Fotbal - prostředí pro soutěž AI
Název práce v jazyce práce (slovenština): | Fotbal - prostředí pro soutěž AI |
---|---|
Název práce v češtině: | Fotbal - prostředí pro soutěž AI |
Název v anglickém jazyce: | Football - AI competition environment |
Klíčová slova: | fotbal, umělá inteligence, server, hra |
Klíčová slova anglicky: | football, artificial intelligence, server, game |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | slovenština |
Ústav: | Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Tomáš Holan, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 13.09.2016 |
Datum zadání: | 09.12.2016 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 19.12.2016 |
Datum a čas obhajoby: | 20.06.2017 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 17.05.2017 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 19.05.2017 |
Datum proběhlé obhajoby: | 20.06.2017 |
Oponenti: | Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je vytvoření prostředí, které bude umožňovat uživateli programovat umělou inteligenci pro fotbalový tým a soutěžit s ní proti umělým inteligencím dalších hráčů.
Součástí práce je vytvoření serveru, který bude simulovat fotbalový zápas mezi umělými inteligencemi a vytvoření webové aplikace, která bude umožňovat uživatelům mezi sebou soutěžit, prohlížet si různé statistiky a přehrávat záznamy zápasů. Uživatel bude programovat aplikaci, která bude komunikovat se simulačním serverem podle předepsaného protokolu. Tato aplikace bude v průběhu zápasu dostávat od serveru informace o stavu hry a jako odpověď bude posílat, co má fotbalový tým v daném stavu hry dělat. Tvůrce umělé inteligence bude zároveň moci ovlivnit schopnosti jednotlivých hráčov týmu - přesnost přihrávek, schopnost udržet míč, maximální rychlost hráče a sílu kopu. Součástí práce je i vytvoření projektů, kde bude komunikace se serverem zabezpečena a hráč bude už jen upravovat samotnou umělou inteligenci. Zároveň budou připravené prototypy umělých inteligencí zjednodušující vývoj vlastních umělých inteligencí. Simulační server bude implementovaný v jazyku C# s využitím .NET Frameworku. Webová aplikace bude implementovaná pomocí ASP.NET MVC Frameworku. |
Seznam odborné literatury |
[1] S. Russell, P. Norvig: Artificial Intelligence. A Modern Approach, Prentice Hall, 2003
[2] C# Language Specification 6.0 [3] MSDN Library, msdn.microsoft.com/library [4] ASP.NET Documentation: https://docs.asp.net/ [5] HTML5, W3C Recommendation, http://www.w3.org/TR/html5/ [6] jQuery Documentation: http://docs.jquery.com/ |