Projektová výuka v prostředí malotřídní školy
Název práce v češtině: | Projektová výuka v prostředí malotřídní školy |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Projects learning in primary school settings |
Klíčová slova: | Transformace českého školství po roce 1989, inovace, vnitřní a vnější podmínky, klíčové kompetence, konstruktivistické přístupy, projektová výuka, malotřídní škola. |
Klíčová slova anglicky: | Tranformation of the Czech education after 1989, innovation, internal and external conditions, key competencies, constructivist approaches, project education, littleclass school. |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 30.01.2017 |
Datum zadání: | 30.01.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 05.09.2018 09:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R210, 210, 2. patro, vlevo |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 09.07.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 05.09.2018 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | doc. PhDr. Anna Tomková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Teoretická část diplomové práce vychází z transformace českého školství po roce 1989. Obsahuje vymezení termínů projekt, projektové vyučování, projektová metoda. Zabývá se historií a osobnostmi projektové výuky, typologií projektů a jejich uplatněním ve výuce, jednotlivými fázemi projektu. Poukazuje na klady, ale i možná úskalí projektového vyučování.
Praktická část se zabývá přípravou a realizací několika projektů s žáky 1. stupně malotřídní školy. Snaží se popsat a následně analyzovat kritéria projektu, které stanovil J. Henry a na základě Korthagenova cyklu reflektivního učení zkvalitnit další projekt. |
Seznam odborné literatury |
• Předškolní a primární pedagogika = Predškolská a elemetárna pedagogika /Zuzana Kolláriková, Branislav Pupala (eds.) – vyd. 2. - Praha: Portál, 2010
• Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, MŠMT, Praha, 2013. • Proměny primárního vzdělávání v ČR /Vladimíra Spilková a kolektiv. – vyd.1. – Praha: Portál, 2005 • Málotřídní školy v České republice /Trnková K., Knotová D., Chaloupková L. – vyd. 1. Brno: Paido 2010 • Kooperativní učení, kooperativní škola /Hana Kasíková. – vyd. 2., rozš. a aktualiz. – Praha : Portál, 2010 • Učíme v projektech / Tomková A., Kašová J., Dvořáková M. – vyd. 1. – Praha: Portál, 2009 |
Předběžná náplň práce |
Teoretická část diplomové práce vychází z transformace českého školství po roce 1989. Obsahuje vymezení termínů projekt, projektové vyučování, projektová metoda. Zabývá se historií a osobnostmi projektové výuky, typologií projektů a jejich uplatněním ve výuce, jednotlivými fázemi projektu. Poukazuje na klady, ale i možná úskalí projektového vyučování.
Praktická část se zabývá přípravou a realizací několika projektů s žáky 1. stupně malotřídní školy. Snaží se popsat a následně analyzovat kritéria projektu a na základě Korthagenova cyklu reflektivního učení zkvalitnit další projekt. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The theoretical part of diploma theses is based on the transormation of the Czech education after 1989. It contains definitions of terms project education, project method. It deals with the history and personalities of project education, typology of projects and their application in lessons, individual phases of projects. It points out the positives but maybe even the difficulties of project education.
The practical part deals with the preparation and realization of several projects with pupils of the primary littleclass school. It tries to describe and then analyze the criteria of the project and based on Korthagen cycle of reflective teaching improve the next project. |