Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Problematika reliability a validity u dynamické diagnostiky
Název práce v češtině: Problematika reliability a validity u dynamické diagnostiky
Název v anglickém jazyce: Reliability and Validity Issues of the Dynamic Assessment
Klíčová slova: dynamická diagnostika|reliabilita|validita|Dynamická diagnostika kognitivních funkcí u dětí (|zkušenost zprostředkovaného učení (MLE)|hodnotitel
Klíčová slova anglicky: dynamic assessment|reliability|validity|Application of Cognitive Functions Scale (ACFS)|Mediated Learning Experience (MLE)|assessor
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Lenka Morávková Krejčová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 16.03.2017
Datum zadání: 16.03.2017
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 19.04.2017
Datum a čas obhajoby: 24.01.2018 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:13.12.2017
Datum proběhlé obhajoby: 24.01.2018
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Markéta Niederlová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Zjišťování reliability a validity u metod dynamické diagnostiky je vždy poměrně náročné, což pramení z jejich odlišnosti od tradičních standardizovaných metod a souvisí se základními přístupy dynamické diagnostiky. Diplomová práce si klade za cíl zmapovat možnosti zjišťování reliability a validity metod tohoto typu. Za využití zahraničních studií budou shrnuty postupy zjišťování reliability a validity metod dynamického vyšetření, které jsou využívány v zahraničí.
Za využití metody ACFS (Application of Cognitive Functions Scale), která je doposud jedinou metodou dynamického vyšetření lokalizovanou v ČR, bude dále zkoumáno, jak lze reliabilitu a validitu dynamického testování prověřovat. Na základě analýzy dat z lokalizace metody ACFS bude navržen optimální přístup k prověřování reliability a validity u metod dynamického vyšetření. Pro tyto účely budou statisticky zpracována a analyzována data od několika hodnotitelů metody ACFS,v češtině nazývané Dynamická diagnostika kognitivních funkcí u dětí.
Seznam odborné literatury
Feuerstein, R. (2014). Vytváření a zvyšování kognitivní modifikovatelnosti: Feuersteinův program instrumentálního obohacení. (1. vyd.). Praha: Karolinum.
Lidz, C. (1991). Practitioner's guide to dynamic assessment. New York: Guilford Press.
Lidz, C. (2003). Early childhood assessment. New York: John Wiley & Sons.
Lidz, C. (2014). Leaning toward a consensus about dynamic assessment: Can we? Do we want to? Journal Of Cognitive Education And Psychology,13(3), 292-307.
Tzuriel, D. (2001). Dynamic assessment of young children. New York: Springer Science.
Tzuriel, D. (2015). Dynamická diagnostika učebního potenciálu: teoretické a výzkumné pohledy. Psychologie Pro Praxi, (1/2), 9-35.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK