Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Žákovské miskoncepty při práci s mapou
Název práce v češtině: Žákovské miskoncepty při práci s mapou
Název v anglickém jazyce: Students´ misconcepts related to maps
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: závěrečná práce CŽV
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje (31-340)
Vedoucí / školitel: RNDr. Martin Hanus, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 09.04.2018
Datum zadání: 18.04.2018
Datum proběhlé obhajoby: 24.05.2018
Oponenti: RNDr. Tereza Cimová, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Práce se zabývá problematikou uživatelských (především žákovských) miskonceptů při práci s mapou. Hlavním cílem práce je na základě rešerše odborné literatury tyto miskoncepty identifikovat a popsat. Pro získání celkového vhledu do problematiky je v první části práce představen konstruktivistický model vyučování, jehož podstatou je aktivní činnost žáka, který interaguje s okolním prostředím. V rámci konstruktivistické teorie jsou představeny pojmy prekoncept a miskoncept, které jsou pro tuto práci stěžejní. Dále je vysvětlen pojem mapových dovedností, mimo jiné je popsáno, co mapové dovednosti jsou, jak se liší od kartografických dovedností a jak je jednotliví autoři klasifikují. Hlavní část práce se věnuje žákovským miskonceptům vznikajících při práci s vybranými mapovými prvky a kvantitativními kartografickými metodami. Důraz je kladen rovněž na vysvětlení správného použití prvku nebo metody, dále jsou uvedeny způsoby, jakými je možné miskoncepty při výuce odstranit či se jeho vzniku úplně vyvarovat. V závěru probíhá diskuze nad danou problematikou a jsou naznačeny kroky, které by mohly posilovat mapové dovednosti studentů
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The study deals with the issue of student misconceptions when working with map. The main aim of this study is especially to identify and describe these misconceptions based on the literature review. For getting general overview to the problem in the first part the constructivism (model of teaching) is described. Principle of constructivism is active student that interact with environment. Within constructivist approach the preconception and misconception that are main for this task are described. Next the concept of map skills is explained, besides it is written what map skills are, how it differs from cartographic skills and how the authors classify map skills. The main part of the study deals with student´s misconceptions at selected map elements and cartographic quantitative method. The emphasis is laid on explanation correct using of cartographic element or method and also on meaning how it is possible to eliminate the misconception at school or to completely avoid of its formation. At the end the problem is discussed and the steps that should strengthen map skills students are suggested.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK