King’s communication, these aspects are also later compared. The chosen criteria are based on a research of academic literature and industry regulation principles, as some of the required materials were not available.
Overall this bachelor thesis concludes that the communication of fast food companies operating in the Czech market is not ethical and it does not completely comply with the rules of the global regulation. This conclusion and its meaning for the topic of children food marketing is being debated in the discussion chapter that concludes this bachelor thesis.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK