Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Live electronics – role interpreta jakožto aktivního tvůrce
Název práce v češtině: Live electronics – role interpreta jakožto aktivního tvůrce
Název v anglickém jazyce: Live electronics – The Role of the Performer as an Active Creator
Klíčová slova: Interpret|počítačově založené nástroje|live electronics|hudební tvorba|počítačové technologie
Klíčová slova anglicky: musician|computer based musical instruments|live electronics|music making|computer technology
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK)
Vedoucí / školitel: Mgr. Marta Hrubá
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 29.05.2017
Datum zadání: 29.05.2017
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 14.06.2017
Datum a čas obhajoby: 04.09.2018 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:30.07.2018
Datum proběhlé obhajoby: 04.09.2018
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Jakub Fiala, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem práce je popsat a zhodnotit současné postavení interpreta zabývajícího se živě provozovanou hudbou podpořenou počítačovými technologiemi. V první části práce bude detailně zmapován současný stav poznání na základě převážně zahraniční literatury. Ve druhé části práce bude proveden kvalitativní výzkum s live electronics interprety působícími v České republice. Výzkum bude zaměřen na interpretovo vnímání vlastního podílu a míry zásahu do živě vytvářené hudby.
Použité metody: kvalitativní průzkum formou rozhovorů, obsahová a kritická analýza textu
Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.

Zamýšlená osnova:
Úvod
Vymezení pojmů
Současný stav poznání
Kvalitativní výzkum
Vyhodnocení výzkumu
Závěr
Seznam odborné literatury
EMMERSON, Simon. Living electronic music. Burlington, VT: Ashgate, c2007. ISBN 9780754655480.

KENDALL, GS, 2014. The Feeling Blend: Feeling and emotion in electroacoustic art. ORGANISED SOUND [online]. 19(2), 192-202 [cit. 2017-05-28]. ISSN 13557718.

MEIKLE, G., 2016. Examining the Effects of Experimental/Academic Electroacoustic and Popular Electronic Musics on the Evolution and Development of Human–Computer Interaction in Music. Contemporary Music Review [online]. 35(2), 224 - 241 [cit. 2017-05-28]. DOI: 10.1080/07494467.2016.1221634. ISSN 14772256.

SUBOTNICK, Morton, 1999. The use of computer technology in an interactive or "Real time" performance environment. Contemporary Music Review [online]. 18(3), 113-117 [cit. 2017-05-28]. DOI: 10.1080/07494469900640391. ISSN 07494467.

VANDEMAST-BELL, Paul. Rethinking live electronic music: a DJ perspective. Contemporary Music Review, 2013, 32.2-3: 239-248.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK