Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Změna postojů k integraci u žáků základní školy po absolvování programu “Život s handicapem”
Název práce v češtině: Změna postojů k integraci u žáků základní školy po absolvování programu “Život s handicapem”
Název v anglickém jazyce: Changing attitudes of primary school pupils to integration after completing a two-month "Life with Disabilities" programme
Klíčová slova: postižení, školní tělesná výchova, testování, zdraví, žáci, pomůcky, trénink, hra,
Klíčová slova anglicky: disability, school physical education, test, health, students, utilities, training, game
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Zdravotní TV a tělovýchovné lékařství (51-500300)
Vedoucí / školitel: PhDr. Jitka Vařeková, Ph.D., MBA
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 07.02.2017
Datum zadání: 23.02.2017
Datum a čas obhajoby: 11.09.2018 08:30
Datum odevzdání elektronické podoby:13.08.2018
Datum odevzdání tištěné podoby:16.08.2018
Datum proběhlé obhajoby: 11.09.2018
Oponenti: Mgr. Ilona Pavlová, MBA
 
 
 
Konzultanti: doc. PhDr. Pavel Strnad, CSc.
Mgr. Alena Migdauová
Zásady pro vypracování
Cíl: Zjištění změn a porovnání postojů žáků 7. a 9. třídy ZŠ v důsledku aplikace programu PŠD k osobám se zdravotním postižením.

V teoretické části diplomová práce přiblíží jednotlivé druhy postižení.

Diplomová práce bude sledovat výsledky testů před zahájením PŠD a následně po konání této akce. Žáci budou v první fázi seznámeni s problematikou osob se speciálními potřebami a ve druhé fázi pak absolvují PŠD, kde si osobně vyzkouší jednotlivá stanoviště s pomůckami pro tělesně postižené.
Seznam odborné literatury
SEZNAM POUŽITÉ LITERATURY

Jankovský, J. Ucelená rehabilitace dětí s tělesným a kombinovaným postižením. 1. vyd. Praha: Triton, 2001, 173 s., ISBN 80-7254-192-7.

Kotulán, J. Zdravotní nauky pro pedagogy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1999, 258 s. ISBN80-210-2179-9.

Kraus, J. Tělesně postižené dítě. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1975, 206 s., ISBN 14-324-75.

Monatovová, L. Vliv pohybového postižení na osobnost; Kritické životní situace dětí a mladistvých s tělesným a zdravotním postižením – Sborník z konference somatopedické
společnosti. Brno: Paido, 1996, 98 s. ISBN 80-85931-18-4.

Vágnerová, M., Hadj - Moussová, Z., Štech, S. Psychologie handicapu. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova: Karolinum, 1999, 230 s., ISBN 80-7184-929-4.

Chválová, H. Jak se žije dětem s postižením. 1. vyd. Praha: Portál, 2012, 184 s. ISBN 978-80-262-0054-3.

Kudláček, M. a kol. Základy aplikovaných pohybových aktivit. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2013. 83 s. ISBN 978-80-244-3954-9.

Kurková, P. Bibliografie aplikovaných pohybových aktivit (1996 - 2004). 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2005, 136 s., ISBN 80-244-1251-9.

Kudláček, M., Ješina, O. Integrovaná tělesná výchova, reakce a sport. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2013. 178 s., ISBN 978-80-244-3964-8.

Kudláček, M. a kol. Aplikované pohybové aktivity pro osoby s tělesným postižením. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2007, 122 s. ISBN 978-80-244-1655-7.

Bartoňová, M. Současné trendy v edukaci dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice. 1. vyd. Brno : MSD, 2005, 420 s. ISBN 80-86633-37-3.

Michalík, J. Školská integrace dětí s postižením. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 1999. ISBN 80-7067-981-6.

Michalík, J. Školská integrace dětí s postižením na základních školách v České republice. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2005. ISBN 80-244-1045-1.

Müller, O. a kol. Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné škole. Olomouc: UP v Olomouci, 2004. ISBN 80-244-0231-9.

Hronová, M. Úvod do somatopedie. Olomouc: rektorát UP, 1990.
Hruška, J. a kol. Komplexní systém výchovně-vzdělávací péče o děti a mladistvé s tělesným postižením. 1. vyd. Praha: Septima, 1995. ISBN 80-85801-47-7.

Kubíčová, Z., Kubíče, J. Kompenzační a didaktické pomůcky pro děti s tělesným postižením v mateřské a základní škole. Praha: Septima, 2001. ISBN 80-7216-166-0.

Vítková, M., Pipeková J. Tělesně postižené dítě v mateřské a základní škole. Brno: odd.spec.pedagogiky CDVU MU, 1994.
Předběžná náplň práce
Sběr dat a testování žáků 7. a 9. tříd ZŠ před a po realizaci 1. fáze (seznámení s problematikou postižení, praktická intervence) a 2. fáze (PŠD).
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Data collection and testing of the students in the 7th and 9th grade elementary school, before and after the first phase (familiarization of the issues diability, practical intervation) and the second phase (PSD).
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK