Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Zařazení paralympijského školního dne do vzdělávacího programu na základní škole
Název práce v češtině: Zařazení paralympijského školního dne do vzdělávacího programu na základní škole
Název v anglickém jazyce: Implementation of the paralympic school day into the primary school education
Klíčová slova: Tělesné postižení, zrakové postižení, sluchové postižení, integrace, základní škola, paralympijský školní den, postoje
Klíčová slova anglicky: diasbility, elementary school, attitudes, Paralympic School Day,
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Zdravotní TV a tělovýchovné lékařství (51-500300)
Vedoucí / školitel: PhDr. Jitka Vařeková, Ph.D., MBA
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 11.05.2016
Datum zadání: 22.09.2016
Datum a čas obhajoby: 16.01.2018 10:00
Datum odevzdání elektronické podoby:14.12.2017
Datum odevzdání tištěné podoby:14.12.2017
Datum proběhlé obhajoby: 16.01.2018
Oponenti: Mgr. Eva Prokešová, Ph.D.
 
 
 
Konzultanti: Mgr. Ing. Jitka Kamarýtová
Mgr. Alena Migdauová
Zásady pro vypracování
Cíle: Cílem diplomové práce je zjistit vliv projektu Paralympijského školního dne na postoje žáků základní školy k osobám s postižením.
Záměr diplomové práce je popsat problematiku integrace a postojů k osobám se zdravotním postižením a významem pohybové aktivitypro osoby s postižením.
Práce také stručně charakterizuje jednotlivé tělesné postižení.


4)Úkoly: PŠD je vzdělávací jednodenní program, jehož cílem je seznámit děti, žáky, studenty a pedagogické pracovníky s problematikou osob se speciálními potřebami.V současné době existuje manuál, podle kterého je možné postupovat v případě zájmu pořádat PŠD.Jedná se o program vytvořený v rámci mezinárodního rozvojového projektu

Nejčastější aktivity v rámci PŠD:
- Teoretická přednáška o sportech osob se speciálními potřebami.
- Beseda se sportovcem s postižením.
- Základní mobilita bez zrakové kontroly.
- Základní mobilita na vozíku.
- Sporty osob se zrakovým postižením - goalball, judo.
- Sportovní hry osob s tělesným postižením - basketbal a florbal na vozíku.
- Atletika
- Boccia
Dotazník CAIPE-CZ přeložený z angličtiny do češtiny (Kudláček, Ješina, & Wittmanová, 2011)a poté revidovaný se skládá z otázek, které nás informují o žákovi (jméno, pohlaví, věk, třída, bydliště). Dále nás informuje o tom, jestli v jeho rodině,třídě nebo ve školemá někdo z jeho kamarádů nebo blízkých zdravotní postižení a zda ve škole,například v tělesné výchově,měl někdy spolužáka s postižením.
Seznam odborné literatury
Ješina, O. (2007). Aplikované pohybové aktivity v zimní přírodě. Olomouc: Univerzita Palackého.
Ješina, O., Kudláček, M., Janečka, Z., Kukolová, P., & Machová, I. (2008). Představení
vzdělávacího programu s názvem "Paralympijský školní den". In Kudláček, M. & Machová,
Kudláček, et al. (2008). Paralympijský školní den. Olomouc: Univerzita Palackého.
Kudláček, et al. (2007). Aplikované pohybové aktivity pro osoby s tělesným postižením. Olomouc: Univerzita Palackého.
Web: http://www.apa.upol.cz
Předběžná náplň práce
Práce se zabývá možností integrace zkrácené formy výukového programu Paralympijský školní den (PŠD)do výuky tělesné výchovy na základní škole. Za tímto účelem zkoumá postoje žáků k osobám s tělesným postižením před a po realizaci PŠD.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The thesis deals with the possibility of integration of a shortened version of the Paralampic School Day (PSD) into educational programms on elementary schools. Therefore it analyses attitudes of children towards people with disabilities befor and after the PSD.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK