Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Romance versus slash – vývoj čtenářských strategií ženských čtenářek
Název práce v češtině: Romance versus slash – vývoj čtenářských strategií ženských čtenářek
Název v anglickém jazyce: Romance versus slash - evolution of reading strategies of female readers
Klíčová slova: studia publik, recepční studia, interpretační komunita, interpretační strategie, fanfikce, slash, zakotvená teorie
Klíčová slova anglicky: publics studies, reception studies, interpretive community, interpretive strategies, fanfiction, slash, grounded theory
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra žurnalistiky (23-KZ)
Vedoucí / školitel: PhDr. Tereza Pavlíčková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 29.06.2016
Datum zadání: 29.06.2016
Datum a čas obhajoby: 04.09.2018 00:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H108, Hollar - místn. č. 108
Datum odevzdání elektronické podoby:31.07.2018
Datum proběhlé obhajoby: 04.09.2018
Oponenti: Mgr. Jorik Jakubisko
 
 
 
Seznam odborné literatury
RUDDOCK, Andy. Investigating Audiences. Thousand Oaks: SAGE Publications Ltd, 2007. 185 s. ISBN 987-1-4129-2269-2
STAIGER, Janet. Media Reception Studies. New York and London: New York University Press, 2005. ISBN 0-8147-8134-9
RADWAY, Janice. Reading the romance: women, patriarchy, and popular literature. Chapel Hill: University of North Carolina Press, 1984. 274 s. ISBN 0807841250
JENKINS, Henry. Fans, Bloggers, and Gamers: Exploring Participatory Culture. NYU Press, 2006. 279 s. ISBN 0814742858.
JENKINS, Henry. Textual poachers television fans. New York: Routledge, 2005. ISBN 02-033-6191-1
FISH, Stanley Eugene. Is there a text in this class?: the authority of interpretive communities. Cambridge, MA: Harvard University Press, 1980. ISBN 0-674-46726-4
CHARMAZ, Kathy. Constructing grounded theory. 2. vyd. Thousand Oaks, CA: Sage, 2014. 416 s. ISBN 0857029142
Předběžná náplň práce
Cílem práce je zjistit, jaké významy ženy (v tomto případě čtenářky a autorky slash fanfiction) přisuzují textům, které sdílí v rámci své komunity (slashovým povídkám), jaké využívají čtenářské strategie a případně jak tyto významy slouží k utváření jejich identity.
K dosažení cíle využiji prostředí internetu, kde se slashařsky stýkají - nejpravděpodobněji největší archiv povídek, Archive of our Own (AO3). Za pomoci zúčastněného pozorování a rozhovorů se slashařkami posbírám data, které budu následně analyzovat pomocí metody zakotvené teorie.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The aim of the thesis is to describe meanings that women (in this case, readers and authors of slash fanfiction) attribute to the texts (slash stories) which they share in their community, what reading strategies do they use and possibly how these meanings serve to form their identity.
In order to achieve the goal, I will use the internet environment, mostly the biggest fanfiction archive - Archive of our Own (AO3). I plan to collect data using participant observation and interviews with the slashers. Data will be later analyzed using the method of grounded theory.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK