Inkluzivní prostředí školní třídy na 1.stupni ZŠ s asistentem žáka s tělesným postižením
Název práce v češtině: | Inkluzivní prostředí školní třídy na 1.stupni ZŠ s asistentem žáka s tělesným postižením |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Inclusive environment of a primary school class including teachers assistant |
Klíčová slova: | společné vzdělávání, klima inkluzivní třídy, žák s tělesným postižením, asistent pedagoga, spolupráce učitele a asistenta |
Klíčová slova anglicky: | inclusive education, inclusive classroom climate, physically disabled pupil, teaching assistant, cooperation between the teacher and the assistant |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Helena Hejlová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 16.02.2017 |
Datum zadání: | 16.02.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 23.05.2018 09:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R210, 210, 2. patro, vlevo |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 19.04.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 23.05.2018 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | Mgr. Petra Horská, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Práce bude mít teoreticko-empirický charakter. Řeší problematiku budování klimatu školní třídy, jejímž žákem je také výrazně tělesně handicapované dítě vyžadující neustálou přítomnost asistenta. Co tato situace znamená v inkluzivním prostředí školy pro učitele, žáka s SPU a spolužáky. Jak o klima pečovat. |
Seznam odborné literatury |
Helus, Z. Dítě v osobnostním pojetí.
Berberichová, Ch.; Lang, G. Každé dítě potřebuje speciální přístup. Němec, Z.; Laurenčíková, V. Asistent pedagoga v inkluzivní škole. Vrbová, R. Metodika práce asistenta pedagoga. Kocurová, M. a kol. Speciální pedagogika pro pomáhající profese. Pipeková, J., Vítková, M. Tělesně postižené dítě v mateřské a základní škole. Vítková, M.(ed.) Podpora vzdělávání dětí a žáků s těžkým zdravotním postižením. Kargerová, J.; Krejčová, V. Začít spolu. Lazarová, B. a kol. Řízení inkluze ve škole. Lukavská, E. Pozor, děti! Mareš, J. Posttraumatický rozvoj člověka. Michalík, J. Školská integrace dětí s postižením. |
Předběžná náplň práce |
Teoretické kapitoly budou zaměřeny na zpracování problematiky klimatu školní třídy v inkluzivním prostředí, na specifika začleňování žáka s tělesným postižením do výuky a života třídy i s ohledem na jeho možný posttraumatický syndrom, a na spolupráci třídního učitele a asistenta žáka, který jeho podporu a pomoc vyžaduje po celou dobu výuky.
Praktická část bude postupy kvalitativního výzkumu zpracovávat případové studie.Na jejich základě mají být zkušenosti z praxe škol zhodnoceny a zpracovány pro potřeby profesní přípravy začínajícího učitele. |