Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Typologie ředitelů základních uměleckých škol v jejich sebepojetí
Název práce v češtině: Typologie ředitelů základních uměleckých škol v jejich sebepojetí
Název v anglickém jazyce: Elementary art schools directors typology from the point of view of their self concept
Klíčová slova: Ředitel, manažer/leader, typologie osobnosti, osobnost, sebepoznání, sebepojetí, základní umělecká škola, vedení lidí
Klíčová slova anglicky: Director, manager/leader, typology of personality, self-knowledge, self-concept, elementary school of arts, leadership
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Vedoucí / školitel: Mgr. Jiří Trunda, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 30.04.2016
Datum zadání: 30.04.2016
Datum a čas obhajoby: 23.05.2017 10:00
Místo konání obhajoby: Myslíkova 7, Praha 1, M209, pedagogická laboratoř
Datum odevzdání elektronické podoby:10.04.2017
Datum proběhlé obhajoby: 23.05.2017
Předmět: Obhajoba diplomové práce (management vzd.) (OSZD005MN)
Oponenti: prof. PhDr. Jaroslav Veteška, Ph.D., MBA, mimořádný profesor Univerzity Karlovy
 
 
 
Zásady pro vypracování
Provedení práce odpovídá opatření děkanky PedF UK č. 22/2014
Seznam odborné literatury
 BEDRNOVÁ E., NOVÝ, I. A kol. Psychologie a sociologie řízení., vyd 3. rozšířené, Management Press, 2007. ISBN 978-80-7261-169-0
 BLATNÝ M. A KOLEKTIV. Psychologie osobnosti Hlavní témata, současné pojetí, 2010, vyd. 1., dotisk 2012, Grada Publishing, ISBN978-80-247-3434-7
 COVEY R. S., 7 návyků skutečně efektivních lidí, 3.rozšířené vydání 2014, Management Press a FC Czech, ISBN 978-80-7261-268-0
 COVEY R. S., 8 návyk: Od efektivnosti k výjimečnosti. 2014, Management Press, ISBN: 978-80-7261-138-6
 ČAKRT M., TYPOLOGIE OSOBNOSTI PRO MANAŽERY Manažerské styly, rozhodování, komunikace, konflikty, týmová práce, time management a změn, Vyd. 2., rozšířené a přepracované, 2009, Management Press, s. r. o., ISBN 978-80-7261-201-7
 HŘEBÍČKOVÁ M., Pětifaktorový model v Psychologii osobnosti, přístupy, diagnostika, uplatnění. 2011, Grada Publishing, a.s., ISBN 987-80-247-3380-7
 MIKULÁŠTÍK, Milan. Manažerská psychologie. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. 380 s. ISBN 978-80-247-1349-6.
 PAVLICA K., JAROŠOVÁ E., KAISER R. B., Versatilní vedení - dynamická rovnováha manažerských dovedností, 2010, Management Press
 POL M. a kol., Profesní dráha ředitelů základního školství: od fáze profesní jistoty k týmovým výzvám, 2010, Studia Pedagogika, roč. 15, č. 1.
 PROCHÁZKA J, VACULÍK M., SMUTNÝ P., Psychologie efektivního leadershipu. 2013, Grada Publishing, ISBN 978-80-247-4646-3
 STÝBLO, J., Styl práce a osobnost manažera a lídra, Human Resources Management & Ergonomics. 2007
 TROJAN V., TURECKIOVÁ M., TRUNDA J., DVOŘÁKOVÁ M.: Přístupy k managementu vzdělávání v kontextu České republiky. Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta 2015. ISBN 978-80-7290-867-7
 VÁCHAL J., VOCHOZKA M. a kol., Podnikové řízení. Praha: 2013, Grada Publishing a.s., ISBN 987-80-247-4642-5

Další relevantní zdroje
 BASS, B.M., BASS, R., The Bass Handbook of Leadership: Theory, Research, and Managerial Applications, New York: Free Press, 2008. 1536 s. ISBN 978- 0743215527
 ČÁP J., MAREŠ J., Psychologie pro učitele, 2001, vyd. 1., Portál s.r.o., ISBN 80-7178-463
 DRUCKER, F. P., People and Performance: The Best of Peter Drucker on Management, New York, Routledge, 2011, ISBN 9780750625029
 KOONTZ H.,WEIHRICH H., Essentials of Management: An International Perspective, New Delhi, Tata McGraw-Hill, 2010. ISBN 978-0-07-014495-8
 LOJDA J., Manažerské dovednosti. Praha: 2011, Grada Publishing a.s.,
ISBN 987-80-247-3902-1
 LHOTKOVÁ I., ŠNÝDROVÁ I., TURECKIOVÁ M., Sebeřízení vedoucího pracovníka ve školství, 2012, vyd. 1., Woltes Kluwer ČR, a.s., ISBN 978-80-7478-349-4
 NAKONEČNÝ, M., Psychologie osobnosti, 1995, Praha, Academie
 PAUKNEROVÁ, Daniela a kol. Psychologie pro ekonomy a manažery. Praha: Grada Publishing, a.s., 2012. ISBN 978-80-247-3809-3
 PÍCHA M., MAŃÁKOVÁ R., Husa v čele aneb od manažerského řemesla k manažerskému mistrovství, 2011, vyd. 1., TT Publishing, Team Test, s.r.o., ISBN 978-80-260-1082-1
 PLANTE, T. G., Současná klinická psychologie, 2001, Praha, Grada Publishing
 PLAMÍNEK J., Sebepoznání, sebeřízení a stres Praktický atlas sebezvládání, 2013, vyd.3 doplněné, Grada Publishing, ISBN978-80-247-4751-4
 PROVAZNÍK, Vladimír a kol. Psychologie pro ekonomy a manažery. Praha: Grada Publishing, a.s., 2002. ISBN 80-247-0470-6.
 PRŮCHA J., WALTEROVÁ E., MAREŠ J., Pedagogický slovník. 2013, 7. vydání, Portál s.r.o., ISBN 978-80-262-0403-9
Předběžná náplň práce
Diplomová práce se zabývá zkoumáním a hlubším pochopením problematiky vztahu typologie osobnosti a stylem řízení vedoucích pracovníků v českém školství, tedy ředitelů, z pohledu jejich sebepojetí. Smyslem je zjistit existenci vztahu mezi osobnostními charakteristikami a způsobem vedení školy. Jaká typologie ředitele v českém vzdělávacím systému se dá považovat za efektivní ve vztahu k řízení vzdělávací instituce jako je česká škola a zda si toto prostředí žádá svou „vlastní“ typologii. Vychází z teoretických podkladů a poznatků, zabývající se osobností a různými teoriemi o její typologii, manažerském pojetí ředitele školy v ČR, styly řízení, existencí typologií příbuzných oblastí. Výzkumné šetření bude probíhat kombinací forem, a to formou dotazníkovou a formou polo-strukturovaných rozhovorů. Základním výzkumným vzorkem jsou ředitelé základních uměleckých škol České republiky.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The thesis deals with the exploration and deeper understanding of the problems of relations personality typology and style of management of executives in the Czech education system, ie directors, from the perspective of self-concept. The purpose is to ascertain existence of a relationship between personality characteristics and the manner of school management. What typology director of the Czech education system can be considered effective in relation to the management of educational institutions such as the Czech school and whether this environment calls for a new, own typology. Based on the theoretical background and knowledge dealing with the personality and different theories about its typology, managerial approach to the school principal in the Czech Republic, management styles, the typology of the existence of related areas. The survey will be a combination of forms, in the form of a questionnaire in the form of semi-structured interviews. The basic research sample are directors of art schools of the Czech Republic.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK