Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 379)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vzdělávání budoucích učitelů v oblasti ICT
Název práce v češtině: Vzdělávání budoucích učitelů v oblasti ICT
Název v anglickém jazyce: Education of teacher students in the field of ICT
Klíčová slova: Pregraduální příprava učitelů, Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020, ICT, postoje
Klíčová slova anglicky: Pre-graduate teacher training, Digital Education Strategy for 2020, ICT, attitudes
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Vedoucí / školitel: prof. RNDr. PhDr. Hana Voňková, Ph.D. et Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 05.06.2017
Datum zadání: 05.06.2017
Datum a čas obhajoby: 22.05.2018 13:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R218, 218, 2. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:20.04.2018
Datum proběhlé obhajoby: 22.05.2018
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: PhDr. Martin Čapek Adamec, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Práce mapuje současnou podobu pregraduální přípravy učitelů zaměřenou na výuku ICT předmětů u neoborových studentů. Seznamuje čtenáře s výsledky výzkumu ICILS, které se tematicky týkají práce a se Strategií digitálního vzdělávání do roku 2020. Výzkumné šetření se zaměří na studenty jiných oborů než ICT a na jejich postoje k využívání ICT v jejich budoucí práci.
Seznam odborné literatury
BENDL, Stanislav. Klinická škola: místo pro výzkum a praktickou přípravu budoucích učitelů: výzkumný záměr Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2011. ISBN 978-80-7290-517-1.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5326-3.
ČERNOCHOVÁ, Miroslava. Rozvoj informačně technologických kompetencí na základních školách: výzkum stavu a struktury informačně technologické gramotnosti. V Praze: České vysoké učení technické, 2013. ISBN 978-80-01-05407-9.
BIENERTOVÁ VAŠKŮ, Julie, Václav CEJPEK, Tatiana GAVALCOVÁ, Eva PASÁČKOVÁ, Radko RAJMON a Lenka VALOVÁ. Využití výsledků učení na vysokých školách: příručka pro pedagogickou praxi a vedení VŠ. Praha: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, 2016. ISBN 978-80-87601-35-8.
Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020 [online]. Praha, 2004 [cit. 2017-05-19]. Dostupné z: http://www.msmt.cz/uploads/DigiStrategie.pdf
BASL, Josef, Simona BOUDOVÁ a Lucie ŘEZÁČOVÁ. Národní zpráva šetření ICILS 2013: počítačová a informační gramotnost českých žáků. Praha: Česká školní inspekce, 2014. ISBN 978-80-905632-6-1.
Předběžná náplň práce
1. Úvod
2. Mezinárodní šetření ICILS
3. Seznámení s plány do budoucna - Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020
4. Současná podoba pregraduální přípravy učitelů
4.1 Komparace studijních plánů dvou vybraných pedagogických fakult (zaměřeno na výuku ICT předmětů neoborových studentů)
5. Vlastní výzkumné šetření
5.1 Cíle a výzkumné otázky
5.2 Metodologie výzkumu
5.3 Výsledky výzkumu
5.4 Diskuze a komparace dat
5.5 Závěry a doporučení pro praxi
6. Závěr
7. Seznam použitých informačních zdrojů
8. Seznam příloh
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK