Didaktika Ochrany člověka za mimořádných událostí na základní škole
Název práce v češtině: | Didaktika Ochrany člověka za mimořádných událostí na základní škole |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Methodology of personal safety in emergencies |
Klíčová slova: | Didaktika, mimořádná událost, živelná pohroma, havárie, evakuace, integrovaný záchranný systém, první pomoc |
Klíčová slova anglicky: | Didactics, emergencies, disaster, accident, evacuation, integrated rescue system, first aid |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (41-KPG) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 04.03.2016 |
Datum zadání: | 04.03.2016 |
Datum a čas obhajoby: | 08.01.2018 09:30 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R217, 217, 2. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 03.12.2017 |
Datum proběhlé obhajoby: | 08.01.2018 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | Ing. Bc. Alena Váchová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
teoretická část -literární rešerše problému
výzkumná část - vlastní výzkumné šetření ve vybrané lokalitě praktická část - návrh výukového projektu pro zvolenou školu |
Seznam odborné literatury |
BENEŠ, P. a kol. Ochrana člověka za mimořádných událostí. Havárie s únikem nebezpečných
látek. Radiační havárie. Pro chemii a fyziku na ZŠ. Praha: Fortuna, 2002. 24 s. ISBN 80-7168-818-5. DANIELOVSKÁ, V. Ochrana člověka za mimořádných událostí. Pro 1. stupeň ZŠ. Praha: Fortuna, 2003. 32 s. ISBN 80-7168-864-9. HANUŠOVÁ, J. Zásady laické první pomoci, 1. vyd. Praha: Vzdělávací Institut ochrany dětí, 2007. 28 s. ISBN 978-80-86991-09-0. HERINK, J.; BALEK, V. Ochrana člověka za mimořádných událostí. Živelní pohromy. Pro zeměpis a přírodopis na ZŠ. Praha: Fortuna, 2002. 40 s. ISBN 80-7168-830-4. CHRÁSTKA, M., Metody pedagogického výzkumu Základy kvantitativního výzkumu, 1. vyd., Praha: Grada Publishing a. s., 2007, 272 s., ISBN 978-80-247-1369-4. KROUPA, M., ŘÍHA, M., Integrovaný záchranný systém, Praha: Armex Publishing s.r.o., 2005. 11 s. ISBN 8086795144. MARÁDOVÁ, E., Ochrana člověka za mimořádných událostí, Praha: Vzdělávací institut ochrany dětí, 2007. 40 s. ISBN 978-80-86991-24-5. MARÁDOVÁ, E., Ochrana člověka za mimořádných událostí Sebeochrana a vzájemná pomoc – pro občanskou a rodinnou výchovu na ZŠ, Praha: Fortuna, 2002. 39 s. ISBN 80-7168-829-0. MARTÍNEK, B., LINHART, P., Ochrana člověka za mimořádných událostí – Příručka pro učitele základních a středních škol ,2. vyd., Praha: MV - generální ředitelství Hasičského záchranného sboru ČR, 2003, 118 s. ISBN 80 – 86640 – 08 – 6. MV-GŘ HZS ČR, Metodická příručka k výuce tématiky Ochrana člověka za mimořádných událostí na 2. stupni ZŠ, 1. vyd., 16 s. ISBN 978-80-254-2300-4 [online] Dostupné z: http://naplno.osjak.cz/download/prirucka.pdf NÁRODNÍ ÚSTAV PRO VZDĚLÁVÁNÍ, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, [online] 2016. Dostupně z: http://www.nuv.cz/t/rvp-pro-zakladni-vzdelavani SKALKOVÁ, J., Obecná didaktika, 1. vyd. Praha: ISV nakladatelství, 1999. 292 s. ISBN 80-85866-33-1. |
Předběžná náplň práce |
Cíl práce: Návrh programu OČMU pro potřeby ZŠ Všetaty na základě zmapování situace.
Charakteristika metod: kvantitativní šetření doplněné případně kvalitativním.Dotazníky (pro žáky, pro učitele), rozhovory, pozorování. Struktura práce: Práce rozdělena na teoretickou a praktickou část.Teoretická zpracována formou literární rešerše problematiku mimořádných situací.Přibližuje specifika didaktiky mimořádných situací.Charakterizuje regionální specifika místa výukumného šetření. Praktická část předkládá návrh programu tématu OČMS pro vybranou školu. Reflexe programu. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Objective: The draft program for the needs of elementary school (emergencies) Všetaty based on mapping the situation.
Characterization Methods: quantitative survey Structure: This work is divided into theoretical and practical parts.Literary review the issue of emergencies Specifics didactics extraordinary, regional specific place. |