Romance versus slash – vývoj čtenářských strategií ženských čtenářek
Název práce v češtině: | Romance versus slash – vývoj čtenářských strategií ženských čtenářek |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Romance versus slash - evolution of reading strategies of female readers |
Klíčová slova: | studia publik, recepční studia, interpretační komunita, interpretační strategie, fanfikce, slash, zakotvená teorie |
Klíčová slova anglicky: | publics studies, reception studies, interpretive community, interpretive strategies, fanfiction, slash, grounded theory |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra žurnalistiky (23-KZ) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Tereza Pavlíčková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 29.06.2016 |
Datum zadání: | 29.06.2016 |
Datum a čas obhajoby: | 04.09.2018 00:00 |
Místo konání obhajoby: | Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H108, Hollar - místn. č. 108 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 31.07.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 04.09.2018 |
Oponenti: | Mgr. Jorik Jakubisko |
Seznam odborné literatury |
RUDDOCK, Andy. Investigating Audiences. Thousand Oaks: SAGE Publications Ltd, 2007. 185 s. ISBN 987-1-4129-2269-2
STAIGER, Janet. Media Reception Studies. New York and London: New York University Press, 2005. ISBN 0-8147-8134-9 RADWAY, Janice. Reading the romance: women, patriarchy, and popular literature. Chapel Hill: University of North Carolina Press, 1984. 274 s. ISBN 0807841250 JENKINS, Henry. Fans, Bloggers, and Gamers: Exploring Participatory Culture. NYU Press, 2006. 279 s. ISBN 0814742858. JENKINS, Henry. Textual poachers television fans. New York: Routledge, 2005. ISBN 02-033-6191-1 FISH, Stanley Eugene. Is there a text in this class?: the authority of interpretive communities. Cambridge, MA: Harvard University Press, 1980. ISBN 0-674-46726-4 CHARMAZ, Kathy. Constructing grounded theory. 2. vyd. Thousand Oaks, CA: Sage, 2014. 416 s. ISBN 0857029142 |
Předběžná náplň práce |
Cílem práce je zjistit, jaké významy ženy (v tomto případě čtenářky a autorky slash fanfiction) přisuzují textům, které sdílí v rámci své komunity (slashovým povídkám), jaké využívají čtenářské strategie a případně jak tyto významy slouží k utváření jejich identity.
K dosažení cíle využiji prostředí internetu, kde se slashařsky stýkají - nejpravděpodobněji největší archiv povídek, Archive of our Own (AO3). Za pomoci zúčastněného pozorování a rozhovorů se slashařkami posbírám data, které budu následně analyzovat pomocí metody zakotvené teorie. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The aim of the thesis is to describe meanings that women (in this case, readers and authors of slash fanfiction) attribute to the texts (slash stories) which they share in their community, what reading strategies do they use and possibly how these meanings serve to form their identity.
In order to achieve the goal, I will use the internet environment, mostly the biggest fanfiction archive - Archive of our Own (AO3). I plan to collect data using participant observation and interviews with the slashers. Data will be later analyzed using the method of grounded theory. |