Příprava na profesi z pohledu učitelů 1. stupně
Název práce v češtině: | Příprava na profesi z pohledu učitelů 1. stupně |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Teacher Training From the Perspective of Primary School Teachers |
Klíčová slova: | Primární vzdělávání|učitel|vzdělávání učitelů|pregraduální příprava |
Klíčová slova anglicky: | Primary Education|Teacher|Teacher Training|Pregradual Education and Training |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Martin Strouhal, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 09.12.2016 |
Datum zadání: | 09.12.2016 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 27.06.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 22.05.2018 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 12.04.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 22.05.2018 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem bakalářské práce je zjistit pohled učitelů 1. stupně ZŠ na profesní přípravu. V teoretické části bude vymezeno současné pojetí učitelské profese a problematika pregraduální přípravy učitelů. Empirická část bude zaměřena na hodnocení přípravy učitelů prvního stupně z pohledu přímých aktérů edukačního procesu. Jako výzkumná metoda bude použito polostrukturované interview. |
Seznam odborné literatury |
FRANIOK, P. & KNOTOVÁ, D. (2008). Učitel a žák v současné škole. Sborník z 15. konference ČAPV. Brno: MU. JANÍK, T. a kol. (2014). Školní vzdělávání: učitel-vyučování, žák-učení. Brno: MU. KOŤA, J. & HAVLÍK, R. (2011). Sociologie výchovy a školy. Praha: Portál. KRYKORKOVÁ, H, VÁŇOVÁ, R. a kol. (2010). Učitel v současné škole. Praha: FF UK. LUKÁŠOVÁ, H. (2015). Učitelské sebepojetí a jeho zkoumání. Zlín: UTB. MAŇÁK, J, ŠVEC, V & JANÍK, T. (2017). O vzdělávání, učitelství a tak trochu i o pedagogice. Brno: MU. PRŮCHA, J. (2002). Učitel: současné poznatky o profesi. Praha: Portál. SPILKOVÁ, V. (2004). Současné proměny vzdělávání učitelů. Brno: Paido. STROUHAL, M. ed. (2016). Učit se být učitelem: K vybraným problémům učitelského vzdělávání. Praha: Karolinum. STROUHAL, M. & ŠTECH, S. eds. (2016). Vzdělávání a dnešek. Praha: Karolinum. ŠEĎOVÁ, K., ŠVAŘÍČEK, R. & ŠALAMOOUNOVÁ, Z. (2012). Komunikace ve školní třídě. Praha: Portál. ŠVEC, V. (2013). Učitel v teorii a praxi. Brno: MU. VAŠUTOVÁ, J. ed. (2004). Pofese učitele v českém vzdělávacím kontextu. Brno: Paido. |