Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Další vzdělávání pedagogických pracovníků středisek volného času z pohledu ředitele organizace
Název práce v češtině: Další vzdělávání pedagogických pracovníků středisek volného času z pohledu ředitele organizace
Název v anglickém jazyce: System analysis of pedagogy workers training in the centres of leisure
Klíčová slova: další vzdělávání pedagogických pracovníků, zájmové vzdělávání, středisko volného času, pedagog volného času, vzdělávací potřeby
Klíčová slova anglicky: further education of pedagogical, leasure education, leisure centres, leisure pedagogical staff, educational needs
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Vedoucí / školitel: prof. PaedDr. Ivan Pavlov, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 31.08.2016
Datum zadání: 09.09.2016
Datum a čas obhajoby: 10.09.2020 08:00
Místo konání obhajoby: Myslíkova 7, Praha 1
Datum odevzdání elektronické podoby:23.07.2020
Datum proběhlé obhajoby: 10.09.2020
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (SMG) (OSZD004SM)
Oponenti: Ing. Lucie Paulovčáková, MBA, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem práce je analyzovat systém vzdělání pedagogických pracovníků ve střediscích volného času a na základě zjištěných skutečností navrhnout stručný manuál pro systematické vzdělávání pracovníků ve střediscích volného času.

Osnova:
Úvod
1 Legislativní vymezení prostředí dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků ve střediscích volného času
1.1 Zájmové vzdělávání
1.2 Středisko volného času
1.2 Pedagog volného času
1.3 Další vzdělávání pedagogických pracovníků
2 Cyklus dalšího vzdělávání pracovníků
2.1 Identifikace potřeb vzdělávání
2.2 Plánoví vzdělávání
2.3 Realizace vzdělávání
2.4 Evaluace vzdělávání
3 Výzkumná část
3.1 Cíl a otázky šetření
3.2 Výběr metodologie šetření
3.3 Dotazník
3.4 Analýza zjištěných dat
3.5 Vyhodnocení výzkumu
3.6 Stručný manuál pro systematické vzdělávání pracovníků ve střediscích volného času
Závěr
Seznam odborné literatury
ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR. Řízení lidských zdrojů: moderní pojetí a postupy : 13. vydání. Přeložil Martin ŠIKÝŘ. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-5258-7.
BARTOŇKOVÁ, Hana. Firemní vzdělávání. Praha: Grada, 2010. Vedení lidí v praxi. ISBN 978-80-247-2914-5.
HEŘMANOVÁ, Jana a Milan MACEK. Metodika pro podporu tvorby školního vzdělávacího programu ve školských zařízeních pro zájmové vzdělávání. 2., aktualiz. a rozš. vyd. V Praze: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, Odbor pro mládež, 2009. ISBN 978-80-86784-77-9.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů. Základy moderní personalistiky. Praha: Management press, 2015. ISBN 978-80-7261-288-8.
ŠIKÝŘ, Martin, David BOROVEC a Irena LHOTKOVÁ. Personalistika v řízení školy. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012. Řízení školy (Wolters Kluwer). ISBN 978-80-7357-901-2.
TROJANOVÁ, Irena. Vedení lidí ve školách a školských zařízeních. Praha: Wolters Kluwer, 2014. Řízení školy (Wolters Kluwer). ISBN 978-80-7478-656-3.
VODÁK, Jozef a Alžběta KUCHARČÍKOVÁ. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3651-8.
Předběžná náplň práce
Práce se zabývá analýzou dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků středisek volného času z pohledu ředitele organizace.
Teoretická část se věnuje vymezení dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků ve střediscích volného času v souvislosti s platnou legislativou, dlouhodobým záměrem vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy ČR, poskytovateli DVVP, zprávami ČŠI, kompetenčním profilem pedagoga volného času a faktory ovlivňující účast pedagogů na dalším vzdělávání. Toto vymezení je doplněno cyklem dalšího vzdělávání pracovníků.
Empirická část práce prezentuje vlastní výzkum založený na dotazníkovém šetření s cílem analyzovat plánování, používané metody identifikace a realizace, preference vzdělávacích potřeb a bariér dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků středisek volného času z pohledu ředitele organizace.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The work deals with the analysis of further education of pedagogical staff of leisure centers from the point of view of the director of the organization.
The theoretical part deals with the definition of further education of pedagogical staff in leisure centers in connection with applicable legislation, long-term education and development of the Czech education system, DVVP providers, CSI reports, competence profile of leisure teachers and factors influencing teachers' participation in further education. This definition is complemented by a cycle of further training of employees.
The empirical part of the work presents its own research based on a questionnaire survey to analyze planning, methods of identification and implementation, preferences for educational needs and barriers to further education of pedagogical staff leisure centers from the perspective of the director of the organization.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK