Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Další vzdělávání učitelů odborných předmětů na středních odborných školách s technickým zaměřením
Název práce v češtině: Další vzdělávání učitelů odborných předmětů na středních odborných školách s technickým zaměřením
Název v anglickém jazyce: Further education of teachers of vocational subjects in secondary technical schools with technical focus
Klíčová slova: Další vzdělávání pedagogických pracovníků, vzdělávací potřeby, bariéry ve vzdělávání, učitelé odborných předmětů
Klíčová slova anglicky: Further education of teachers, educational needs, barriers in education, teachers of vocational subjects
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Vedoucí / školitel: PhDr. Mgr. Miroslava Dvořáková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 31.08.2016
Datum zadání: 09.09.2016
Datum a čas obhajoby: 30.05.2017 13:00
Místo konání obhajoby: Myslíkova 7, Praha 1, M006, velká posluchárna
Datum odevzdání elektronické podoby:20.04.2017
Datum proběhlé obhajoby: 30.05.2017
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (SMG) (OSZD004SM)
Oponenti: PhDr. Michaela Tureckiová, MBA, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zjistit aktuální potřeby a bariéry v oblasti dalšího vzdělávání učitelů odborných předmětů na středních odborných školách technického zaměření a na základě těchto zjištění formulovat návrhy na jeho zlepšení.

Osnova:
Úvod
1. Další vzdělávání pedagogických pracovníků
1.1 Charakteristika a význam DVPP
1.2 Legislativní ukotvení DVPP
1.3 Poskytovatelé DVPP
1.4 Druhy a formy DVPP
1.5 Potřeby vzdělávání pedagogických pracovníků
1.6 Bariéry vzdělávání pedagogických pracovníků
2. Střední odborné školy a učitelé odborných předmětů
2.1 Střední odborné školy technického zaměření
2.2 Další vzdělávání učitelů odborných předmětů na SOŠ technického zaměření
3. Analýza dalšího vzdělávání učitelů elektrotechnických a informatických předmětů na středních odborných školách technického zaměření
Závěr
Seznam odborné literatury
KASPER, T. Aktuální koncepty a možnosti dalšího vzdělávání učitelů – interdisciplinární přístupy. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2011. ISBN 978-80-7372-734-5.
KOHNOVÁ, J. et.al. Profesní rozvoj učitelů a cíle školního vzdělávání. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2012. ISBN 978-80-7290-625-3.
KOUBEK, J. Řízení lidských zdrojů. Praha: Management Press, 2015. ISBN 978-80-7261-288-8.
MUŽÍK, J. Profesní vzdělávaní dospělých. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2012. ISBN 978-80-7357-738-4
STARÝ, K. et.al. Profesní rozvoj učitelů. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2087-9.
TROJAN, J. – ZDRÁHALOVÁ, P. Cílené další profesní vzdělávání. Brno: Tribun EU, 2012. ISBN 978-80-263-0236-0.
VETEŠKA, J. Celoživotní učení pro všechny – výzva 21. století. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2014. ISBN 978-80-7452-047-1.
VETEŠKA, J. et.al. Teorie a praxe kompetenčního přístupu ve vzdělávání. Praha: Educa Service, 2011. ISBN 978-80-87306-09-3.
VODÁK, J. – KUCHARČÍKOVÁ, A. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3651-8.
Česká školní inspekce. Tematická zpráva – Střední odborné vzdělávání ve školním roce 2012/2013. [online], [cit. 2016]. Dostupné z: http://www.csicr.cz/getattachment/52c9aa72-3b1e-4c3a-9ba9-7113d7a29a1c
Česká školní inspekce. Výroční zpráva za školní rok 2014/2015. [online], [cit. 2016]. Dostupné z: http://www.csicr.cz/html/VZ2014-15v2/flipviewerxpress.html
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK