Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Didaktika Ochrany člověka za mimořádných událostí na základní škole
Název práce v češtině: Didaktika Ochrany člověka za mimořádných událostí na základní škole
Název v anglickém jazyce: Methodology of personal safety in emergencies
Klíčová slova: Didaktika, mimořádná událost, živelná pohroma, havárie, evakuace, integrovaný záchranný systém, první pomoc
Klíčová slova anglicky: Didactics, emergencies, disaster, accident, evacuation, integrated rescue system, first aid
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Vedoucí / školitel: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 04.03.2016
Datum zadání: 04.03.2016
Datum a čas obhajoby: 08.01.2018 09:30
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R217, 217, 2. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:03.12.2017
Datum proběhlé obhajoby: 08.01.2018
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: Ing. Bc. Alena Váchová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
teoretická část -literární rešerše problému
výzkumná část - vlastní výzkumné šetření ve vybrané lokalitě
praktická část - návrh výukového projektu pro zvolenou školu
Seznam odborné literatury
BENEŠ, P. a kol. Ochrana člověka za mimořádných událostí. Havárie s únikem nebezpečných
látek. Radiační havárie. Pro chemii a fyziku na ZŠ. Praha: Fortuna, 2002. 24 s. ISBN
80-7168-818-5.
DANIELOVSKÁ, V. Ochrana člověka za mimořádných událostí. Pro 1. stupeň ZŠ. Praha:
Fortuna, 2003. 32 s. ISBN 80-7168-864-9.
HANUŠOVÁ, J. Zásady laické první pomoci, 1. vyd. Praha: Vzdělávací Institut ochrany dětí, 2007. 28 s. ISBN 978-80-86991-09-0.
HERINK, J.; BALEK, V. Ochrana člověka za mimořádných událostí. Živelní pohromy. Pro
zeměpis a přírodopis na ZŠ. Praha: Fortuna, 2002. 40 s. ISBN 80-7168-830-4.
CHRÁSTKA, M., Metody pedagogického výzkumu Základy kvantitativního výzkumu, 1. vyd.,
Praha: Grada Publishing a. s., 2007, 272 s., ISBN 978-80-247-1369-4.
KROUPA, M., ŘÍHA, M., Integrovaný záchranný systém, Praha: Armex Publishing s.r.o.,
2005. 11 s. ISBN 8086795144.
MARÁDOVÁ, E., Ochrana člověka za mimořádných událostí, Praha: Vzdělávací institut ochrany dětí, 2007. 40 s. ISBN 978-80-86991-24-5.
MARÁDOVÁ, E., Ochrana člověka za mimořádných událostí Sebeochrana a vzájemná pomoc – pro občanskou a rodinnou výchovu na ZŠ, Praha: Fortuna, 2002. 39 s.
ISBN 80-7168-829-0.
MARTÍNEK, B., LINHART, P., Ochrana člověka za mimořádných událostí – Příručka pro učitele základních a středních škol ,2. vyd., Praha: MV - generální ředitelství Hasičského záchranného sboru ČR, 2003, 118 s. ISBN 80 – 86640 – 08 – 6.
MV-GŘ HZS ČR, Metodická příručka k výuce tématiky Ochrana člověka za mimořádných událostí na 2. stupni ZŠ, 1. vyd., 16 s. ISBN 978-80-254-2300-4 [online]
Dostupné z: http://naplno.osjak.cz/download/prirucka.pdf
NÁRODNÍ ÚSTAV PRO VZDĚLÁVÁNÍ, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, [online] 2016. Dostupně z: http://www.nuv.cz/t/rvp-pro-zakladni-vzdelavani
SKALKOVÁ, J., Obecná didaktika, 1. vyd. Praha: ISV nakladatelství, 1999. 292 s.
ISBN 80-85866-33-1.


Předběžná náplň práce
Cíl práce: Návrh programu OČMU pro potřeby ZŠ Všetaty na základě zmapování situace.
Charakteristika metod: kvantitativní šetření doplněné případně kvalitativním.Dotazníky (pro žáky, pro učitele), rozhovory, pozorování.
Struktura práce: Práce rozdělena na teoretickou a praktickou část.Teoretická zpracována formou literární rešerše problematiku mimořádných situací.Přibližuje specifika didaktiky mimořádných situací.Charakterizuje regionální specifika místa výukumného šetření.
Praktická část předkládá návrh programu tématu OČMS pro vybranou školu. Reflexe programu.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Objective: The draft program for the needs of elementary school (emergencies) Všetaty based on mapping the situation.
Characterization Methods: quantitative survey
Structure: This work is divided into theoretical and practical parts.Literary review the issue of emergencies Specifics didactics extraordinary, regional specific place.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK