Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Informovanost pedagogických asistentů o problematice týraných, zneužívaných a zanedbávaných dětí
Název práce v češtině: Informovanost pedagogických asistentů o problematice týraných, zneužívaných a zanedbávaných dětí
Název v anglickém jazyce: Knowledge of Teacher Assistants about Issues of Mistreated, Abused and Neglected Children
Klíčová slova: žák se speciálními vzdělávacími potřebami, syndrom CAN, asistent pedagoga na základní škole, krizová intervence, inkluze
Klíčová slova anglicky: students with special needs, child abuse and neglect, teacher assistants on elementary school, crisis intervention, inclusion
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Vedoucí / školitel: PaedDr. Eva Marádová, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 12.01.2017
Datum zadání: 12.01.2017
Datum a čas obhajoby: 01.06.2018 08:30
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R126, 126, 1. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:18.04.2018
Datum proběhlé obhajoby: 01.06.2018
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: PhDr. Mgr. Pavlína Šumníková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Student vyhledá a rozpracuje relevantní odbornou literaturu a další informační zdroje. Vypracuje analýzu a komparaci různých přístupů ke zkoumané problematice (syndrom týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte). V souladu se zvolenou výzkumnou metodologií navrhne, připraví a realizuje empirické šetření. Provede analýzu dat a jejich interpretaci, v diskusi propojí výsledky šetření s teoretickými poznatky.
Veškeré zásadní kroky studentka průběžně konzultuje s vedoucí práce. Formální úprava práce bude odpovídat požadavkům Opatření děkana.
Seznam odborné literatury
1.DUNOVSKÝ, Jiří, Zdeněk DYTRYCH a Zdeněk MATĚJČEK. Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě. Praha: Grada, 1995. ISBN 80-716-9192-5.
2.KYRIACOU, Chris. Řešení výchovných problémů ve škole. Praha: Portál, 2005. Pedagogická praxe (Portál). ISBN 80-717-8945-3.
3.LAZAROVÁ, Bohumíra. Netradiční role učitele: o situacích pomoci, krize a poradenství ve školní praxi. Brno, 2005. ISBN 80-731-5115-4.
4.NĚMEC, Zbyněk, Klára ŠIMÁČKOVÁ-LAURENČÍKOVÁ a Vanda HÁJKOVÁ. Asistent pedagoga v inkluzivní škole. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2014b. ISBN 978-80-7290-712-0.
5.Ochrana zdravotně postižených před sexuálním zneužitím: zdravotně výchovná publikace. Praha: Informační centrum Ústředního stacionáře Sdružení zdravotně postižených v ČR, 2002.
6.TEPLÁ, Marta. Asistent pedagoga: jak efektivně zavést pozici asistenta pedagoga ve školách. Praha: Verlag Dashöfer, 2015. ISBN 978-80-87963-15-9.
7.VALENTOVÁ, Lidmila. Školní poradenství I: revue littéraire mensuelle. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2013a. ISBN 978-80-7290-710-6.
8.VANÍČKOVÁ, Eva, Zuzana HADJ-MOUSSOVÁ a Hana PROVAZNÍKOVÁ. Násilí v rodině: syndrom zneužívaného a zanedbávaného dítěte. Dot. Praha: Karolinum, 1995. ISBN 80-718-4008-4.
Předběžná náplň práce
Cílem bakalářské práce bylo zmapovat informovanost pedagogických asistentů o problematice týraných, zneužívaných a zanedbávaných dětí a zjistit, jaké znalosti mají asistenti v jednotlivých oblastech této problematiky. Práce je propojením dvou velkých témat, která mají úzkou spojitost: syndrom CAN a pedagogičtí asistenti. Teoretická část práce spočívá v analýze dostupné literatury a vyvozování kompetencí pedagogických asistentů v oblastech, ve kterých nejsou zatím pevně stanoveny. Kvantitativní výzkum realizovaný v rámci praktické části práce prostřednictvím elektronických dotazníků přináší konkrétní hodnoty procentuální úspěšnosti v jednotlivých oblastech: Syndrom CAN a jeho formy; Rizikové faktory syndromu CAN; Příznaky výskytu syndromu CAN; Krizová intervence při výskytu syndromu CAN.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The aim of this work is to map the knowledge of teacher assistants about the issues of child abuse and neglect and to find out, how are they informed of single parts of this problematics. The work connects two big topics, which have very close relation: child abuse and neglect and teacher assistants. The theoretical part of the work is based on analysis of available literature and on inferring teacher assistant’s competences in topics, in which they are not undoubtedly established yet. Quantitative research, which was realised as part of the practical part of the work through electronic questionnaries, brings specific values of percentage success in individual parts of the problematics: Child abuse and neglect and it’s forms; Risk factors of child abuse and neglect; Symptoms of child abuse and neglect; Crisis intervention in case of presence of child abuse and neglect.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK