Další vzdělávání učitelů odborných předmětů na středních odborných školách s technickým zaměřením
Název práce v češtině: | Další vzdělávání učitelů odborných předmětů na středních odborných školách s technickým zaměřením |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Further education of teachers of vocational subjects in secondary technical schools with technical focus |
Klíčová slova: | Další vzdělávání pedagogických pracovníků, vzdělávací potřeby, bariéry ve vzdělávání, učitelé odborných předmětů |
Klíčová slova anglicky: | Further education of teachers, educational needs, barriers in education, teachers of vocational subjects |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Mgr. Miroslava Dvořáková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 31.08.2016 |
Datum zadání: | 09.09.2016 |
Datum a čas obhajoby: | 30.05.2017 13:00 |
Místo konání obhajoby: | Myslíkova 7, Praha 1, M006, velká posluchárna |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 20.04.2017 |
Datum proběhlé obhajoby: | 30.05.2017 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (SMG) (OSZD004SM) |
Oponenti: | PhDr. Michaela Tureckiová, MBA, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je zjistit aktuální potřeby a bariéry v oblasti dalšího vzdělávání učitelů odborných předmětů na středních odborných školách technického zaměření a na základě těchto zjištění formulovat návrhy na jeho zlepšení.
Osnova: Úvod 1. Další vzdělávání pedagogických pracovníků 1.1 Charakteristika a význam DVPP 1.2 Legislativní ukotvení DVPP 1.3 Poskytovatelé DVPP 1.4 Druhy a formy DVPP 1.5 Potřeby vzdělávání pedagogických pracovníků 1.6 Bariéry vzdělávání pedagogických pracovníků 2. Střední odborné školy a učitelé odborných předmětů 2.1 Střední odborné školy technického zaměření 2.2 Další vzdělávání učitelů odborných předmětů na SOŠ technického zaměření 3. Analýza dalšího vzdělávání učitelů elektrotechnických a informatických předmětů na středních odborných školách technického zaměření Závěr |
Seznam odborné literatury |
KASPER, T. Aktuální koncepty a možnosti dalšího vzdělávání učitelů – interdisciplinární přístupy. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2011. ISBN 978-80-7372-734-5.
KOHNOVÁ, J. et.al. Profesní rozvoj učitelů a cíle školního vzdělávání. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2012. ISBN 978-80-7290-625-3. KOUBEK, J. Řízení lidských zdrojů. Praha: Management Press, 2015. ISBN 978-80-7261-288-8. MUŽÍK, J. Profesní vzdělávaní dospělých. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2012. ISBN 978-80-7357-738-4 STARÝ, K. et.al. Profesní rozvoj učitelů. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2087-9. TROJAN, J. – ZDRÁHALOVÁ, P. Cílené další profesní vzdělávání. Brno: Tribun EU, 2012. ISBN 978-80-263-0236-0. VETEŠKA, J. Celoživotní učení pro všechny – výzva 21. století. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2014. ISBN 978-80-7452-047-1. VETEŠKA, J. et.al. Teorie a praxe kompetenčního přístupu ve vzdělávání. Praha: Educa Service, 2011. ISBN 978-80-87306-09-3. VODÁK, J. – KUCHARČÍKOVÁ, A. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3651-8. Česká školní inspekce. Tematická zpráva – Střední odborné vzdělávání ve školním roce 2012/2013. [online], [cit. 2016]. Dostupné z: http://www.csicr.cz/getattachment/52c9aa72-3b1e-4c3a-9ba9-7113d7a29a1c Česká školní inspekce. Výroční zpráva za školní rok 2014/2015. [online], [cit. 2016]. Dostupné z: http://www.csicr.cz/html/VZ2014-15v2/flipviewerxpress.html |