Live electronics – role interpreta jakožto aktivního tvůrce
Název práce v češtině: | Live electronics – role interpreta jakožto aktivního tvůrce |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Live electronics – The Role of the Performer as an Active Creator |
Klíčová slova: | Interpret|počítačově založené nástroje|live electronics|hudební tvorba|počítačové technologie |
Klíčová slova anglicky: | musician|computer based musical instruments|live electronics|music making|computer technology |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Marta Hrubá |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 29.05.2017 |
Datum zadání: | 29.05.2017 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 14.06.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 04.09.2018 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 30.07.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 04.09.2018 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Jakub Fiala, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je popsat a zhodnotit současné postavení interpreta zabývajícího se živě provozovanou hudbou podpořenou počítačovými technologiemi. V první části práce bude detailně zmapován současný stav poznání na základě převážně zahraniční literatury. Ve druhé části práce bude proveden kvalitativní výzkum s live electronics interprety působícími v České republice. Výzkum bude zaměřen na interpretovo vnímání vlastního podílu a míry zásahu do živě vytvářené hudby. Použité metody: kvalitativní průzkum formou rozhovorů, obsahová a kritická analýza textu Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. Zamýšlená osnova: Úvod Vymezení pojmů Současný stav poznání Kvalitativní výzkum Vyhodnocení výzkumu Závěr |
Seznam odborné literatury |
EMMERSON, Simon. Living electronic music. Burlington, VT: Ashgate, c2007. ISBN 9780754655480. KENDALL, GS, 2014. The Feeling Blend: Feeling and emotion in electroacoustic art. ORGANISED SOUND [online]. 19(2), 192-202 [cit. 2017-05-28]. ISSN 13557718. MEIKLE, G., 2016. Examining the Effects of Experimental/Academic Electroacoustic and Popular Electronic Musics on the Evolution and Development of Human–Computer Interaction in Music. Contemporary Music Review [online]. 35(2), 224 - 241 [cit. 2017-05-28]. DOI: 10.1080/07494467.2016.1221634. ISSN 14772256. SUBOTNICK, Morton, 1999. The use of computer technology in an interactive or "Real time" performance environment. Contemporary Music Review [online]. 18(3), 113-117 [cit. 2017-05-28]. DOI: 10.1080/07494469900640391. ISSN 07494467. VANDEMAST-BELL, Paul. Rethinking live electronic music: a DJ perspective. Contemporary Music Review, 2013, 32.2-3: 239-248. |