Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vliv komunikačních kanálů na rozhodování prvovoličů na příkladu voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky 2017
Název práce v češtině: Vliv komunikačních kanálů na rozhodování prvovoličů na příkladu voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky 2017
Název v anglickém jazyce: The influence of communication channels on decision making of first-time voters shown on the elections to the Chamber of Deputies of the Parliament of the Czech Republic in 2017
Klíčová slova: prvovoliči, proces rozhodování, socializace, political efficacy, komunikační kanály, vliv médií, názorové vůdcovství, kvantitativní výzkum
Klíčová slova anglicky: first-time voters, decision making, socialisation, political efficacy, communication channels, opinion leadership, quantitive research
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: Štěpán Soukeník, M.A., Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 27.02.2017
Datum zadání: 27.02.2017
Datum a čas obhajoby: 31.01.2018 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:02.01.2018
Datum proběhlé obhajoby: 31.01.2018
Oponenti: PhDr. Jan Křeček, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
GARCÍA-ALBACETE, Gema M. Young People’s Political Participation in Western Europe: Continuity or Generational Change?. Hampshire: Palgrave Macmillan, 2014. ISBN 9781349465071.
CHYTILEK, Roman, Otto EIBL a Anna MATUŠKOVÁ. Teorie a metody politického marketingu. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2012. ISBN 978-80-7325-281-6.
LAU, Richard R. a David P. REDLAWSK. How voters decide: information processing during election campaigns. New York: Cambridge University Press, 2006. ISBN 9780521613064.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie I.: dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0956-8.
WINOGRAD, Morley. a Michael D. HAIS. Millennial makeover: MySpace, YouTube, and the future of American politics. New Brunswick, N.J.: Rutgers University Press, c2008. ISBN 08-135-4301-0.
Marketing to Millennials 2016 [online]. New York City, 2016 [cit. 2017-01-29]. Dostupné z: http://www.fluentco.com/wp-content/uploads/2016/08/Fluent2_MarketingtoMillennials_2016.pdf
WESTENBERG, Wilma. The influence of YouTubers on teenagers. Enschede, 2016. Dostupné z: http://essay.utwente.nl/71094/1/Westenberg_MA_BMS.pdf
Defy Media 2015 [online]. Acumen report: Youth Video Diet. [cit. 2017-01-29]. Dostupné z: http://cdn.defymedia.com/wp-content/uploads/2016/04/DEFY_MEDIA-Acumen-Youth_Video_Diet.pdf
Předběžná náplň práce
Diplomová práce s názvem Vliv komunikačních kanálů na rozhodování prvovoličů na příkladu voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky 2017 se zabývá tím, jaký vliv má konzumace komunikačních kanálů na volební rozhodování prvovoličů, a jakým způsobem tyto kanály používají. Práce rovněž přibližuje fenomén současných názorových vůdců, kterými jsou youtubeři, blogeři a další internetové celebrity. Teoretická část práce obsahuje popis organizace voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky, věnuje se definici prvovoliče z hlediska psychologického a sociologického, jeho socializaci v rámci rodiny, školy a médií, uvádí koncept political efficacy a popisuje volební účast adolescentů. Dále se práce soustředí na aktuální trendy v konzumaci komunikačních kanálů mladými lidmi a názorovým vůdcům. Tato část vychází zejména z poznatků získaných ze zahraničních studií a další relevantní tematické literatury. V analytické části se představuje metodologie výzkumu, definuje výzkumný vzorek, jeho výběr a popisuje se realizace výzkumu. Stanovené hypotézy vycházejí z výsledků zahraničních studií a pro jejich ověření bylo sestaveno kvantitativní dotazníkové šetření, které bylo distribuováno mezi mladými lidmi ve věku 18 až 22 let. Výzkumný vzorek čítající 1076 respondentů poskytl zajímavé výsledky, které jsou interpretovány a diskutovány v závěru práce. Uvedeny jsou rovněž limity studie a doporučení pro možné další výzkumy, které by s v této problematice mohly v akademické sféře realizovat.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This master’s thesis named The influence of communication channels on decision making of first-time voters shown on the elections to the Chamber of Deputies of the Parliament of the Czech Republic in 2017 focuses on the influence and use of the consumption of communication channels on the decision making of first-time voters. This thesis also portrays the phenomenon of contemporary opinion leaders, such as YouTubers, bloggers, and other Internet celebrities. The theoretical section of the thesis describes the organization of elections to the Chamber of Deputies of the Parliament of the Czech Republic, defines the first-time voter in terms of psychological and sociological, discusses the impact of socialization within family, school, and media, presents the concept of political efficacy, and describes the electoral participation of adolescents. In addition, this thesis focuses on current trends in the consumption of communication channels by young people and opinion leaders. This section draws upon particular international studies and other relevant literature. The analytical section presents the methodology of the research, defines the research sample and its selection, and describes the results of the research. The established hypotheses are based on the results of international studies and for their verification, a quantitative questionnaire survey was compiled and distributed among young people aged 18-22. A research sample of 1,076 respondents provides interesting results that are interpreted and discussed in the conclusion of the thesis. Finally, the conclusion presents the limitations of this study and recommendations for further research.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK