Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Inkluzivní prostředí školní třídy na 1.stupni ZŠ s asistentem žáka s tělesným postižením
Název práce v češtině: Inkluzivní prostředí školní třídy na 1.stupni ZŠ s asistentem žáka s tělesným postižením
Název v anglickém jazyce: Inclusive environment of a primary school class including teachers assistant
Klíčová slova: společné vzdělávání, klima inkluzivní třídy, žák s tělesným postižením, asistent pedagoga, spolupráce učitele a asistenta
Klíčová slova anglicky: inclusive education, inclusive classroom climate, physically disabled pupil, teaching assistant, cooperation between the teacher and the assistant
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Vedoucí / školitel: PhDr. Helena Hejlová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 16.02.2017
Datum zadání: 16.02.2017
Datum a čas obhajoby: 23.05.2018 09:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R210, 210, 2. patro, vlevo
Datum odevzdání elektronické podoby:19.04.2018
Datum proběhlé obhajoby: 23.05.2018
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: Mgr. Petra Horská, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Práce bude mít teoreticko-empirický charakter. Řeší problematiku budování klimatu školní třídy, jejímž žákem je také výrazně tělesně handicapované dítě vyžadující neustálou přítomnost asistenta. Co tato situace znamená v inkluzivním prostředí školy pro učitele, žáka s SPU a spolužáky. Jak o klima pečovat.
Seznam odborné literatury
Helus, Z. Dítě v osobnostním pojetí.
Berberichová, Ch.; Lang, G. Každé dítě potřebuje speciální přístup.
Němec, Z.; Laurenčíková, V. Asistent pedagoga v inkluzivní škole.
Vrbová, R. Metodika práce asistenta pedagoga.
Kocurová, M. a kol. Speciální pedagogika pro pomáhající profese.
Pipeková, J., Vítková, M. Tělesně postižené dítě v mateřské a základní škole.
Vítková, M.(ed.) Podpora vzdělávání dětí a žáků s těžkým zdravotním postižením.
Kargerová, J.; Krejčová, V. Začít spolu.
Lazarová, B. a kol. Řízení inkluze ve škole.
Lukavská, E. Pozor, děti!
Mareš, J. Posttraumatický rozvoj člověka.
Michalík, J. Školská integrace dětí s postižením.
Předběžná náplň práce
Teoretické kapitoly budou zaměřeny na zpracování problematiky klimatu školní třídy v inkluzivním prostředí, na specifika začleňování žáka s tělesným postižením do výuky a života třídy i s ohledem na jeho možný posttraumatický syndrom, a na spolupráci třídního učitele a asistenta žáka, který jeho podporu a pomoc vyžaduje po celou dobu výuky.

Praktická část bude postupy kvalitativního výzkumu zpracovávat případové studie.Na jejich základě mají být zkušenosti z praxe škol zhodnoceny a zpracovány pro potřeby profesní přípravy začínajícího učitele.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK