Hodnocení výkonů žáků v zeměpise na základních školách
Název práce v češtině: | Hodnocení výkonů žáků v zeměpise na základních školách |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Evaluation of pupils performance in geography at primary schools |
Klíčová slova: | profesní přesvědčení učitele, procesy a výsledky vyučování, předmět hodnocení, funkce a způsoby pedagogického hodnocení, zeměpis, základní škola |
Klíčová slova anglicky: | teacher's professional beliefs, teaching processes and results, subject of evaluation, functions and methods of pedagogical evaluation, geography, primary school |
Akademický rok vypsání: | 2019/2020 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje (31-340) |
Vedoucí / školitel: | doc. RNDr. Dana Řezníčková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 09.10.2020 |
Datum zadání: | 13.01.2021 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 18.04.2022 |
Datum proběhlé obhajoby: | 27.05.2022 |
Oponenti: | RNDr. Lenka Krajňáková, Ph.D. |
Seznam odborné literatury |
Laufková, V. (2017). Formativní hodnocení v zahraničí a v České republice. E-Pedagogium (1), s. 89–99. Laufková, V. (2017a). Formativní hodnocení v praxi české základní školy. Pedagogika, 67(2), s. 126–146. Laufková, V., Novotná, K. (201). Školní hodnocení z pohledu žáků ORBIS SCHOLAE, 8 (1) 111−127 Spurná, M. (2019). Analýza stavu hodnocení výsledků žáků v ČR a v zahraničí. Podkladová studie, NUV. Kosíková, V., Černá, K. (2013). Výzkum kvality informační funkce hodnocení ve středoškolské praxi . Pedagogika, 3, 372-392 |
Předběžná náplň práce |
Cílem práce je zjistit, za co a jakým způsobem jsou žáci hodnoceni ve výuce zeměpisu na základních školách. Naplnění tohoto cíle bude vedeno prostřednictvím řízených rozhovorů s učiteli. Obecný rámec práce bude vycházet zejména z literatury zaměřené na problematiku formativního i sumativního hodnocení výkonů jedinců. |