Zařazení paralympijského školního dne do vzdělávacího programu na základní škole
Název práce v češtině: | Zařazení paralympijského školního dne do vzdělávacího programu na základní škole |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Implementation of the paralympic school day into the primary school education |
Klíčová slova: | Tělesné postižení, zrakové postižení, sluchové postižení, integrace, základní škola, paralympijský školní den, postoje |
Klíčová slova anglicky: | diasbility, elementary school, attitudes, Paralympic School Day, |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Zdravotní TV a tělovýchovné lékařství (51-500300) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Jitka Vařeková, Ph.D., MBA |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 11.05.2016 |
Datum zadání: | 22.09.2016 |
Datum a čas obhajoby: | 16.01.2018 10:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 14.12.2017 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 14.12.2017 |
Datum proběhlé obhajoby: | 16.01.2018 |
Oponenti: | Mgr. Eva Prokešová, Ph.D. |
Konzultanti: | Mgr. Ing. Jitka Kamarýtová |
Mgr. Alena Migdauová | |
Zásady pro vypracování |
Cíle: Cílem diplomové práce je zjistit vliv projektu Paralympijského školního dne na postoje žáků základní školy k osobám s postižením.
Záměr diplomové práce je popsat problematiku integrace a postojů k osobám se zdravotním postižením a významem pohybové aktivitypro osoby s postižením. Práce také stručně charakterizuje jednotlivé tělesné postižení. 4)Úkoly: PŠD je vzdělávací jednodenní program, jehož cílem je seznámit děti, žáky, studenty a pedagogické pracovníky s problematikou osob se speciálními potřebami.V současné době existuje manuál, podle kterého je možné postupovat v případě zájmu pořádat PŠD.Jedná se o program vytvořený v rámci mezinárodního rozvojového projektu Nejčastější aktivity v rámci PŠD: - Teoretická přednáška o sportech osob se speciálními potřebami. - Beseda se sportovcem s postižením. - Základní mobilita bez zrakové kontroly. - Základní mobilita na vozíku. - Sporty osob se zrakovým postižením - goalball, judo. - Sportovní hry osob s tělesným postižením - basketbal a florbal na vozíku. - Atletika - Boccia Dotazník CAIPE-CZ přeložený z angličtiny do češtiny (Kudláček, Ješina, & Wittmanová, 2011)a poté revidovaný se skládá z otázek, které nás informují o žákovi (jméno, pohlaví, věk, třída, bydliště). Dále nás informuje o tom, jestli v jeho rodině,třídě nebo ve školemá někdo z jeho kamarádů nebo blízkých zdravotní postižení a zda ve škole,například v tělesné výchově,měl někdy spolužáka s postižením. |
Seznam odborné literatury |
Ješina, O. (2007). Aplikované pohybové aktivity v zimní přírodě. Olomouc: Univerzita Palackého.
Ješina, O., Kudláček, M., Janečka, Z., Kukolová, P., & Machová, I. (2008). Představení vzdělávacího programu s názvem "Paralympijský školní den". In Kudláček, M. & Machová, Kudláček, et al. (2008). Paralympijský školní den. Olomouc: Univerzita Palackého. Kudláček, et al. (2007). Aplikované pohybové aktivity pro osoby s tělesným postižením. Olomouc: Univerzita Palackého. Web: http://www.apa.upol.cz |
Předběžná náplň práce |
Práce se zabývá možností integrace zkrácené formy výukového programu Paralympijský školní den (PŠD)do výuky tělesné výchovy na základní škole. Za tímto účelem zkoumá postoje žáků k osobám s tělesným postižením před a po realizaci PŠD. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The thesis deals with the possibility of integration of a shortened version of the Paralampic School Day (PSD) into educational programms on elementary schools. Therefore it analyses attitudes of children towards people with disabilities befor and after the PSD. |