Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Validizace nástroje pro zjišťování učební motivace Patterns of Adaptive Learning Scales (PALS) v českých podmínkách
Název práce v češtině: Validizace nástroje pro zjišťování učební motivace Patterns of Adaptive Learning Scales (PALS) v českých podmínkách
Název v anglickém jazyce: Validation of learning motivation measure Patterns of Adaptive Learning Scales (PALS) in the Czech environment
Klíčová slova: výkonová motivace, teorie cíle, kompetence, rodičovský styl, dotazník PALS
Klíčová slova anglicky: achievement motivation, goal theory, competence, parenting style, PALS questionnaire
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (41-KPSY)
Vedoucí / školitel: prof. PaedDr. Iva Stuchlíková, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 05.11.2016
Datum zadání: 05.11.2016
Datum a čas obhajoby: 08.09.2017 08:00
Datum odevzdání elektronické podoby:14.07.2017
Datum proběhlé obhajoby: 08.09.2017
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: PhDr. Radka High, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Autorka bude navazovat na závěry své bakalářské práce Česká adaptace dotazníků učební motivace Patterns of Adaptive Learning Scales (PALS). Provede sběr dat v různých typech základních škol, na jehož základě provede validizaci vlastního překladu škál Carol Midgleyové v českých podmínkách.
Bude hledat souvislosti mezi odpověďmi na jednotlivých škálách, následné závěry budou vypovídat o typologii českých žáků z hlediska jejich učební motivace a faktorů, které na ni mají vliv.
Seznam odborné literatury
Cheung, C., & Pomerantz, E. M. (2012). Why does parents' involvement enhance children's achievement? The role of parent-oriented motivation. Journal Of Educational Psychology, 104(3), 820-832. doi:10.1037/a0027183
Conley, A. M. (2012). Patterns of motivation beliefs: Combining achievement goal and expectancy-value perspectives. Journal Of Educational Psychology, 104(1), 32-47. doi:10.1037/a0026042
Elliot, A. (c2008). Handbook of approach and avoidance motivation. (xvii, 664 s.) New York: Psychology Press.
Kožený, J., Tišanská, L. (2010). Výkonová orientace v akademickém kontextu: test mediačního modelu. Československá psychologie, 54, 5, 444-454.
Midgley, C. et al. (2000). Manual for the Patterns of Adaptive Learning Scales (PALS). The University of Michigan.
Pintrich, P., Maehr, M.(2002). New directions in measures and methods. Advances in motivation and Achievement, Volume 12. Oxford: Elsevier Science Ltd.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK