Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Komunikace u dítěte s opožděným vývojem řeči v institucionální péči
Název práce v češtině: Komunikace u dítěte s opožděným vývojem řeči v institucionální péči
Název v anglickém jazyce: Communication of the child with delayed speech development in institucional care
Klíčová slova: Předškolní věk, řeč, opožděný vývoj řeči, slovní zásoba, hodnocení slovní zásoby, hodnocení slovní zásoby, lexikálně-sémantická jazyková rovina, opožděný vývoj řeči
Klíčová slova anglicky: pre-school age, speech, delayed speech development, vocabulary, evaluation of vocabulary
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Kateřina Hádková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 08.02.2017
Datum zadání: 08.02.2017
Datum a čas obhajoby: 03.06.2019 08:30
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R209, 209, 2. patro, vlevo
Datum odevzdání elektronické podoby:17.04.2019
Datum proběhlé obhajoby: 03.06.2019
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: PhDr. Miroslava Kotvová, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Diplomová práce je zaměřena na logopedické téma. Zabývá se problematikou opožděného vývoje řeči u dětí v předškolním věku, zvláště pak jejich slovní zásobou. Hlavní cíl práce spočívá v posouzení významu slovní zásoby u dětí s opožděným vývojem řeči a informovanosti o možnostech jejího obohacování a orientačního zhodnocení. Vlastní šetření bylo realizováno prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s respondenty, kteří jsou s těmito dětmi v každodenním kontaktu a tráví s nimi nejvíce času. Vzešlá zjištění by měla napomoci ke zvýšení efektivity logopedické intervence v oblasti obsahové stránky řeči u dětí s opožděným vývojem řeči. Výstupem práce je nově vytvořený materiál, který pomůže orientačně posoudit rozsah slovní zásoby u těchto dětí.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The diploma thesis is focused on the theme of speech therapy. The thesis deals with problems of delayed speech development in pre-school children, especially their vocabulary. The main aim of the thesis is the evaluation of vocabulary as well as evaluation of awareness about possibilities of enrichment and indicative range of evaluation of vocabulary. The main investigation was realized by means of half-structuralized interviews with respondents, who spend the most time and are in the daily contact with evaluated children. Arose findings should help to increase the effectiveness of speech therapy in the field of speech content of children with delayed language development. The output of this thesis is the newly created testing materials that will help assess the indicative range of vocabulary in these children.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK