Evoluce a existence imersivního umění ve virtuální realitě mezi lety 2000- 2017
Název práce v češtině: | Evoluce a existence imersivního umění ve virtuální realitě mezi lety 2000- 2017 |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The evolution and existence of immersive virtual reality art between 2000 - 2017 |
Klíčová slova: | imerze|současné umění|virtuální realita|umění nemateriální povahy|nová média|evoluce|existence |
Klíčová slova anglicky: | immersion|contemporary art|virtual reality|the art of non-material nature|new artistic media|evolution|existence |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav pro dějiny umění (21-UDU) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Zuzana Štefková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 11.05.2017 |
Datum zadání: | 11.05.2017 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 25.05.2017 |
Odevzdaná/archivovaná: | archivovaná |
Zásady pro vypracování |
Tato práce se zabývá evoluce a existence současné rychle rozvijícího uměleckého hnutí. Umění VR - umění bez hranic. V první kapitole důraz je kladen na dějiny rozvoje daného jevů (další pokrok od video skulptury), jenž měl svůj přelom v 80 letech a existuje v nemateriální realitě. Pokus o definice významu slova „immersion“ v kontextu umění virtuální relaity. Další kapitola se zaměřuje na otázky problematiky vnímání nového umění společnosti. Problematika uschovávání a hodnocení uměleckého díla (Kdo je umělec VR)? Jsou programista a graficky designér umělci 21. Století? Další důraz bude kladen na nová umělecká média/ potřeby (propojení informační vědy a umění). Posledni kapitola se zabývá výstavní praxe a její problematikou. (Nové On-Line instituce jako jsou Instagram a Facebook). |
Seznam odborné literatury |
GOTTSHALK, Molly. Virtual Reality Is the Most Powerful Medium of Our Time, Dostupný z:https://www.artsy.net/article/artsy-editorial-virtual-reality-is-the-most-powerful-artistic-medium-of-our-time, 10.05.2017 GRAU, Oliver. Virtuelle Kunst in Geschichte und Gegenwart: Visuelle Strategien, Dietrich Reimer Verlag, Berlin 2001 GOTTSHALK, Molly. Zwischen Bildsuggestion und Distanzgewinn. In: Klaus Sachs-Hombach (Ed.): Vom Realismus der Bilder: Interdisziplinäre Forschungen zur Semantik bildlicher Darstellungsformen. Magdeburg 2001, S. 213–227. GRAU, Oliver. Kunst als Inspiration medialer Evolution. Intermediale Etappen des Virtuellen im 20. Jahrhundert. In: Christoph Tholen (Ed.): Intervalle 5. Schriftenreihe des Wissenschaftlichen Zentrums der Universität Kassel, Kassel University Press, 2002, S. 57–76 GRAU, Oliver. Imagery of the 21st Century, MIT-Press, Cambridge 2011 GRAU, Oliver/ CUSTANCE, Gloria. Virtual Art. From Illusion to Immersion, MIT Press, Cambridge Massacusetts 2003 KORPILAHTI, Teemu. From Physical to Non-material Art – Design Choices of the Digital Artist. In: Aylett R., Lim M.Y., Louchart S., Petta P., Riedl M. (eds) Interactive Storytelling. ICIDS 2010. Lecture Notes in Computer Science, vol 6432. Springer, Berlin, Heidelberg MCCARTHY, Steven.The Designer as...: Author, Producer, Activist, Entrepeneur, Curator, and Collaborator: New Models for Communicating, Bis Publisher, Amsterdam 2013 QUARANTA, Domenico (ed.): Born Digital, Brescia 2014 QUARANTA, Domenico. In Your Computer, Brescia 2011 QUARANTA, Domenico. Media, New Media, Postmedia, Milán 2010 QUARANTA, Domenico. Beyond New Media Art, Link Editions, Brescia 2013. Soft cover, 290 pp., ISBN 9781291376975 PFEFFER, Susanne (ed.): Speculations on Anonymus Materials, Kassel 2013 TRIBE, Mark. New Media Art, London 2009 |