Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Effectiveness of teaching synthetic phonics to EFL students
Název práce v češtině: Efektivita výuky syntetické metody čtení a psaní v anglickém jazyce u EFL studentů
Název v anglickém jazyce: Effectiveness of teaching synthetic phonics to EFL students
Klíčová slova: syntetická metoda výuky čtení a psaní, analytická metoda výuky čtení a psaní, fonémy, grafémy, výslovnost a artikulace, hláskování, čtení, psaní
Klíčová slova anglicky: synthetic phonics, analytic phonics, phonemes, graphemes, pronunciation and articulation, spelling, reading, writing
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: angličtina
Ústav: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 18.12.2012
Datum zadání: 04.11.2015
Datum a čas obhajoby: 10.01.2017 15:00
Datum odevzdání elektronické podoby:08.12.2016
Datum proběhlé obhajoby: 10.01.2017
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: Mgr. Barbora Müller Dočkalová
 
 
 
Zásady pro vypracování
- výběr relevantních materiálů a studium literatury
- srovnání analytické a syntetické metody ve výuce čtení a výslovnosti
- observace hodin AJ využívající sledovyný jev
- příprava výslovnostního testu a sběr dat
- zhodnocení výsledků výzkumu
Seznam odborné literatury
BROSNAHAN, L. and MALMBERG, B. (1970). Introduction to Phonics. Cambridge University Press.
GOOUCH, K. and LAMBIRTH, A. (2010). Teaching Early Reading and Phonics Creative Approaches to Early Literacy. United Kingdom, UK: SAGE Publications Ltd.
JOHNSTON, R. and WATSON, J. (2007). Teaching Synthetic Phonics. United Kingdom, UK: Learning Matters Ltd.
LAVER, J. (1994). Principles of Phonetics. Cambridge University Press.
LLOYD, S. and WERNHAM, S. (2001). The Phonics Handbook: A Handbook for Teaching Reading, Writing and Spelling (Jolly Phonics). Chigwell, UK: Jolly Learning Ltd.
NATION, I. (2009). Teaching ESL/EFL reading and writing. New York, NY: Routledge.
WAUGH, D.; JOLLIFFE, W. and CARSS, A. (2012). Teaching Systematic Synthetic Phonics in Primary Schools. United Kingdom, UK: Learning Matters Ltd.
Předběžná náplň práce
Diplomová práce se zabývá efektivitou systematické explicitní výuky syntetické metody čtení a psaní v anglickém jazyce u EFL studentů. Teoretická část zkoumá shodnosti a rozdíly mezi analytickou a syntetickou metodou výuky a tyto dva přístupy porovnává. Práce projednává, zda je přístup syntetické metody přínosný nejen pro rodilé mluvčí anglického jazyka, ale také pro EFL žáky. Práce dále představuje změny a vývoj ve výuce této metody v kontextu historie. Praktická část, která následuje, popisuje přípravu testu a prezentuje provádění výzkumu. Zkoumá také data, která byla získána testováním čtyř skupin dětí pražských základních škol, které mají se syntetickou metodou výuky rozdílné zkušenosti. V neposlední řadě empirická část práce prezentuje výsledky testování čtení u 60 dětí a analyzuje jejich výkony s tím, zda explicitní syntetická metoda výuky čtení a psaní pomáhá vyslovovat slova také EFL studentům nebo ne.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This diploma thesis deals with the effectiveness of systematic and explicit Synthetic Phonics teaching methods in the EFL learning environment. The theoretical part of the text investigates the similarities and differences between teaching Synthetic and Analytic Phonics. Whether synthetic phonics is essential not only for native English speakers, but also for EFL students is examined. Furthermore, it introduces the changes and development in phonics teaching in a historical context. The practical section describes the test preparation and presents how the research methodology was applied. It also examines the data collected from testing four groups of Prague primary school children who have different experience of phonics. Last but not least, the empirical section presents the results of 60 students’ readings and analyses their performances concluding with an assessment as to whether explicit Synthetic Phonics teaching instruction helps EFL students in pronouncing words or not.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK