Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vnímání významu fyziky žáky na základní škole
Název práce v češtině: Vnímání významu fyziky žáky na základní škole
Název v anglickém jazyce: Perception of the importance of physics by students at elementary school
Klíčová slova: vnímání fyziky žáky, pedagogický výzkum, fyzikální pokusy
Klíčová slova anglicky: perception of physics by students, educational research, physics experiments
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra didaktiky fyziky (32-KDF)
Vedoucí / školitel: RNDr. Jitka Houfková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 14.09.2016
Datum zadání: 14.09.2016
Datum potvrzení stud. oddělením: 19.09.2016
Datum a čas obhajoby: 16.09.2019 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:05.08.2019
Datum odevzdání tištěné podoby:19.07.2019
Datum proběhlé obhajoby: 16.09.2019
Oponenti: RNDr. Marie Snětinová, Ph.D.
 
 
 
Konzultanti: RNDr. Martina Kekule, Ph.D.
Zásady pro vypracování
1. Seznámit se s problematikou a možnostmi zjišťování intenzity psychologických a sociologických postojů k vyučovacím předmětům žáky.
2. Použít některou z dostupných metod pro zjištění vnímání fyziky žáky základní školy.
3. Provést tento test a na jeho základě vybrat třídy/žáky vhodné pro další výzkum.
4. Vybrat vhodné fyzikální pokusy odkazující do běžného života.
5. Ve třídách vybraných na základě pretestu realizovat fyzikální pokusy odkazující do běžného života.
6. Zjistit, zda/jak se změnilo po provedených pokusech jejich vnímání fyziky.
Seznam odborné literatury
Učebnice fyziky pro základní školy
Rakušan Z., Votrubcová Š., Havlíček J. Experimentář. Liberec : iQLANDIA o.p.s., 2014.
Švaříček, Roman; Šeďová, Klára a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách, Portál 2014.
Osgood, Ch. E., Suci, G. J., & Tannenbaum, P. H. (1957). The measurement of meaning.
Urbana: University of Illinois Press.
Další literatura dle zadání vedoucí a konzultantky.
Předběžná náplň práce
Cílem práce je zjistit, zda, případně jak, ovlivňují fyzikální pokusy ve výuce vnímání fyziky žáky na základní škole.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK