Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Požár v Měděnci: od reality a novinových a TV zpráv k filmovému zpracování, až po filmové recenze
Název práce v češtině: Požár v Měděnci: od reality a novinových a TV zpráv k filmovému zpracování, až po filmové recenze
Název v anglickém jazyce: Fire in Měděnec: From Reality and Newspaper and TV News to Movie and Movie Reviews
Klíčová slova: Požár, Měděnec, realita, noviny, TV, film
Klíčová slova anglicky: Fire, Měděnec, reality, papers, TV, film
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra žurnalistiky (23-KZ)
Vedoucí / školitel: prof. MgA. David Jan Novotný
Řešitel: Mgr. Karolína Meixnerová - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 20.06.2017
Datum zadání: 20.06.2017
Datum a čas obhajoby: 04.09.2018 00:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H108, Hollar - místn. č. 108
Datum odevzdání elektronické podoby:31.07.2018
Datum proběhlé obhajoby: 04.09.2018
Oponenti: prof. MgA. Martin Štoll, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Zásady pro vypracování
Pro svůj výzkum využiji kombinaci výzkumných metod v jednotlivých kapitolách této práce. Bude se jednat o primárně kvalitativní šetření.
Seznam odborné literatury
CARRIÈRE, Jean-Claude. Vyprávět příběh. Vyd. v ČR 2. Praha: Limonádový Joe, 2014. 200 s.Úvahy o scénáristické tvorbě prokládá autor vtipnými postřehy, osobními reminiscencemi a vzpomínkami na slavné osobnosti světového filmu, např. Miloše Formana.
FIELD, Syd. Jak napsat dobrý scénář: základy scenáristiky. Vyd. 1. V Praze: Rybka, 2007. 277 s.
NOVOTNÝ, David Jan. Budování příběhu, aneb, Demiurgie versus dramaturgie. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2007. 234 s.
Sedláková, Renáta. 2014. Výzkum médií: Nejužívanější metody a techniky. Praha: Grada Publishing, 539 s.
TRAMPOTA, Tomáš a VOJTĚCHOVSKÁ, Martina. Metody výzkumu médií. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010. 293 s.
Předběžná náplň práce
Cílem práce bude uceleně prezentovat výsledky referování o této kriminální kauze, nad kterou se dodnes vedou spory. Především mě při mém výzkumu bude zajímat, jak o kauze informovala česká tištěná a audiovizuální média ve vytyčeném období, jak onu tragédii zpracoval novinář Josef Klíma ve své knize a zejména jak kauzu pojali filmoví tvůrci ve snímku Requiem pro panenku a do jaké míry byl zfilmovaný příběh pravdivý. A konečně se budu věnovat otázce, jak média (resp. recenzenti) hodnotila právě toto filmové pojetí.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK