Hlavní trendy ve výzkumu geografického vzdělávání: Obsahová analýza odborných časopisů
Název práce v češtině: | Hlavní trendy ve výzkumu geografického vzdělávání: Obsahová analýza odborných časopisů |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Major trends in research of geography education: Content analysis of academic journals |
Klíčová slova: | výzkumné trendy; geografické vzdělávání;obsahová analýza |
Klíčová slova anglicky: | research trends, geography education, content analysis |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje (31-340) |
Vedoucí / školitel: | doc. RNDr. Dana Řezníčková, Ph.D. |
Řešitel: | Ing. Alena Janská - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 30.11.2016 |
Datum zadání: | 06.01.2017 |
Předběžná náplň práce |
Orientovat se ve výzkumu geografického vzdělávání na mezinárodní úrovni není snadné. Důvodem je nejen četnost různých publikačních platforem, ale také skutečnost, že tato mezioborová problematika je publikována v časopisech různého zaměření (geografických, pedagogických, psychologických, výzkum kurikula aj.) Hlavním cílem práce je identifikovat hlavní trendy ve výzkumu geografického vzdělávání v relevantních (dostupných) prestižních časopisech v posledním desetiletí (anglicky psaných). Tyto trendy budou zjišťovány na základě obsahové analýzy jednotlivých článků. Sledována budou tato hlediska: tematické zaměření (podle klíčových slov, které budou uspořádány jednak do síťového grafu a jednak do tematické struktury strategie výzkumu geografického vzdělávání IGU-CGE ), metodika výzkumu a dosažené výsledky. Literatura: Bednarz, S. W., Heffron, S., & Huynh, N. T. (Eds.). (2013). A road map for 21st century geography education: Geography education research (A report from the Geography Education Research Committee of the Road Map for 21st Century Geography Education Project). Washington, DC: Association of American Geographers. Declaration of the Importance of Geography Education Research (2015). Dostupné z: http://www.igu-cge.org/publication/IGU%20International%20Declaration%20on%20Geography%20Education%20Research%20-%20V6%20DRAFT%20August%202014.pdf Lambert, D. (2010). Geography education research and why it matters. International Research in Geographical and Environmental Education, 19(2), 83–86. Schmeinck, D., & Lidstone,J. (Eds.) (2014). Standards and Research in Geography Education. Current Trends and International Issues. Berlin: Mensch & Buch Verlag. 2016 International Charter on Geography Education (2015). IGU CGE. Dostupné z http://www.igu-cge.org/Charters-pdf/Draft%20Charter%20IGU-CGE%20%20John%20Clare%20and%20Joop%20%20Nov%2015%202015.pdf |