Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Učební strategie nadaných žáků na prvním stupni ZŠ
Název práce v češtině: Učební strategie nadaných žáků na prvním stupni ZŠ
Název v anglickém jazyce: The gifted pupils' learning strategies at the Primary School
Klíčová slova: učební strategie, učební styly, vyučování, 1. stupeň ZŠ, nadané dítě
Klíčová slova anglicky: learning strategies, learning styles, teaching, primary school,gifted child
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Vedoucí / školitel: PaedDr. Nataša Mazáčová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 15.02.2017
Datum zadání: 22.02.2017
Datum a čas obhajoby: 21.05.2018 09:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R210, 210, 2. patro, vlevo
Datum odevzdání elektronické podoby:20.04.2018
Datum proběhlé obhajoby: 21.05.2018
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše na zadané téma
Studium a analýza odborné literatury
Zpracování teoretické části práce
Návrh výzkumné části práce
Výzkumné šetření
Vyhodnocení výzkumného šetření
Závěry
Seznam odborné literatury
1) MAREŠ, Jiří. Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál, 1998. Studium. ISBN 80-7178-246-7
2) MAREŠ, Jiří. Možnosti učitele reagovat na individuální styly učení žáků. Pedagogika, 44, 1994, č. 4
3) HNILICA, K. Kognitivní a metakognitivní strategie autoregulovaného učení. Pedagogika, 1992, č. 4
4) FISHER, Robert. Učíme děti myslet a učit se: praktický průvodce strategiemi vyučování. Praha: Portál, 1997. Pedagogická praxe. ISBN 80-7178-120-7.
5) Vlčková, K. Strategie učení (se). Co o nich víme?
6) VLČKOVÁ, Kateřina a Jana PŘIKRYLOVÁ. Strategie učení se cizímu jazyku: dotazník pro žáky. Praha: Národní ústav odborného vzdělávání, 2011. Evaluační nástroje. ISBN 978-80-87063-44-6.

Předběžná náplň práce
Práce se bude zabývat učebními strategiemi nadaných žáků v pátém ročníku ZŠ, a to v rámci programu Člověk a jeho svět, popíše jednotlivé strategie a zmapuje situaci žáků i učitelů, ve smyslu reagování na pracování s různými typy práce.
Cílem teoretické části bude přiblížit učební styly, strategie učení a jejich propojení, a to za pomoci odborné literatury, také s přihlídnutím na konkrétní potřeby žáků.
Cílem praktické části bude práce se skupinou osmi nadaných dětí, ve které budu rozvíjet jejich učební strategie. Cílem bude zmapovat situaci těchto žáků, zjistit jejich preferované učební styly, pomoci při výběru učebních strategií a pozorování vývoje a posilování jejich dominující strategie.
Práce se také zaměří na osobnost učitele a popíše jeho vliv na posilování strategií a jeho práci s učebními styly jednotlivých žáků.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The diploma thesis deals with the topic of the gifted pupil´s strategies at the Primary School in the fifth grade only from the Educational Theme a Human and his World. The diploma will describe the differences between the strategies and also the teacher´s and the pupil´s work based on the strategies.
The aim of the theoretical part is to describe the learning styles, the learning strategies and the connection between them, with usage of specialized literature, also with the taking into account of the concrete pupil´s needs.
The aim of the practical part is the working with the group of eight gifted children, in which I will develop their learning strategies. The aim is to chart the situation of these children, find out their dominating learning styles, help them to choose the right strategies and to observe their own progression.
The diploma will describe the teacher´s personality and describes his or her influence to consolidate the pupil´s strategies.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK