Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Postoje pedagogických pracovníků k inkluzivnímu vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Název práce v češtině: Postoje pedagogických pracovníků k inkluzivnímu vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Název v anglickém jazyce: Attitude of teachers on inclusive education of students with special needs
Klíčová slova: Inkluzivní vzdělávání, integrace, žák, speciálně vzdělávací potřeby, pedagog, znevýhodnění
Klíčová slova anglicky: Inclusive education, integration, student, special need in education, pedagogue, disability
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Vedoucí / školitel: PhDr. Eva Mrkosová, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 11.02.2016
Datum zadání: 11.02.2016
Datum a čas obhajoby: 29.05.2017 13:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R209, 209, 2. patro, vlevo
Datum odevzdání elektronické podoby:21.04.2017
Datum proběhlé obhajoby: 29.05.2017
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Tato bakalářská práce mapuje rozsah speciálně pedagogického vzdělání učitelů a také
jejich postoje k inkluzivnímu vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími problémy
v hlavním vzdělávacím proudu. V teoretické části přibližuji všeobecné informace o inkluzi
a integraci. Ve zkratce jsou shrnuta historická fakta o přístupu k osobám se
znevýhodněním a samotném procesu vzdělávání. Na základě nastudované literatury
vysvětlím, jaký je smysl integrace, jakožto zapojení žáků se zvláštními vzdělávacími
potřebami do běžných škol. Následně se zabývám účastníky edukačního procesu a
Novelou školského zákona. Teoretickou část uzavírá kapitola o osobnosti učitele. V
empirické části se zaměřuji na rozsah speciálně pedagogického vzdělání učitelů a jejich
pohled na inkluzivní vzdělávání. Toto šetření je provedeno pomocí dotazníků, při kterém
jsou srovnány názory pedagogů působících na běžných základních školách a na základních
školách speciálních. Cílem práce je porovnání osobních názorů učitelů na inkluzivní
vzdělávání.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This bachelor’s thesis map the range of teachers' special education and their opinions on
the inclusive education of students with special education needs in the main educational
stream. In theoretical part I´m trying to approach general information about inclusion and
integration. In a short way there are summarized historical facts about posture to people
with special needs and process of education. In base on studied literature I will explain,
what is a sense of integration as the involvement of students with special needs to regular
schools. Then I deal with participants of the educational process and with an amendment to
the Education Act. Theoretical part will cancel chapter about teacher´s personality. In
empirical part I focus on the scope of teacher´s education of special pedagogy and their
opinion of inclusive education. This investigation was done with questionnaires, in which
are compared opinions of teachers acting in regular elementary schools and special
elementary schools. The aim of the work is comparing personal opinions of teachers on
inclusive education.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK