Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Role propagandy v online diskurzu vybraných kampaní na podporu dobrovolného dárcovství krve v České republice
Název práce v češtině: Role propagandy v online diskurzu vybraných kampaní na podporu dobrovolného dárcovství krve v České republice
Název v anglickém jazyce: The Role of Propaganda in Online Discourse of Selected Blood Donation Campaigns in the Czech Republic
Klíčová slova: Dobrovolné dárcovství krve, sociální marketingové kampaně, bílá propaganda, persvazivní jazykové prostředky, Daruj krev s UK, Daruj krev s Českým rozhlasem, Valentýnská kapka krve
Klíčová slova anglicky: Voluntary blood donation, social marketing campaigns, white propaganda, persuasive linguistic means, Daruj krev s UK, Daruj krev s Českým rozhlasem, Valentýnská kapka krve
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Pavel Dolanský
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 21.07.2016
Datum zadání: 21.07.2016
Datum a čas obhajoby: 21.06.2017 08:30
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6
Datum odevzdání elektronické podoby:18.05.2017
Datum proběhlé obhajoby: 21.06.2017
Oponenti: PhDr. Petr Bednařík, Ph.D.
  prof. PhDr. Jan Jirák, Ph.D.
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
ANDREASEN, Alan R. Ethics in social marketing. Washington, D.C.: Georgetown University Press, c2001. 224 s. ISBN 0878408207.

BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ. Sociální marketing. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2016. 256 s. ISBN 978-80-87500-80-4.

BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. Zlín: Radim Bačuvčík – VeRBuM, 2011. s. 27. ISBN 978-80-87500-01-9. citováno v BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ. Sociální marketing. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2016. s. 43 ISBN 978-80-87500-80-4.

FAIRCLOUGH, Norman. Media Discourse. Bloomsbury Academic, 1995. 224 s. ISBN 978-0340588895.

GASS, Robert H. a John S. SEITER. Persuasion, social influence, and compliance gaining. Vyd. 4. Boston: Allyn & Bacon. 384 s. 2010. ISBN 978-0205698189

HARANTOVÁ, Lenka. Vnímání sociální reklamy vysokoškolskými studenty. Zlín. VeRBum, 2014, s. 124. ISBN 978808750052. citováno v BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ. Sociální marketing. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2016. s. 44 ISBN 978-80-87500-80-4.

JÍLEK, Viktor. Interní materiál MF Dnes. 2004. s. 92. citován v SCHNEIDEROVÁ, Soňa. Analýza diskurzu a mediální text. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2015. s. 91. ISBN 978-80-246-2884-4.

JOWETT, Garth a Victoria O'DONNELL. Propaganda & persuasion. Vyd. 6. Los Angeles: SAGE, 2015. 480 s. ISBN 978-1452257532.
Ibid.

KOTLER, Philip, a Nancy LEE. Social marketing: influencing behaviors for good. SAGE Publications, Inc., 2011. 520 s. ISBN 978-1-4129-8149-1.

LAZARSFELD, Paul F., Bernard BERELSON, a Hazel GAUDET. The peopleʼs choice; how the voter makes up his mind in a presidential campaign. New York: Columbia Univ. Press, 1948.

LEVINSON, Jay Conrad. Guerilla marketing: nejúčinnější a finančně nenáročný marketing. Vyd. 2. Přeložil Lucie SCHÜREROVÁ. Brno: Computer Press, 2011. 326 s. ISBN 978-80-251-3546-4.

REIFOVÁ, Irena. Slovník mediální komunikace. Praha: Portál, 2004. 328 s. ISBN 80-7178-926-7.

SCHNEIDEROVÁ, Soňa. Analýza diskurzu a mediální text. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2015. 166 s. ISBN 978-80-246-2884-4.
Předběžná náplň práce
Problematika dobrovolného dárcovství krve je v České republice aktuální téma, neboť počet dárců stále nedosahuje takových čísel jako v sousedních státech. Jelikož je Česká republika v počtu dárců daleko za evropským průměrem, je logické, že se Český červený kříž za pomoci transfúzních oddělení českých nemocnic a ve spolupráci s různými organizacemi, např. Českým rozhlasem, snaží prostřednictvím kampaní získávat nové dobrovolné dárce krve. Jazyk tohoto typu kampaní má převážně persvazivní charakter. Z tohoto důvodu se často mluví o bílé propagandě, která vychází z ověřitelných a pravdivých faktů a jejímž cílem je přesvědčit adresáta o legitimitě dané ideologie. Bílá propaganda také pomáhá vybudovat důvěru u cílového adresáta, která je později využita. Jinými slovy, z cílového adresáta se stává dárce krve. Diplomová práce tedy analyzuje persvazivní jazykové prostředky propagandy přítomné v online diskurzu vybraných kampaní. Na základě zjištěných poznatků se práce pokouší charakterizovat tento typ diskurzu a po jazykové stránce navrhnout vlastní kampaň na podporu dobrovolného dárcovství krve.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The voluntary blood donation issue is topical in the Czech Republic since the number of blood donors has not yet reached the number of donors existing in the neighboring countries. Because of this fact the Czech Blood Cross together with transfusion services centers in the Czech Republic and in cooperation with various organizations, e.g. Czech Radio, do their best to obtain new voluntary blood donors via blood donation campaigns. Language of these campaigns is mainly of persuasive character. As such, it is often viewed as a means of white propaganda which stems from factual information and whose aim is to persuade the consumer of the message about the legitimacy of its ideology. White propaganda also helps to build trust which is lately used. In other words, the consumer of the message becomes blood donor. The thesis analyzes persuasive linguistic means of propaganda present in online discourse of the selected campaigns. On the basis of learned facts, the thesis also tries to characterize this discourse type; moreover, it makes suggestions for designing a new blood donation campaign.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK