Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Strategie středních škol v boji o žáky
Název práce v češtině: Strategie středních škol v boji o žáky
Název v anglickém jazyce: Strategy of Secondary Schools in the Struggle for Students
Klíčová slova: Strategie, vzdělávací systém, střední škola, ekonomické lyceum, žáci, vzdělávací trh, kapacita školy
Klíčová slova anglicky: Strategy, educational system, secondary school, economic lycee, students, educational market, education capacity
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra veřejné a sociální politiky (23-KVSP)
Vedoucí / školitel: Mgr. Magdalena Mouralová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 31.05.2017
Datum zadání: 31.05.2017
Datum a čas obhajoby: 13.06.2018 09:00
Místo konání obhajoby: Jinonice - U Kříže 8, Praha 5, J3019, Jinonice - místn. č. 3019
Datum odevzdání elektronické podoby:11.05.2018
Datum proběhlé obhajoby: 13.06.2018
Oponenti: Mgr. Jan Kohoutek, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
Báča, M. Public relations škol. Centrum školského managementu Pedagogická fakulta UK Praha.
Světlík, J.: Marketing školy. Zlín: Ekka, 1996. ISBN 80-902200-8-8.
HLAĎO, Petr, DRAHOŇOVSKÁ Petra. Rozhodování žáků základních a středních škol o dalším studiu a práci v pohledu žáků i jejich rodičů [online]. Národní ústav pro vzdělávání, 2012. Dostupné z: http://www.nuv.cz/vystupy/rozhodovani-o-dalsim-studiu
HLAĎO, Petr. Dynamika rozhodování žáků základní školy o další vzdělávací dráze [online]. Studia pedagogica, 2010. Dostupné z: http://vzdelavani.unas.cz/rozhodovani_volba_povolani_stredni_skoly.pdf
VETEŠKA, J.; TURECKIOVÁ, M. Kompetence ve vzdělávání. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-1770-8

Předběžná náplň práce
Na základě studia literatury hledám věcná a teoretická východiska práce. Praktická část práce se zaměřuje na to, jaké aktivity na trhu se vzděláním uplatňují dvě střední odborné školy v regionu Benešov poskytující vzdělání v rámci zaměření obchodní akademie a ekonomické lyceum. Dále chci zjistit, jaké strategie školy používají k oslovení potenciálních zájemců, kdo jsou jejich hlavní aktéři a jak je oni vedou a řídí. problematiku budu pojímat z pohledu hlavních aktéru i situace na regionálním trhu se vzděláním. Součástí praktické stránky práce je rozhovor s vedením školy (ředitelem/ředitelkou) přímo ve škole na téma náboru žáků na jejich školy a problematiky s tím spojené, jelikož na toto téma není zpracováno mnoho odborných či akademických prací a literatury. Dále jako doplněk k rozhovorů bude provedeno pozorování na veletrhu středních škol a návštěvě dnech otevřených dveří na obou školách.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Based on the study of literature I am looking for the factual and theoretical basis of work. Practical part of the thesis focuses on what activities in the education market are applied by two secondary business schools in Benešov region providing education within the focus of the Business Academy and the Economic Lyceum. I also want to find out what school strategies they use to reach potential prospects, who are their main actors, and how they lead and manage. I will consider the issues from the point of view of the main actors and the situation on the regional education market. Part of the practical side of the thesis is an interview with the school management (director /director) directly at the school about the recruitment of pupils at their schools and related issues as there are not many professional or academic works and literature on this topic. In addition, as a complement to the interviews, observation will take place at the secondary school fair and visit the open days at both schools.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK