Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Příprava na profesi z pohledu učitelů 1. stupně
Název práce v češtině: Příprava na profesi z pohledu učitelů 1. stupně
Název v anglickém jazyce: Teacher Training From the Perspective of Primary School Teachers
Klíčová slova: Primární vzdělávání|učitel|vzdělávání učitelů|pregraduální příprava
Klíčová slova anglicky: Primary Education|Teacher|Teacher Training|Pregradual Education and Training
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Martin Strouhal, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 09.12.2016
Datum zadání: 09.12.2016
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 27.06.2017
Datum a čas obhajoby: 22.05.2018 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:12.04.2018
Datum proběhlé obhajoby: 22.05.2018
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je zjistit pohled učitelů 1. stupně ZŠ na profesní přípravu. V teoretické části bude vymezeno současné pojetí učitelské profese a problematika pregraduální přípravy učitelů. Empirická část bude zaměřena na hodnocení přípravy učitelů prvního stupně z pohledu přímých aktérů edukačního procesu. Jako výzkumná metoda bude použito polostrukturované interview.
Seznam odborné literatury
FRANIOK, P. & KNOTOVÁ, D. (2008). Učitel a žák v současné škole. Sborník z 15. konference ČAPV. Brno: MU.
JANÍK, T. a kol. (2014). Školní vzdělávání: učitel-vyučování, žák-učení. Brno: MU.
KOŤA, J. & HAVLÍK, R. (2011). Sociologie výchovy a školy. Praha: Portál.
KRYKORKOVÁ, H, VÁŇOVÁ, R. a kol. (2010). Učitel v současné škole. Praha: FF UK.
LUKÁŠOVÁ, H. (2015). Učitelské sebepojetí a jeho zkoumání. Zlín: UTB.
MAŇÁK, J, ŠVEC, V & JANÍK, T. (2017). O vzdělávání, učitelství a tak trochu i o pedagogice. Brno: MU.
PRŮCHA, J. (2002). Učitel: současné poznatky o profesi. Praha: Portál.
SPILKOVÁ, V. (2004). Současné proměny vzdělávání učitelů. Brno: Paido.
STROUHAL, M. ed. (2016). Učit se být učitelem: K vybraným problémům učitelského vzdělávání. Praha: Karolinum.
STROUHAL, M. & ŠTECH, S. eds. (2016). Vzdělávání a dnešek. Praha: Karolinum.
ŠEĎOVÁ, K., ŠVAŘÍČEK, R. & ŠALAMOOUNOVÁ, Z. (2012). Komunikace ve školní třídě. Praha: Portál.
ŠVEC, V. (2013). Učitel v teorii a praxi. Brno: MU.
VAŠUTOVÁ, J. ed. (2004). Pofese učitele v českém vzdělávacím kontextu. Brno: Paido.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK