Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Role vzhledu při volebním rozhodování
Název práce v češtině: Role vzhledu při volebním rozhodování
Název v anglickém jazyce: The impact of image on voting behavior
Klíčová slova: Volební rozhodování|politická image|první dojem|vzhled|atraktivita|kompetence|váha|věk|etnicita|politický postoj|politická strana
Klíčová slova anglicky: Electoral decision making|political image|first impression|appearance|attractiveness|competence|weight|age|ethnicity|political stance|political party
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra sociologie (21-KSOC)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Jiří Buriánek, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 29.06.2016
Datum zadání: 30.06.2016
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 26.07.2018
Datum a čas obhajoby: 03.09.2018 08:00
Datum odevzdání elektronické podoby:26.07.2018
Datum proběhlé obhajoby: 03.09.2018
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Jan Sládek, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
1 Východiska
„Politika se během posledních několika let proměnila v politiku vnímání, jako odpověď na komerci, globalizaci a vizuální kulturu“ (De Landtsheer, De Vries & Vertessen, 2008, 219). Politická image se stala základní komponentou politického marketingu, tvořená vzhledem, který přináší snadno dostupné a nenáročné kritérium, dle kterého lze posuzovat politického kandidáta. Vzhled může představovat kognitivní zkratku, která dává prostor pro stereotypní myšlení a asimilační efekt (Chytilek, Eibl, Hrbkova, Zagrapan & Janovsky, 2014, 83–86).
Pomocí vizuálního stimulu respondenti přisuzují politickým kandidátům odlišné charakteristiky (Barrett & Barrington, 2005; Hayes, Lawless & Baitinger, 2014; Hoegg & Lewis, 2011; Olivola & Todorov, 2010; Riggle, Ottati, Wyer, Kuklinski & Schwarz, 1992), ať již například z hlediska atraktivity (Banducci, Karp, Thrasher & Rallings, 2008; Berggren, Jordahl & Poutvaara, 2010; King & Leigh, 2009; Laustsen, 2014; Lenz & Lawson, 2011; Schubert, Curran & Strungaru, 2011; Todorov, Mandisodza, Goren & Hall, 2005), etnicity (Banducci, Karp, Thrasher & Rallings, 2008; Leight & Susilo, 2009; Terkildsen, 1993), či váhy (Elmore, Vonnahame, Thompson, Filion & Lundgren, 2015; Miller & Lundgren, 2010; Roehling et al., 2014). Na bázi fyzického vzhledu lze do jisté míry předpovídat i volební výsledky (Hall, Goren, Chaiken & Todorov, 2009; Lawson, Lenz, Baker & Myers, 2010; Mattes & Milazzo, 2014). Nicméně informace o politické straně a postojích politického kandidáta zůstávají primární (Chytilek, Eibl, Hrbkova, Zagrapan & Janovsky, 2014; Leigh & Susilo, 2009; Riggle, Ottati, Wyer, Kuklinski & Schwarz, 1992).

2 Cíle
Cílem je zjistit, jaký vliv mají na možnou úspěšnost a hodnocení politického kandidáta/politické kandidátky informace o politické kampani, politické straně a přítomnost vzhledu. Zjistit, jaké faktory jsou důležité při volebním rozhodování a jakým způsobem jsou hodnoceni političtí kandidáti (muži i ženy) s vysokou atraktivitou/s vyšším věkem/ s nadváhou/neutrálním vzhledem a odlišnými atributy?

3 Metodika
Pro získání odpovědí na výše zmíněné otázky uskutečním dotazníkové šetření. Respondenti budou rozhodovat o zvolení fiktivních politických kandidátů/kandidátkách a posuzovat je na základě fotografií a určitého politického postoje. Všechny komponenty nebudou zobrazeny současně, nejdříve respondenti budou hodnotit fotografie kandidátů, poté budou volit ve fiktivních volbách za přítomnosti postoje k určitého politického tématu. Fotografie budou získány internetových stránek politických představitelů z jiných zemí a vybrány z hlediska odlišnosti atraktivity, věku, váhy a odlišného etnického původu. Do dotazníkového šetření budou také zahrnuty faktory při volebním rozhodování stran a vlastnosti politických kandidátů, z důvodu ověření výsledků a nepostižitelnosti fotografiemi. Sběr dat bude uskutečněn prostřednictvím internetu z důvodu experimentální orientace práce a získání většího vzorku respondentů.
Při hodnocení vlastností bude použita bude metoda sémantického diferenciálu, ve fiktivních volbách budou respondenti volit pořadí kandidátů. Data budou analyzována pomocí kontingenčních tabulek, neparametrických testů rozdílů, faktorových analýz a logistických regresních analýz.

4 Hypotézy
Předpokládám, že role vzhledu nebude klíčová při zveřejnění informací o politické kampani a politické straně. Nicméně bude mít vliv na hodnocení politického kandidáta/politické kandidátky i za přítomnosti informací.
H1: Volba kandidáta/kandidátky bude více ovlivněna informací o politickém názoru než hodnocením vzhledu kandidáta.

Očekávám, že při nepřítomnosti politických informací respondenti budou pozitivněji hodnotit atraktivnějšího kandidáta/kandidátku, bez nadváhy a ve středním věku. U žen bude kladen vyšší důraz na vzhled.
H2: Politický kandidát/politická kandidátka s atraktivním vzhledem bude hodnocen/a pozitivněji než ostatní kandidáti.
H3: Politický kandidát/politická kandidátka s nadváhou (příp. obezitou) bude hodnocen/a negativněji než ostatní kandidáti.
H4: Politický kandidát/politická kandidátka s vyšším věkem bude hodnocen/a negativněji než mladší kandidát/kandidátka.
H5: Politický kandidát/politická kandidátka s odlišnou etnicitou bude hodnocen/a negativněji než ostatní kandidáti.
H6: Politické kandidátky oproti politickým kandidátům budou hodnoceny s vyšší mírou stereotypního uvažování.

Na volební rozhodování a hodnocení politických kandidátů budou mít také vliv charakteristiky respondenta.
H7: Na volbu kandidáta/kandidátky bude mít vliv politický zájem, pohlaví a věk respondenta.

5 Charakteristika závěrů
Zjištění pomohou odpovědět na otázku o důležitosti vzhledu a vzhledových preferencí při volbě politického kandidáta, výsledky budou porovnány s již uskutečněnými výzkumy v České republice a zahraničí. Práce rozšíří poznání volebních preferencí a vlivů na volební chování, přispěje k porozumění roli fyzického vzhledu v dnešní společnosti.
Seznam odborné literatury
Ahler, D. J., Citrin, J., Dougal, M. C., & Lenz, G. S. (2017). Face Value? Experimental Evidence that Candidate Appearance Influences Electoral Choice. Political Behavior, 39(1). https://doi.org/10.1007/s11109-016-9348-6
Antonakis, J., & Dalgas, O. (2009). Predicting Elections: Child’s Play! Science, 323(5918), 1183–1183. https://doi.org/10.1126/science.1167748
Baird, D. A. (2003). An Emerging Emphasis on Image: Early Press Coverage of Politics and Television. American Journalism, 20(4), 13–31.
Banducci, S. A., Karp, J. A., Thrasher, M., & Rallings, C. (2008). Ballot Photographs as Cues in Low-Information Elections. Political Psychology, 29(6), 903–917. https://doi.org/10.1111/j.1467-9221.2008.00672.x
Barreto, M. A., Villarreal, M., & Woods, N. D. (2005). Metropolitan Latino Political Behavior: Voter Turnout and Candidate Preference in Los Angeles. Journal of Urban Affairs, 27(1), 71–91. https://doi.org/10.1111/j.0735-2166.2005.00225.x
Barrett, A. W., & Barrington, L. W. (2005). Is a Picture Worth a Thousand Words?: Newspaper Photographs and Voter Evaluations of Political Candidates. Harvard International Journal of Press/Politics, 10(4), 98–113. https://doi.org/10.1177/1081180X05281392
Bartels, L. M. (2000). Partisanship and voting behavior, 1952-1996. American Journal of Political Science, 35-50.
Berggren, N., Jordahl, H., & Poutvaara, P. (2010). The looks of a winner: Beauty and electoral success. Journal of Public Economics, 94(1), 8–15. https://doi.org/10.1016/j.jpubeco.2009.11.002
Bernard, J. (2012). Individuální charakteristiky kandidátů ve volbách do zastupitelstev obcí a jejich vliv na volební výsledky. Czech Sociological Review, 48(4), 613-641.
Blondel, J. (2008). Personalisation of Leadership, Parties and the Citizens. Siena: Associazione Amici del CIRCaP.
Bresnahan, M., Zhuang, J., Zhu, Y., Anderson, J., & Nelson, J. (2016). Obesity Stigma and Negative Perceptions of Political Leadership Competence. American Behavioral Scientist, 60(11), 1362–1377. https://doi.org/10.1177/0002764216657383.
Brettschneider, F. (2002). Spitzenkanidaten und Wahlerfolg. PersonalisierungKompetenz-Parteien. Ein internationaler Vergleich. Wiesbaden: Westdeutscher Verlag
Brownell, K. D. (2005). Weight Bias: Nature, Consequences, and Remedies. Guilford Press.
Carpinella, C. M., & Johnson, K. L. (2013a). Appearance-based politics: Sex-typed facial cues communicate political party affiliation. Journal of Experimental Social Psychology, 49(1), 156–160. https://doi.org/10.1016/j.jesp.2012.08.009
Carpinella, C. M., & Johnson, K. L. (2013b). Politics of the Face: The Role Of Sex-Typicality in Trait Assessments of Politicians. Social Cognition, 31(6), 770–779. https://doi.org/10.1521/soco.2013.31.6.770
Castelli, L., Carraro, L., Ghitti, C., & Pastore, M. (2009). The effects of perceived competence and sociability on electoral outcomes. Journal of Experimental Social Psychology, 45(5), 1152–1155. https://doi.org/10.1016/j.jesp.2009.06.018
CAWP. (2017). Women in the U.S. Congress 2017 | CAWP. Retrieved 14 November 2017, from http://www.cawp.rutgers.edu/women-us-congress-2017
Cwalina, W., Falkowski, A., & Kaid, L. L. (2000). Role of advertising in forming the image of politicians: Comparative analysis of Poland, France, and Germany. Media Psychology, 2(2), 119-146.
ČSÚ. (2018). volby.cz. Retrieved 26 May 2018, from https://www.volby.cz/
De Landtsheer, C. D., De Vries, P., & Vertessen, D. (2008). Political Impression Management: How Metaphors, Sound Bites, Appearance Effectiveness, and Personality Traits Can Win Elections. Journal of Political Marketing, 7(3-4), 217–238.
Elmore, W., Vonnahame, E. M., Thompson, L., Filion, D., & Lundgren, J. D. (2015). Evaluating Political Candidates: Does Weight Matter? Translational Issues in Psychological Science, 1(3), 287–297. https://doi.org/10.1037/tps0000033
Falkowski, A., & Michalak, M. (2014). Backward Framing and Memory Evaluation in Political Elections. Journal of Political Marketing, 13(1-2), 85–107.
Fredrickson, G. M. (2003). Rasismus: Stručná historie. Praha: Jiří Buchal-BB/art.
Fridkin, K. L., & Kenney, P. J. (2009). The Role of Gender Stereotypes in U.S. Senate Campaigns. Politics & Gender, 5(3), 301–324. https://doi.org/10.1017/S1743923X09990158
Golby, A. J., Gabrieli, J. D., Chiao, J. Y., & Eberhardt, J. L. (2001). Differential responses in the fusiform region to same-race and other-race faces. Nature Neuroscience, 4(8), 845–850. https://doi.org/10.1038/90565
Greenleaf, C., Starks, M., Gomez, L., Chambliss, H., & Martin, S. (2004). Weight-related words associated with figure silhouettes. Body Image, 1(4), 373–384. https://doi.org/10.1016/j.bodyim.2004.10.004
Hall, C. C., Goren, A., Chaiken, S., & Todorov, A. (2009). Shallow cues with deep effects: Trait judgments from faces and voting decisions. The political psychology of democratic citizenship, 73-99.
Hamermesh, D. S., & Biddle, J. E. (1994). Beauty and the labor market. The American Economic Review, 84(5), 1174.
Hamplová, D., Hampl, P. & Weidnerová, S. (2017). Krása- Mýtus, nebo realita?. In Matějů, P., Hamplová, D., Hampl, P., Loužek, M., Weidnerová, S., Anýžová, P., & Smith, M. (15–20). Moc krásy. Univerzita Karlova: Karolinum.
Hayes, D., Lawless, J. L., & Baitinger, G. (2014). Who Cares What They Wear? Media, Gender, and the Influence of Candidate Appearance. Social Science Quarterly, 95(5), 1194–1212. https://doi.org/10.1111/ssqu.12113
Heuer, C. A., McClure, K. J., & Puhl, R. M. (2011). Obesity Stigma in Online News: A Visual Content Analysis. Journal of Health Communication, 16(9), 976–987. https://doi.org/10.1080/10810730.2011.561915
Highton, B. (2004). White Voters and African American Candidates for Congress. Political Behavior, 26(1), 1–25. https://doi.org/10.1023/B:POBE.0000022341.98720.9e
Hoegg, J., & Lewis, M. V. (2011). The impact of Candidate Appearance and Advertising Strategies on Election Results. Journal of Marketing Research, 48(5), 895–909. https://doi.org/10.1509/jmkr.48.5.895
Huddy, L., & Terkildsen, N. (1993). The Consequences of Gender Stereotypes for Women Candidates at Different Levels and Types of Office. Political Research Quarterly, 46(3), 503–525. https://doi.org/10.1177/106591299304600304
Chiao, J. Y., Bowman, N. E., & Gill, H. (2008). The Political Gender Gap: Gender Bias in Facial Inferences that Predict Voting Behavior. PLOS ONE, 3(10), e3666. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0003666
Chytilek, R., Eibl, O., Hrbková, L., Zagrapan, J., & Janovský, J. (2016). Vzhled jako kognitivní zkratka v politickém uvažování: Experimentální studie vlivu stereotypů na hodnocení politiků v prostředí se silnou přítomností politických témat. Sociální studia / Social Studies, 11(1). Retrieved from https://journals.muni.cz/socialni_studia/article/view/6008
Ito, T. A., Larsen, J. T., Smith, N. K., & Cacioppo, J. T. (1998). Negative information weighs more heavily on the brain: the negativity bias in evaluative categorizations. Journal of Personality and Social Psychology, 75(4), 887–900. https://doi.org/10.1037//0022-3514.75.4.887
Johns, R., & Shephard, M. (2007). Gender, Candidate Image and Electoral Preference. The British Journal of Politics & International Relations, 9(3), 434–460. https://doi.org/10.1111/j.1467-856X.2006.00263.x
King, A., & Leigh, A. (2009). Beautiful Politicians. KYKLOS, 62(4), 579-593.
Klein, M., & Rosar, U. (2005). Physische Attraktivität und Wahlerfolg. Eine empirische Analyse am Beispiel der Wahlkreiskandidaten bei der Bundestagswahl 2002Physical attractiveness and electoral success. An empirical investigation on candidates in constituencies at the German federal election 2002. Politische Vierteljahresschrift, 46(2), 263–287. https://doi.org/10.1007/s11615-005-0249-2
Kreidl, M. (2009). Je volební chování v prvním kole senátních voleb ovlivněno vlastnostmi kandidátů?. European Electoral Studies, 4(2), 109-123.
Laustsen, L. (2014). Decomposing the Relationship Between Candidates’ Facial Appearance and Electoral Success. Political Behavior, 36(4), 777–791. https://doi.org/10.1007/s11109-013-9253-1
Leigh, A., & Susilo, T. (2009). Is voting skin-deep? Estimating the effect of candidate ballot photographs on election outcomes. Journal of Economic Psychology, 30(1), 61–70.
Lenz, G. S., & Lawson, C. (2011). Looking the Part: Television Leads Less Informed Citizens to Vote Based on Candidates’ Appearance. American Journal of Political Science, 55(3), 574–589. https://doi.org/10.1111/j.1540-5907.2011.00511.x
Lutz, G. (2010). The Electoral Success of Beauties and Beasts. Swiss Political Science Review, 16(3), 457–480. https://doi.org/10.1002/j.1662-6370.2010.tb00437.x
Maddox, K. B., & Gray, S. A. (2002). Cognitive Representations of Black Americans: Reexploring the Role of Skin Tone. Personality and Social Psychology Bulletin, 28(2), 250–259. https://doi.org/10.1177/0146167202282010.
Matějů, P., & Anýžová, P. (2017). Krása jako kapitál: Role atraktivity v úspěchu na trhu práce. Sociologicky Casopis, 53(4), 503.
Matson, M., & Fine, T. S. (2006). Gender, Ethnicity, and Ballot Information: Ballot Cues in Low-Information Elections. State Politics & Policy Quarterly, 6(1), 49–72. https://doi.org/10.1177/153244000600600103
Mattes, K., Spezio, M., Kim, H., Todorov, A., Adolphs, R., & Alvarez, R. M. (2010). Predicting Election Outcomes from Positive and Negative Trait Assessments of Candidate Images. Political Psychology, 31(1), 41–58. https://doi.org/10.1111/j.1467-9221.2009.00745.x
McDermott, M. L. (1997). Voting Cues in Low-Information Elections: Candidate Gender as a Social Information Variable in Contemporary United States Elections. American Journal of Political Science, 41(1), 270–283. https://doi.org/10.2307/2111716
McElroy, G., & Marsh, M. (2010). Candidate Gender and Voter Choice: Analysis from a Multimember Preferential Voting System. Political Research Quarterly, 63(4), 822–833. https://doi.org/10.1177/1065912909336270
Miller, B. J., & Lundgren, J. D. (2010). An experimental study of the role of weight bias in candidate evaluation. Obesity, 18(4), 712–718.
Miller, A. H., Wattenberg, M. P., & Malanchuk, O. (1986). Schematic Assessments of Presidential Candidates. American Political Science Review, 80(2), 521–540. https://doi.org/10.2307/1958272
Nosek, B. A., Banaji, M. R., & Greenwald, A. G. (2002). Harvesting Implicit Group Attitudes and Beliefs From a Demonstration Web Site. Group Dynamics: Theory, Research, and Practice, 6(1), 101-115.
Olivola, C. Y., & Todorov, A. (2010). Elected in 100 milliseconds: Appearance-Based Trait Inferences and Voting. Journal of Nonverbal Behavior, 34(2), 83–110. https://doi.org/10.1007/s10919-009-0082-1
Plutzer, E., & Zipp, J. F. (1996). IDENTITY POLITICS, PARTISANSHIP, AND VOTING FOR WOMEN CANDIDATES. Public Opinion Quarterly, 60(1), 30–57. https://doi.org/10.1086/297738
Pope, H., Phillips, K. A., & Olivardia, R. (2000). The Adonis Complex: The Secret Crisis of Male Body Obsession. Simon and Schuster.
Poutvaara, P., Jordahl, H., & Berggren, N. (2009). Faces of politicians: Babyfacedness predicts inferred competence but not electoral success. Journal of Experimental Social Psychology, 45(5), 1132–1135. https://doi.org/10.1016/j.jesp.2009.06.007
Puhl, R. M., & Heuer, C. A. (2009). The stigma of obesity: a review and update. Obesity, 17(5), 941–964.
Riggle, E. D., Ottati, V. C., Wyer, R. S., Kuklinski, J., & Schwarz, N. (1992). Bases of political judgments: The role of stereotypic and nonstereotypic information. Political Behavior, 14(1), 67–87. https://doi.org/10.1007/BF00993509
Roehling, P. V., Roehling, M. V., Brennan, A., Drew, A. R., Johnston, A. J., Guerra, R. G., & Sears, A. H. (2014). Weight bias in US candidate selection and election. Equality, Diversity and Inclusion: An International Journal, 33(4), 334–346. https://doi.org/10.1108/EDI-10-2013-0081
Rosenberg, S. W., Bohan, L., McCafferty, P., & Harris, K. (1986). The Image and the Vote: The Effect of Candidate Presentation on Voter Preference. American Journal of Political Science, 30(1), 108–127. https://doi.org/10.2307/2111296
Sanbonmatsu, K. (2002). Gender Stereotypes and Vote Choice. American Journal of Political Science, 46(1), 20–34. https://doi.org/10.2307/3088412
Sandberg, H. (2007). A matter of looks: The framing of obesity in four Swedish daily newspapers. Communications, 32(4), 447–472. https://doi.org/10.1515/COMMUN.2007.018
Schneider, M. C., & Bos, A. L. (2014). Measuring Stereotypes of Female Politicians. Political Psychology, 35(2), 245–266. https://doi.org/10.1111/pops.12040
Schubert, J. N., Curran, M. A., & Strungaru, C. (2011). Physical attractiveness, issue agreement, and assimilation effects in candidate appraisal. Politics and the Life Sciences, 30(1), 33–49. https://doi.org/10.2990/30_1_33
Sides, J., & Vavreck, L. (2013). The Gamble: Choice and Chance in the 2012 Presidential Election. Princeton University Press.
Sigelman, C. K., Sigelman, L., Walkosz, B. J., & Nitz, M. (1995). Black candidates, white voters: Understanding racial bias in political perceptions. American Journal of Political Science, 243-265.
Smith, E. R. A. N., & Fox, R. L. (2001). The Electoral Fortunes of Women Candidates for Congress. Political Research Quarterly, 54(1), 205–221. https://doi.org/10.1177/106591290105400111
Smith, J. L., Paul, D., & Paul, R. (2007). No Place for a Woman: Evidence for Gender Bias in Evaluations of Presidential Candidates. Basic and Applied Social Psychology, 29(3), 225–233. https://doi.org/10.1080/01973530701503069
Spezio, M. L., Rangel, A., Alvarez, R. M., O’Doherty, J. P., Mattes, K., Todorov, A., … Adolphs, R. (2008). A neural basis for the effect of candidate appearance on election outcomes. Social Cognitive and Affective Neuroscience, 3(4), 344–352. https://doi.org/10.1093/scan/nsn040
STEMMARK. (2017). | volby.cz. Retrieved 26 May 2018, from https://www.stemmark.cz/volebni-vyzkumy/
Street, J. (2003). „The Celebrity Politician“. In Corner, J.; Pels, D. (2003). Media and the Restyling of Politics. London: Sage Publications.
Studlar, D. T., & Welch, S. (1987). Understanding the Iron Law of Andrarchy: Effects of Candidate Gender on Voting in Scotland. Comparative Political Studies, 20(2), 174–191. https://doi.org/10.1177/0010414087020002003
Štědroň, B., Potůĉek, M., Prorok, V., Landovský, J., & Říha, D. a kol. (2013). Politika a politický marketing. Praha: CH Beck.
Terkildsen, N. (1993). When white voters evaluate black candidates: The processing implications of candidate skin color, prejudice, and self-monitoring. American Journal of Political Science, 1032-1053.
Todorov, A., Mandisodza, A. N., Goren, A., & Hall, C. C. (2005). Inferences of Competence from Faces Predict Election Outcomes. Science, 308(5728), 1623–1626. https://doi.org/10.1126/science.1110589
Trent, J. S., Mongeau, P. A., Treent, J. D., Kendall, K. E., & Cushing, R. B. (1993). The ideal candidate: a study of the desired attributes of the public and the media across two presidential campaigns. American Behavioral Scientist, 37(2), 225–240.
Verhulst, B., Lodge, M., & Lavine, H. (2010). The Attractiveness Halo: Why Some Candidates are Perceived More Favorably than Others. Journal of Nonverbal Behavior, 34(2), 111–117. https://doi.org/10.1007/s10919-009-0084-z
Weaver, V. M. (2012). The Electoral Consequences of Skin Color: The “Hidden” Side of Race in Politics. Political Behavior, 34(1), 159–192. https://doi.org/10.1007/s11109-010-9152-7.
Webster, M., & Driskell, J. E. (1983). Beauty as status. American Journal of Sociology, 89(1), 140-165.
Weidnerová, S. & Matějů, P. (2017). Vyplatí se krásy a atraktivity investovat? In Matějů, P., Hamplová, D., Hampl, P., Loužek, M., Weidnerová, S., Anýžová, P., & Smith, M. (86-110). Moc krásy. Univerzita Karlova: Karolinum.
Williams, L. F. (1990). White/Black Perceptions of the Electability of Black Political Candidates. In Black Electoral Politics. Transaction Publishers.
Wyer, J. R., Budesheim, T. L., Shavitt, S., Riggle, E. D., Melton, R. J., & Kuklinski, J. H. (1991). Image, issues, and ideology: the processing of information about political candidates. Journal of Personality and Social Psychology, 61(4), 533–545. https://doi.org/10.1037//0022-3514.61.4.533
Zipp, J. F., & Plutzer, E. (1985). Gender Differences in Voting for Female Candidates: Evidence from the 1982 Election. Public Opinion Quarterly, 49(2), 179–197. https://doi.org/10.1086/268913
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK