Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Tvorba slovní zásoby u žáků v základní škole speciální
Název práce v češtině: Tvorba slovní zásoby u žáků v základní škole speciální
Název v anglickém jazyce: lementary school
Klíčová slova: Mentální postižení, komunikace, kombinované vady, autismus, iPad, Go talk
Klíčová slova anglicky: Mental handicap, multi-handicap, communication, autism, iPad, Go talk
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Vedoucí / školitel: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 08.02.2017
Datum zadání: 08.02.2017
Datum a čas obhajoby: 01.06.2018 12:30
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R126, 126, 1. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:31.03.2018
Datum proběhlé obhajoby: 01.06.2018
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: PhDr. Mgr. Pavlína Šumníková, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce se zaměřuje na vytvoření slovní zásoby na iPadu v aplikaci Go talk pro skupinu dětí z autistické třídy ze Speciální základní školy v Poděbradech. Slovní zásoba je vytvořena tak, aby byla snadno využitelná pro žáky s mentálním postižením, je konzultována s třídní učitelkou žáků, specialistkou na alternativní a augmentativní komunikaci v této škole a rodiči. Slovní zásoba vychází z tematického plánu a konkrétních potřeb a zájmů žáků.
Bakalářská práce je doplněna kazuistikami žáků z této třídy, které spojuje komunikační deficit a středně těžké mentální postižení.
Přínosem práce by mělo být zlepšení komunikace s žáky s narušenou komunikační schopností, zvýšení porozumění, samostatnosti a soběstačnosti.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Bachelor thesis aims at creating core vocabulary on iPad in application Go talk for the group of children from the class with children with autism from Special elementary school in Poděbrady. The core vocabulary is created in a way that it is easily used for a pupil with a severe mental retardation, is consulted with class teacher of the students, alternative communication specialist from this school and parents. The core vocabulary is based tangibly on tematic plan and their own needs and interests.
Bachelor thesis is supplemented with casuistics of pupils from this class, which cause communication deficit and a severe mental handicap.
Benefit of this work should be improvement of communication of children with problems in communication, increase of understanding, independence and self-sufficiency.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK