Zdravý životní styl je důležitou a velmi často opomíjenou součástí výuky. Dle rámcového vzdělávacího programu je tato oblast ukotvena ve vzdělávacím oboru výchova ke zdraví. Žáci základních škol (a dále také žáci všech typů středních škol) by měli být v rámci zdravého životního stylu vzděláváni v těchto následujících oblastech – vztahy mezi lidmi, rizikové chování a jeho prevence, hodnoty zdraví, zdravé stravovací návyky, podpora osobnostního a sociálního rozvoje a jiné. Diplomová práce bude zaměřena na možnosti zařazení této výukové oblasti, zdravého životního stylu v rámci Výchovy ke zdraví, do předmětů vyučovaných na různých pražských školách. Cílem práce je zmapovat názory žáků a učitelů základních a středních škol na výuku a prevenci zdravého životního stylu. V rámci pedagogického šetření pro zadanou diplomovou práci se nabízí analýza školních vzdělávacích programů, dotazníkové šetření mezi žáky či rozhovory s učiteli.