Požár v Měděnci: od reality a novinových a TV zpráv k filmovému zpracování, až po filmové recenze
Název práce v češtině: | Požár v Měděnci: od reality a novinových a TV zpráv k filmovému zpracování, až po filmové recenze |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Fire in Měděnec: From Reality and Newspaper and TV News to Movie and Movie Reviews |
Klíčová slova: | Požár, Měděnec, realita, noviny, TV, film |
Klíčová slova anglicky: | Fire, Měděnec, reality, papers, TV, film |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra žurnalistiky (23-KZ) |
Vedoucí / školitel: | prof. MgA. David Jan Novotný |
Řešitel: | Mgr. Karolína Meixnerová - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 20.06.2017 |
Datum zadání: | 20.06.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 04.09.2018 00:00 |
Místo konání obhajoby: | Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H108, Hollar - místn. č. 108 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 31.07.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 04.09.2018 |
Oponenti: | prof. MgA. Martin Štoll, Ph.D. |
Kontrola URKUND: |
Zásady pro vypracování |
Pro svůj výzkum využiji kombinaci výzkumných metod v jednotlivých kapitolách této práce. Bude se jednat o primárně kvalitativní šetření. |
Seznam odborné literatury |
CARRIÈRE, Jean-Claude. Vyprávět příběh. Vyd. v ČR 2. Praha: Limonádový Joe, 2014. 200 s.Úvahy o scénáristické tvorbě prokládá autor vtipnými postřehy, osobními reminiscencemi a vzpomínkami na slavné osobnosti světového filmu, např. Miloše Formana.
FIELD, Syd. Jak napsat dobrý scénář: základy scenáristiky. Vyd. 1. V Praze: Rybka, 2007. 277 s. NOVOTNÝ, David Jan. Budování příběhu, aneb, Demiurgie versus dramaturgie. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2007. 234 s. Sedláková, Renáta. 2014. Výzkum médií: Nejužívanější metody a techniky. Praha: Grada Publishing, 539 s. TRAMPOTA, Tomáš a VOJTĚCHOVSKÁ, Martina. Metody výzkumu médií. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010. 293 s. |
Předběžná náplň práce |
Cílem práce bude uceleně prezentovat výsledky referování o této kriminální kauze, nad kterou se dodnes vedou spory. Především mě při mém výzkumu bude zajímat, jak o kauze informovala česká tištěná a audiovizuální média ve vytyčeném období, jak onu tragédii zpracoval novinář Josef Klíma ve své knize a zejména jak kauzu pojali filmoví tvůrci ve snímku Requiem pro panenku a do jaké míry byl zfilmovaný příběh pravdivý. A konečně se budu věnovat otázce, jak média (resp. recenzenti) hodnotila právě toto filmové pojetí. |