Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Inkluze dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v ZŠ
Název práce v češtině: Inkluze dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v ZŠ
Název v anglickém jazyce: Inclusion of the children with special educational needs in the elementary school
Klíčová slova: inkluze, asistent pedagoga, Aspergerův syndrom, individuální vzdělávací plán, handicap
Klíčová slova anglicky: inclusion, teaching assistant, Asperger's syndrome, individual education plan, handicap
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: HTF - Katedra učitelství (28-08)
Vedoucí / školitel: PhDr. Jitka Cintlová, Dr.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 21.06.2016
Datum zadání: 21.06.2016
Datum potvrzení stud. oddělením: 21.06.2016
Datum a čas obhajoby: 26.06.2017 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:30.04.2017
Datum proběhlé obhajoby: 26.06.2017
Oponenti: PhDr. Ivana Nováková
 
 
 
Zásady pro vypracování
Struktura práce
- Úvod
- Speciálně vzdělávací potřeby žáků
- Inkluze
- Individuální vzdělávací plán
- Asistent pedagoga
- Metodologie praktické části
- Kazuistika
- Výběr ze záznamů odpovědí pedagogů
- Analýza dotazníkového šetření
- Shrnutí výsledku empirického šetření
- Závěr
- Seznam použité literatury
- Seznam příloh
- Summary
Seznam odborné literatury
ATTWOOD, Tony. Aspergerův syndrom: porucha sociálních vztahů a komunikace.2. vyd. Přeložil Dagmar BREJLOVÁ. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0139-9
ČADILOVÁ, Věra, ŽAMPACHOVÁ, Zuzana a kol. Specifika výchovy, vzdělávání a celoživotní podpory lidí s Aspergerovým syndromem. Praha: IPPP, 2007. ISBN 80-86856-20-8
ČADILOVÁ, Věra, ŽAMPACHOVÁ, Zuzana. Tvorba individuálních vzdělávacích plánů pro děti s poruchami autistického spektra. Praha: IPPP, 2006. ISBN 80-86856-17-8
LECHTA, Viktor. Základy inkluzivní pedagogiky. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-679-7
MIKOLÁŠ, Přemysl. Autismus - Aspergerův syndrom: psychologie rozvoje dovedností pro život. Ostrava: Montanex, 2014. ISBN 978-80-7225-398-2
PIPEKOVÁ, Jarmila. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 3. vyd. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-198-0
UZLOVÁ, Iva. Asistence lidem s postižením a znevýhodněním. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-764-0
VÍTKOVÁ, Marie. Integrativní školní (speciální) pedagogika. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-86633-22-5
VOSMIK, Miroslav, BĚLOHLÁVKOVÁ, Lucie. Žáci s poruchou autistického spektra v běžné škole: možnosti integrace na ZŠ a SŠ. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-687-2
TEPLÁ, Marta a FELCMANOVÁ, Lenka. Asistent pedagoga: jak efektivně zavést pozici asistenta pedagoga ve školách. Praha: Verlag Dashöfer, 2016. ISBN 978-80-87963-33-3
THOROVÁ, Kateřina. Výjimečné děti Aspergerův syndrom. 2. vyd. Praha: APLA, 2007
THOROVÁ, Kateřina. Školní pas pro děti s PAS. 2. vyd. Praha: APLA, 2008
www.autismus.cz
www.inkluze.cz
MŠMT. Vyhlášky. dostupné z:
http://www.msmt.cz/vzdelavani/socialni-programy/vyhlasky
www.praha.apla.cz
www.vzdelavaniaautismus.cz
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK