Postoje pedagogických pracovníků k inkluzivnímu vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Název práce v češtině: | Postoje pedagogických pracovníků k inkluzivnímu vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Attitude of teachers on inclusive education of students with special needs |
Klíčová slova: | Inkluzivní vzdělávání, integrace, žák, speciálně vzdělávací potřeby, pedagog, znevýhodnění |
Klíčová slova anglicky: | Inclusive education, integration, student, special need in education, pedagogue, disability |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra speciální pedagogiky (41-KSP) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Eva Mrkosová, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 11.02.2016 |
Datum zadání: | 11.02.2016 |
Datum a čas obhajoby: | 29.05.2017 13:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R209, 209, 2. patro, vlevo |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 21.04.2017 |
Datum proběhlé obhajoby: | 29.05.2017 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | Mgr. Marie Mlčková, Ph.D. |
Předběžná náplň práce |
Tato bakalářská práce mapuje rozsah speciálně pedagogického vzdělání učitelů a také
jejich postoje k inkluzivnímu vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími problémy v hlavním vzdělávacím proudu. V teoretické části přibližuji všeobecné informace o inkluzi a integraci. Ve zkratce jsou shrnuta historická fakta o přístupu k osobám se znevýhodněním a samotném procesu vzdělávání. Na základě nastudované literatury vysvětlím, jaký je smysl integrace, jakožto zapojení žáků se zvláštními vzdělávacími potřebami do běžných škol. Následně se zabývám účastníky edukačního procesu a Novelou školského zákona. Teoretickou část uzavírá kapitola o osobnosti učitele. V empirické části se zaměřuji na rozsah speciálně pedagogického vzdělání učitelů a jejich pohled na inkluzivní vzdělávání. Toto šetření je provedeno pomocí dotazníků, při kterém jsou srovnány názory pedagogů působících na běžných základních školách a na základních školách speciálních. Cílem práce je porovnání osobních názorů učitelů na inkluzivní vzdělávání. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
This bachelor’s thesis map the range of teachers' special education and their opinions on
the inclusive education of students with special education needs in the main educational stream. In theoretical part I´m trying to approach general information about inclusion and integration. In a short way there are summarized historical facts about posture to people with special needs and process of education. In base on studied literature I will explain, what is a sense of integration as the involvement of students with special needs to regular schools. Then I deal with participants of the educational process and with an amendment to the Education Act. Theoretical part will cancel chapter about teacher´s personality. In empirical part I focus on the scope of teacher´s education of special pedagogy and their opinion of inclusive education. This investigation was done with questionnaires, in which are compared opinions of teachers acting in regular elementary schools and special elementary schools. The aim of the work is comparing personal opinions of teachers on inclusive education. |