Analýza chyb v rozboru geometrické konstrukce.
Název práce v češtině: | Analýza chyb v rozboru geometrické konstrukce. |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The analysis of erors in the design of geometrical constructions. |
Klíčová slova: | rozbor, popis, konstrukce |
Klíčová slova anglicky: | analysis, design, construction |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM) |
Vedoucí / školitel: | prof. RNDr. Ladislav Kvasz, DSc., Dr. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 28.01.2016 |
Datum zadání: | 28.01.2016 |
Datum a čas obhajoby: | 09.01.2018 09:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R302, 302, Knihovna KMDM, 3. patro, vpravo |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 08.12.2017 |
Datum proběhlé obhajoby: | 09.01.2018 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Student:
- navrhne a vyzkouší sérii konstrukčních úloh na zkoumání rozboru konstrukce. - provede experiment se žáky sekundy osmiletého gymnázia. - výsledky experimentu podrobí analýze. |
Seznam odborné literatury |
M. Rendl a N. Vondrová (eds.) Kritická místa matematiky na základní škole.
M. Hejný a F. Kuřina: Dítě, škola, matematika. F. Kuřina: Deset pohledů na geometrii O. Odvárko: Metody řešení matematických úloh J. Hadamard: Lessons in geometry |
Předběžná náplň práce |
Zavedení pojmu konstrukce a jejího rozboru v učebnicích matematiky.
Význam rozboru konstrukce z hlediska řešení konstrukčních úloh. Popis testu a způsobu jeho zadání. Popis výsledků testu. Analýza žákovských chyb v rozborech testových úloh. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The introduction of the concept of geometrical construction and its analysis in mathematics textbooks.
The importance of the analysis of the construction for the solution of a construction problems. Description of the test and the method of its implementation. Description of the test results. Analysis of student's errors in the design of test tasks. |