Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Fotbal - prostředí pro soutěž AI
Název práce v jazyce práce (slovenština): Fotbal - prostředí pro soutěž AI
Název práce v češtině: Fotbal - prostředí pro soutěž AI
Název v anglickém jazyce: Football - AI competition environment
Klíčová slova: fotbal, umělá inteligence, server, hra
Klíčová slova anglicky: football, artificial intelligence, server, game
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: slovenština
Ústav: Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI)
Vedoucí / školitel: RNDr. Tomáš Holan, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 13.09.2016
Datum zadání: 09.12.2016
Datum potvrzení stud. oddělením: 19.12.2016
Datum a čas obhajoby: 20.06.2017 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:17.05.2017
Datum odevzdání tištěné podoby:19.05.2017
Datum proběhlé obhajoby: 20.06.2017
Oponenti: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem práce je vytvoření prostředí, které bude umožňovat uživateli programovat umělou inteligenci pro fotbalový tým a soutěžit s ní proti umělým inteligencím dalších hráčů.

Součástí práce je vytvoření serveru, který bude simulovat fotbalový zápas mezi umělými inteligencemi a vytvoření webové aplikace, která bude umožňovat uživatelům mezi sebou soutěžit, prohlížet si různé statistiky a přehrávat záznamy zápasů.

Uživatel bude programovat aplikaci, která bude komunikovat se simulačním serverem podle předepsaného protokolu. Tato aplikace bude v průběhu zápasu dostávat od serveru informace o stavu hry a jako odpověď bude posílat, co má fotbalový tým v daném stavu hry dělat. Tvůrce umělé inteligence bude zároveň moci ovlivnit schopnosti jednotlivých hráčov týmu - přesnost přihrávek, schopnost udržet míč, maximální rychlost hráče a sílu kopu.

Součástí práce je i vytvoření projektů, kde bude komunikace se serverem zabezpečena a hráč bude už jen upravovat samotnou umělou inteligenci. Zároveň budou připravené prototypy umělých inteligencí zjednodušující vývoj vlastních umělých inteligencí.

Simulační server bude implementovaný v jazyku C# s využitím .NET Frameworku. Webová aplikace bude implementovaná pomocí ASP.NET MVC Frameworku.
Seznam odborné literatury
[1] S. Russell, P. Norvig: Artificial Intelligence. A Modern Approach, Prentice Hall, 2003
[2] C# Language Specification 6.0
[3] MSDN Library, msdn.microsoft.com/library
[4] ASP.NET Documentation: https://docs.asp.net/
[5] HTML5, W3C Recommendation, http://www.w3.org/TR/html5/
[6] jQuery Documentation: http://docs.jquery.com/
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK